Itt is megtalálsz minket.

HTML

Mi ez itt?

Nem vagyunk múlt nélkül. 2008-2009-ben papírlapot adtunk ki Győrben, most pedig felköltöztünk az internetre, mert még maradt bennünk mondanivaló. Minden hozzászólásnak örülünk, a posztok szerzőik álláspontját tükrözik, nem a kollektíváét.

Papírlapot? Tényleg?

Tetszik?

Erről beszélünk

Csak így tovább, baloldal! (3.)

2015.04.16. 14:12 | Írta: Lakner Dávid

Csak így tovább, baloldal! (3.)

Miután a tapolcai választáson a baloldali jelölt, az MSZP és DK által közösen indított Pad Ferenc elbukott, a kisebb pártok nekiestek a szocialistáknak, őket hibáztatva a harmadik helyért. „Ami Veszprémben remekül működött, hogy az MSZP nem diktált, hanem beállt a civilek és más pártok által támogatott jelölt mögé, azt nem hozta Tapolcán, és nem is vitte sikerre. Meglett az eredménye" – írta például Juhász Péter a Facebookon, míg Szigetvári Viktor azt fejtegette: „a centrális erőtér megbukott. Kész Zoltán a centrumból harapott bele, a Jobbik sajnos jobbról. az MSzP-DK semmit sem értett Kész sikeréből."

Na most, ezekből a szövegekből pedig a választók jó része nem érthet túl sokat, tekintve, hogy a nem-jobbradikális ellenzék rendre közös jelölteket indít, ahogy tette ezt már a tavalyi országgyűlési választáson is. Hogy ezúttal épp az MSZP és a DK neve szerepelt a szavazólapokon, illetve a plakátokon, az szimpla formaságnak tűnt: sem a mostanában a közvélemény-kutatásokon nem túl acélosan szereplő Együtt, sem a PM nem indított ellenjelöltet, nem hangoskodott, hogy ez így nem fog menni. Nem borítottak tavaly óta sem asztalt látványosan, pedig állítólag a választási vereség világosan megmutatta számukra, hogy ez így nem fog menni.

Az újpesti Horváth Imre talán civilebb jelölt volt, elfogadhatóbb, nem az MSZP saját embere? Mégis győzni tudott, pedig róla azért kissé kínos dolgok is kiderültek a választási kampány során. Vele szemben Pad már elfogadhatóbb jelöltnek tűnt: egy idősebb baloldali úr szakszervezetis múlttal, méghozzá Ajkáról, ahol az MSZP-s városvezetés alatt elvileg a munkanélküliség arányát is sikerült leszorítani. Mint előző posztomban írtam , ingadoztam az LMP-s jelölt és Pad között: túl megnyerő egyik sem volt, de ellenszenves sem, és a pártszempontokat előtérbe helyezve úgy éreztem, nem lenne jó, ha fideszes vagy jobbikos jelölt lenne a befutó. Persze, az MSZP-ért sem rajongok, a DK-ért meg aztán főleg nem, de hát egyszer sajnos mindenkit megcsap a „jajj, nézzük meg, ki a legkisebb rossz a nagyok közül" szele. Azért jó, hogy végül Padra sem kellett szavaznom.

Újpesten és Káposztásmegyeren győzni tudott a virtigli MSZP-s jelölt, ahogy ezúttal Ajkán is. Csak hát Tapolca, Sümeg és a kisebb falvak nem tartoznak a szocialisták erősségei közé. Ahogy ezek mellett az ország nagy része sem.

Igen, van egy-két település, amelyeken múltjából fakadóan tarolni tud az MSZP – nem 2010 után szerezte őket, egyszerűen sikerrel maradtak meg nála. Veszprém nem ilyen volt, szerencsére nem is Pál Bélát indították – na de azt gondolja az Együtt, hogy az ottani modellt lehetne alkalmazni az ország egészére? Miféle modellt? Amellett, hogy Kész tényleg fáradhatatlanul kampányolt, ezt magam is tapasztaltam, a sikert mégis az okozta, hogy jelentős számban maradtak otthon volt fideszes szavazók. Olyan hatalmas átszavazási kedv nem volt Készre, bár nekem is van olyan, egykor a Fideszre voksoló barátom, aki ezúttal a független indulót választotta. Nem tudom, ezt Tapolcán és Ajkán hogy gondolták: Veszprémben eleve Kész bejelentette, hogy függetlenként indul, a pártok pedig utána álltak be mögé. Tudott volna most releváns indulót az Együtt?

És akkor a veszprémi modell ezután azt kell jelentse, hogy ahol nem erős az MSZP (az ország nagy része), illetve az Együtt és a PM (az ország még nagyobb része), ott majd beállnak egy civil mögé, aztán 2018-ban feláll majd a százötven civil kormánya?

Se veszprémi modell, se semmiféle győzelmi stratégia: a baloldali és liberális ellenzék még mindig ugyanott tart, mint a tavalyi országgyűlési választás előtt. Karácsony Gergelynyilatkozta a Narancsnak néhány héttel ezelőtt: „Az a kérdés, hogy az elkövetkező két évben mennyire sikerül a magyar baloldal megújítása. Ez két dolgot jelent. Egyrészt azt, hogy mennyire erősödnek meg az új baloldali pártok. Másrészt azt, hogy a régi baloldali pártokon – elsősorban az MSZP-n – belül mennyire erősödnek meg az új baloldali gondolatok. (…) A baloldalnak csak akkor lesz esélye választást nyerni, ha létrejön egy koalíció a régi és az új baloldali pártok között, új baloldali program alapján."

Tehát a terv láthatóan ugyanaz: kivárni, amíg magától eltűnik az MSZP (illetve a DK), esetleg megpróbálni megreformálni az említett két pártot. Pedig ez láthatóan egyáltalán nem fog működni.

Középről le lehetne váltani az Orbán-kormányt, csakhogy ehhez egy néppártosodás felé elinduló erő lenne szükséges – nem véletlenül ez most Vona Gábor szándéka is. De ez ilyen se vele, se nélküled módon nem fog menni. Asztalt kéne borítani, egy teljesen új erőnek felállnia (főleg fiatalokból, illetve a mostani kispártok legjobbjaiból), annak pedig megpróbálnia teljesen kiszorítania az MSZP-t és a DK-t. A régi baloldallal való koalíció ugyanis, tavaly tavasszal kiderült, nem lehet sikeres. És nem az volt a baj, hogy nem volt valamiféle előválasztás, vagy hogy nem volt elég jó az összefogás: egyszerűen az, hogy összefogás volt. Ami nem lenne baj, ha nem az MSZP-vel és a DK-val történne.

De lehet arra is apellálni, hogy az MSZP úgyis erős marad még egy ideig Újpesten és Ajkán.

114 komment · 1 trackback

Címkék: baloldal MSZP DK Tapolca Juhász Péter Szigetvári Viktor Pad Ferenc

A bejegyzés trackback címe:

https://alternativa.blog.hu/api/trackback/id/tr277373266

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lakner Dávid: Csak így tovább, MSZP! 2015.04.16. 16:13:01

Igen, van egy-két település, amelyeken múltjából fakadóan tarolni tud az MSZP – nem 2010 után szerezte őket, egyszerűen sikerrel maradtak meg nála.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nu pagagyí 2015.04.17. 09:55:58

@nu pagagyí: Na, már én is megfertőződtem! Takarékossági programokra gondoltam.

Kivlov 2015.04.17. 10:02:25

@nu pagagyí:
ott volt az elqrt logikájú vizitdíj, a segélyhegyek, a fedezetlen 100 napos programok (igaz, az megyó), 13 havi nyugdíj, a 2009-es -6,5%-os GDP "növekedés" ellenére a nyugdíjemelés stb, stb. napestig lehetne sorolni a f*szságaikat.

Ajtony 2015.04.17. 10:15:54

@bekerült: emlékezz: a 2008-as Gyurcsány nyilatkozatra, miszerint a pénzügyi válság elkerült bennünket, miközben a 2006-os választási győzelme után kiderült, Magyarország a fizetésképtelenség határára ért, majd a következő kormány terhére felvett IMF-EU központi bank hitelére, amiből 600Mrd-ot úgy fizettek ki "támogatásként", hogy a 2010-es átadáskor arról se volt nyilvántartás, hogy kinek és mennyit adtak.

Egéridomár 2015.04.17. 10:18:12

@nu pagagyí: Tévedsz, ezek inkább az 50-es évek hangulatát hozzák. Ilyen szavak használatát olyanok alkalmazzák, aki valami folytán sérültek lelkileg, mentálisan, és minden dühük, frusztráltságuk tompítását várják a sértő, lekicsinylő, magukat valamilyen kontextusban többre tartó kifejezésekkel.

Tulajdonképpen szánalmasak. Megértésükre nincs is szükség, nekik orvosra annál inkább.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.17. 10:24:13

@nu pagagyí:

Ha Kádár azt mondta, hogy a citrom savanyú, akkor szerinted édes?

nu pagagyí 2015.04.17. 10:34:04

@Kivlov: A reformokból nem értettél meg semmit látom, csak bedőltél a primitív fideszes interpretációnak. Jó egészséget és hosszú békés nyugdíjas éveket kívánok neked, már persze olyat, amilyet a jelenlegi "egészségügy" roncsai kínálnak és a kifosztott nyugdíjkassza lehetővé tesz majd.

nu pagagyí 2015.04.17. 10:35:05

@maxval bircaman szerkesztő: Ezt neked kellene helyesen elbégetni. Én Kádárral nem voltam érzelmi viszonyban.

Kivlov 2015.04.17. 10:52:29

@nu pagagyí:
az a baj, hogy nálatok a reform egyenlő a pénzbehajtással. ez nem reform volt, hanem egy újabb bőr lenyúzása az addig is fizető emberekről.

Mérnork 2015.04.17. 11:00:57

@nu pagagyí: "akik nem óhajtanak teljhatalmat adni senkinek, a köreikből kikerült politikai vezetőnek sem."
Csodálatos is volt látni ferit, a kéthetente új világmegváltó ötletével, attól függően, hogy a maszop nehézfiúi, meg a szadesz éppen milyen pillanatnyi alkut kötöttek a háta mögött.

nemszólokmégegyszer 2015.04.17. 11:43:45

A póker egy komoly kártyajáték rengeteg szerencsével és blöffel, az ulti ravasz játék tudással, a fekete péter, meg az az autós kipároztatós nagyrészt szerencse, kisebb részt taktika kérdése, de a terítés mindig biztosra megy. /Hát ezek legjobbját nem ezekben, hanem 21-esben /ángilusul asszem blackjack/ rommá verném, mert még a lapokat sem ismerik, de mindenki osztani akar. Szerencsétlenek. Vakok sakkoznak /kártyázknak./ :-((

Andy73 2015.04.17. 12:21:53

Reális helyzetértékelés, korrekt hangon.
Kevés ilyet olvasni az indexen, és nyilván ezért is tart itt a baloldal. 10-ből kilenc itt olvasható politikai blog teljesen elvakult baloldali írás, amelyik kimerül a politikai ellenfelek, főleg a kormány gyalázásában, a napi orbánozásban.
Sokan 2010 óta vizionálják a Fidesz bukását és a baloldal hatalomátvételét. Most szembesülhettek azzal, hogy ha el is veszít a Fidesz egy választást, azt a (szélső)jobb is megnyerheti.

andrásúr 2015.04.17. 12:34:21

Ne temessük a baloldalt, a következő választáson is megmarad a futottak még soraiban !
A választás igazi tétje az lesz, hogy a jobboldal melyik képviselője fog nyerni !
Én a Fidesz győzelmében bízom, egyszerű parlamenti többséggel, a Jobbik lesz az ellenfél !

turista a saját országában 2015.04.17. 12:47:23

Van egy levitézlett, egyelőre a saját tehetetlenségi ereje okán továbbvánszorgó mszp, és van a magát hiteles újbaloldalinak tituláló marxista PM. De ez van, ezt kell szeretni...

Az Együtt és a DK nem baloldali párt, csak az egyszerűség kedvéért a baloldali ("demokratikus") ellenzéknek nevezett halmaz tartozékaiként arra az oldalra soroljuk őket.

turista a saját országában 2015.04.17. 12:52:06

Valóban szánalmas, mikor a nulla - egy százalékos támogatottságú "újbaloldali" PM rója föl a középpárti mszp-nek azt, hogy népszerűtlen.

♔bаtyu♔ 2015.04.17. 13:17:32

Nem azért nincs valódi civil kezdeményezés, mert valaki elnyomná, hanem azért, mert egyszerűen nincs igény erre.

A pártok az elégedetlenek szegmenseit aránylag jól lefedik, az csak egy balliberális vízió, hogy ott van még hárommillió elégedetlen balliberális érzelmű, csak Gyurcsány és az MSZP akadályozza őket, de bármikor kiszabadíthatók a palackból, csak egy megfelelő vezető kellene.

Orbánék követnek el hibákat, de alapvetően olyanokat, amelyek tömeges felháborodást okoznának, nem követtek el. A GDP, államháztartás rendben, nincs égető szükség kölcsönökre, az egyes sértett csoportok legalább részleges kártérítése folyik, a döntő többség nem gondolja azt, hogy itt a kánaán, de azt sem, hogy Orbánékat azonnal le kellene váltania.

WilburSmith 2015.04.17. 13:29:19

Itt van egyetlen ábra amin rajtavan, hogy mit kúrt el a baloldal, és miért nem lesz soha többé tényező. Aki ezt nem érti, az írjon blogokat, meg legyen hűséges továbbra is a baloldalhoz. Előbb utóbb úgyis egyedül marad:

index.hu/chart/2014/01/15/igy_ment_el_mellettunk_mindenki/

♔bаtyu♔ 2015.04.17. 13:34:38

@WilburSmith: Arról nem is beszélve, hogy ha kimentek az utcára, tüntetni nem is kellett, elég volt az is, ha csak pártrendezvényre mentél, Gyurcsányék és az SZDSZ személyes sértésnek vették. Miközben folyamatosan demokratázták magukat.

Pop40 2015.04.17. 13:50:08

"Az újpesti Horváth Imre talán civilebb jelölt volt, elfogadhatóbb, nem az MSZP saját embere? Mégis győzni tudott, pedig róla azért kissé kínos dolgok is kiderültek a választási kampány során. "

Meg ne haragudj, kedves posztoló, de ez igencsak ostobácska felvetés volt.

A politikában azért nem csak a jelölt személye számít, hanem a hely is, ahol indul. Újpest egy stabil baloldali körzet, ellenben Tapolca masszívan jobboldali. Az a jelölt, ami Újpesten simán átmegy, nem feltétlenül lesz elég Tapolcán. Azért ilyen apróságokkal a 25 éve politizáló mszp-seknek illene tisztában lenniük.

Hogy vezérünk kedvenc hobbijából éljek egy hasonlattal: Egy focicsapatnak talán egy kicsit jobban fel kell készülnie arra a meccsre, amit a Bayern München ellen játszik, mint arra, amit az Alsószömörcsögi öregfiúk csapatával.

Pop40 2015.04.17. 13:51:20

@maxval bircaman szerkesztő: A ruszki gazdáid melyik világban vannak?

Nyilván a kiutat keresőben, ugye?:-D

Pop40 2015.04.17. 14:20:17

@WilburSmith: Az megvan, hogy a chart felétől fideszkéd kormányoz kétharmaddal?

Csak mert valamiért elfelejtetted megemlíteni.

sterimar 2015.04.17. 14:40:21

A "baloldali és liberális ellenzék" pont ugyanitt fog tartani három év múlva is. Ezért nem (sem) túl esélyes, hogy kormányképesek lesznek.

Pop40 2015.04.17. 14:42:16

@maxval bircaman szerkesztő: Akkor a ruszki nemgazdáid. :-)

Mellesleg jó ez a "komprádor burzsoáziás" szöveged.
Utoljára valami filmben láttam ilyet, a szovjet éra hőskoráról szólt, valami vonalas marxista elvtárs nyomta. :-)

illaim 2015.04.17. 14:46:52

@Kivlov: Szerintem te még magadnak is hazudsz!
Mennyi egészségügyi járadékot fizetsz? /Ha fizetsz egyáltalán/ Persze ennek a kérdésnek akkor van értelme, ha be mered vallani, hogy mennyi volt az EÜ járadék 2010 előtt!
Ez az ellentmondás még nem ment át a fejeden, amikor a vizit díjról hablatyolsz? Vagy az az egyszerű tényen még nem gondolkodtál el, ha netán mégis megéred a nyugdíjas kort, akkor miből és mennyiből fogsz megélni? Mert most nem nyugdíjjárulékot fizetsz! Ne visíts! Olvasd el a most érvényes rendeletet! Azt ne felejtsd el értelmezni!

sterimar 2015.04.17. 14:50:52

@illaim: A legtöbb embernek elég, ha megnézi mennyi SZJA-t fizetett akkor és mennyit most. Nálam több millió a különbség. Gyurcsánycsótányék leraboltak, ezek meg hagynak élni. Akármekkora gazemberek is, a középosztálynak egyértelműen jobb.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.17. 15:01:45

@Pop40:

Attól, hogy Hitler betiltotta az állatkínzást, még nem biztos, hogy az állatkínzás ellenzése egyenlő a nácizmussal.

Pop40 2015.04.17. 15:13:24

@maxval bircaman szerkesztő: Ez kétségtelen, csak nem teljesen értem, hogy jön ide.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.17. 15:15:04

@Pop40:

Úgy, ahogy a komprádor burzsoáziáról beszélni sem jelenti azt, hogy az ember Marx és Lenin híve lenne.

Netuddki. 2015.04.17. 17:13:32

@imperial: Na, ezér' nem fog "nyerni" a lobbik. Mert ilyen ostoba hívei vannak mint te is...

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 17:15:38

@maxval bircaman szerkesztő:
"Az előbbiek a ballibek. Az utóbbiak a Fidesz, az LMP, s a Jobbik. "

Valahogy így, igen.

Alick 2015.04.17. 17:25:45

@nu pagagyí: "akik nem óhajtanak teljhatalmat adni senkinek, a köreikből kikerült politikai vezetőnek sem. Olyan világot képviselnek, amelyben a politika tartalmát nem egy erőközpont, hanem autonómiák, önszerveződő társadalmi csoportokkal megkötendő, kötelező konszenzusok alakítják."

Na neeee... ehhez a fellegekig elrugaszkodott idealizmushoz képest még a svéd demokrácia is egy velejéig korrupt latin-amerikai junta.

Az utóbbi 25 évet átélt emberek ezeket a fellengzős propagandaszövegeket elolvassák, köpnek egy hegyeset... és eggyel több okuk van arra, hogy a Jobbikra adják a protestszavazatukat.
Mert ők legalább nem próbálnak angyalszárnyakat ragasztgatni a saját párt-gengsztereikre...

bekerült 2015.04.17. 17:30:50

@Ajtony:
Te kevered a kannibált a kan libával !
Vagy az orosz traktorgyári fosztogatást az osztogatással.

Igen, Gyurcsány mondott olyat, hogy a pénzügyi válság elkerült bennünket, csak az nem mindegy, hogy mire értette és ennek mi volt az oka.
Ezt már elfelejted részletezni, csak kiragadsz mondatokat és szajkózod azt, amit a vezéred a szádba adott !

Azt is elfelejted, hogy a Gyurcsányék által felvett hitelből tudnak még mindig Orbánék kekeckedni, nem hiába lett a Matolcsy a Nemzeti Bank elnöke.
Lassan felélik azt a kis tartalékot is, amit Gyurcsányék összehoztak, hogy MOL részvényeket, meg egyebeket vásárolhassanak belőle.
Ha nem lett volna ez a tartalék, akkor már régen padlót fogtunk volna, de így még van egy kis időnk és talán hagynak valamit arra, hogy ne jussunk a Görögök sorsára.

Alick 2015.04.17. 17:32:05

Érdekes, amikor az Armani-öltönyös menedzserek az éhes proletárról énekelnek:

www.youtube.com/watch?v=3u_Ujht6U4I

Ha Hitlernek lett volna ekkora politikai kreativitása, elment volna a zsinagógába zsoltárokat énekelni...
:)

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 17:33:11

@Alick:
Az álmodozók a legveszélyesebbek. Főleg miután megöregedtek és még mindig álmodoznak.

Niebur 2015.04.17. 17:36:32

@♔bаtyu♔: "nincs égető szükség kölcsönökre,"
Minek kell történnie, hogy Te is felfogd: Orbán évente 7000-8000 milliárd Ft. értékű hitelt vesz fel szabadpiacról. Összehasonlításul: A sokat emlegetett IMF-EU hitel kb. 3000 milliárd volt.

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 17:37:17

@Alick:
Magyarázkodhatott Bajnai utána Clintonnénak két szopás között.

bekerült 2015.04.17. 17:40:33

@Kivlov:

Na, ne már !
Ennyire azért nem lehetsz szelektíven emlékező !

Ki tartott be mindennek, amit Gyurcsány próbált megcsinálni ?
Lehet itt szajkózni, hogy ez sem sikerült, meg az sem, de a valóság az, hogy a FIDESZ az MSZ-el összefogva tartott be ott ahol csak tudott Gyurcsánynak.
Igaz, más, más okból kifolyólag, de ebben összefogtak !

No nem az MSZP tagsága, hanem az áruló vezetői, akik ki akarták golyózni Gyurcsányt. Innen datálódik a Puch-Simicska tengely !

Te könnyen beszélsz a válsággal kapcsolatban, nyilván meg van rá az okod, de igen sokan rágnák a küszöböt, a híres unortodox gazdasági politikánknak köszönhetően.

Az látszik, hogy csak ugatod a politikát és szajkózod, amit neked leadnak ! Még a végén kiderülhet, hogy pénzt is kapsz érte !

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 17:43:12

@bekerült:
Ja. Sőt, 1995 óta minden kormány Bokrosból él.

2015.04.17. 17:49:17

@Tudományos libsizmus: @♔bаtyu♔: @Kivlov: @WilburSmith: Megjöttél, geciputtony batyufasz? Ugye te is felcsináltad anyádat anno 300 forintért?

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 17:51:19

@bekerült:
Mondjuk laposra verték a kormányellenes tüntetőket, de a véletlenül arra tévedő járókelőket is, majd a bolsevik bírói kar statáriális eljárásokban elítélte őket. Aztán olyan törvényeket hoztak, hogy nem mehetsz ki az utcára tojással vagy paradicsommal. Moinden utcai rendevényen
egyenként motoztak meg mindenkit. A fél belvárost lezárták kordonokkal, Gyurcsány fellépésein lezárták az Adrássay utat és megszórták a háztetőket mesterlövészekkel. De a Fidesz mindent megakadályozott. Aha.

2015.04.17. 17:53:40

@Tudományos libsizmus: Még mindig nem meséltél arról, hogy a brókermutyi után mit fogtok ellopni, geciputtony. A tolvaj maffia propaganda mellett időnként súghatnál is. Mi van, ha holnap éppen alólad rabolnak el mindent? Vagy véletlenek nincsenek, Orbán-nyalonc?

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 17:59:47

@Jules Verne:
A brókermutyi a ti ősi bizniszetek, askenázi.

2015.04.17. 18:03:38

@Alick: "és eggyel több okuk van arra, hogy a Jobbikra adják a protestszavazatukat.
Mert ők legalább nem próbálnak angyalszárnyakat ragasztgatni a saját párt-gengsztereikre... "

Aha, szóval a jobbik csürhe is gengszterekből áll? Marha. Ettől jobb kampány nem is kell nektek, ostoba nyilas bagázs. Aztán mit tenne kormányon az orosz titkosszolgálatot kiszolgáló náci banda? Bevagonírozná a cigányokat, a buzikat meg a megmaradt zsidókat, úgy mint 1944-ben? Hadat üzenne az EU-nak meg az USA-nak, mint 1941-ben? Ezt a kártyát már egyszer eljátszották a nemzetárulók, újat nem kérünk.

2015.04.17. 18:05:36

@Tudományos libsizmus: Leszophatsz, Orbán-buzi. Regéld el szépen, hogy mit fogtok ellopni legközelebb? Mit terveztek kirabolni?

2015.04.17. 18:10:01

@Tudományos libsizmus: @maxval bircaman szerkesztő: @♔bаtyu♔: "askenázi"

Már elmeséltem neked, hogy nem vagyok zsidó, te végbél váladék. Azt viszont biztosan tudom, hogy bármelyik zsidó egyénileg többet ér nálad, sőt az egész jobbikos bagázsnál. Még eddig senki nem cáfolta meg ezen állításom semmivel, mint ahogy te sem, geciputtony.

Alick 2015.04.17. 18:24:12

@Jules Verne: nem azt írtam, hogy a Jobbikban bármi jó is lenne... hanem ha a másik oldalon csak fellengzős szólamok vannak, akkor az a dacot fogja erősíteni.
Ahogy a Merovingian mondá: ok és okozat...

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 18:24:31

@Jules Verne:
Csak fel kell menni bármelyik libsi blogra és a hozzászólások jelentős részéből kiderül, hogy a népi demokratikus ellenzék söpredéke simán állja a versenyt a Jobbik söpredékével.

Apropos: ki beszél itt zsidókról rajtad kívül?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.17. 18:26:11

@Jules Verne:

Milyen zsidókról beszélsz? Hogy jönnek ide a zsidók? Te valami balliba antiszemita vagy?

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 18:29:23

@maxval bircaman szerkesztő:
Zsidó antiszemita. Ez olyan, mint az elcigányosodott magyar. Vagy a hungarofób magyar. Van ilyen. Itt is, ott is.

Viktor Mutyin (törölt) 2015.04.17. 18:37:10

@Tudományos libsizmus: "Apropos: ki beszél itt zsidókról rajtad kívül?"

Gyenge vagy, geciputtony. Meg tolvaj is. Nem olvasod magad? Retardált Orbán-droid hazaáruló.

" 2015.04.17. 17:59:47
@Jules Verne:
A brókermutyi a ti ősi bizniszetek, askenázi. "

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 18:43:38

@Viktor Mutyin:
Az askenázi egy zsidók által is lenézett galíciai törzs. Felteszem, az a probléma, hogy te is az vagy.

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 18:59:23

@Viktor Mutyin:
Képzeld el, micsoda utolsó aljanép lehet, akit már a zsidók is lenéznek.

illaim 2015.04.17. 19:02:09

@sterimar: Nem irigyellek! Egy jó ronda mocskos segg juthatott neked, aminek a gondozásáért annyi pénzt kifizetnek! LOL
Értelmes alkotó munka kizárt, a korlátozott szövegértési képességed miatt!
Egészségedre!

Blogger Géza 2015.04.17. 21:35:44

@Pop40: Nem tűnt fel, hogy a nagy leszakadás 2005 és 2010 között történt? Az utóbbi pár évben már ami görbénk is szépen ível fölfelé.

Blogger Géza 2015.04.17. 21:39:29

@Niebur: Ezek a számok semmit nem mondanak, az eladósodás mértéke a mérvadó, és ez erősen csökkent 2010 közepe óta. Még jó, hogy most olcsón vehetünk fel nagy összegű hitelt a szabadpiacon, nem úgy mint 2008-2009 táján, amikor marha drágán vagy sehogy sem tudtunk, mert "elkúrtuk", ugyebár.

Blogger Géza 2015.04.17. 21:40:55

@bekerült: Gyurcsánynak semmiféle tartaléka nem volt, eladósította és államcsődbe vitte az országot. Ajánlott olvasmány: "elkúrtuk."

Niebur 2015.04.18. 04:33:58

@Blogger Géza: Talán egy újabb brossúrát kellene használnod. Ez már nagyon ciki.

Blogger Géza 2015.04.18. 05:17:12

@Niebur: Igen, a tények ciki dolgok, ha ellentmondanak neked. :)

Niebur 2015.04.18. 07:11:38

@Blogger Géza: Talán konkrétan, mi is mond ellent?

bekerült 2015.04.18. 08:54:55

@Tudományos libsizmus:

Na, előjöttél már megint egy újabb hazugsággal !

Én nem siratom az olyan békés járókelőket, akik a felszólítás ellenére sem hajlandók elmenni a helyszínről !
Arról nem is beszélve, hogy mit és miért lehet most tüntetni, mert már eleve nem is engedélyezik !

Mondjuk a mai ellenzék se olyan agresszív, mint az Orbán féle fizetett csürhe, akik végig hugyozták a Kossuth teret !

Rendesebb országban kaptak volna a fejükre eleget és kevésbé finomkodtak volna velük, mint amit ott kaptak 2006-ban.
Az egészből Orbánék csináltak egy felfújt ügyet és ti még most is azon rágódtok !

Ha Gyurcsány csinálta volna akkor azt amit most Orbán, akkor már fel is akasztottátok volna !

bekerült 2015.04.18. 09:04:02

@Blogger Géza:

Hülye gyerek !
Még olvasni se tudsz !
Az elqrtuk az egész országra szólt és abban benne van az MSZP, de még a FIDESZ is Járaistól, Orbánnal együtt.

Nem tették meg az addigi kormányok azokat az átalakító intézkedéseket, ami a piacgazdaságba való átmenethez kellettek volna és ebbe vastagon benne voltak a FIDESZESEK is, meg az egész addigi kormányok.

Igen, semmiféle tartalék nem volt, de csinált tartalékot és az Orbán kormánya abból dőzsölhet még most is és vehetett MOL részvényeket belőle !
32 milliárd EURÓ volt tartalékolva a Nemzeti Bankban amikor Bajnaiék átadták a kormányt !

Nem kell szelektíven olvasgatni !

bekerült 2015.04.18. 09:11:30

@Blogger Géza:

Azért nem ártana neked is a gazdasági válságot is figyelembe venni és a szemüvegedet is elővenni !

A válság miatt tényleg befagyott a piac és most az Orbán kormány ÉVENTE 7000-8000 Ft hitelt vesz fel a finanszírozásra a piacról, mert MOST lehet, akkor ez nem volt lehetséges ! Erről nem Gyurcsány tehetett !

Az adósságunk ettől függetlenül minden évben 1000 milliárdokkal nő, most is !
Azt, hogy az adósság rátával, hogy játszogatnak és mit mutatnak ki trükközve, átvíve a másik évre az egyes tételeket stb., azt jobb, ha elfelejted !

Blogger Géza 2015.04.18. 09:16:17

@bekerült: Eszem ágában nincs elfelejteni, mint ahogy mások sem felejtették el, ezért is szüntették meg Magyarország ellen a túlzottdeficit-eljárást, ezért estek a korábbi töredékére az állampapírkamataink, és ezért indult el a felminősítésünk is.

Blogger Géza 2015.04.18. 09:19:34

@bekerült: Nem, a Fidesz idején (1998 és 20002 között) szépen csökkent az adósságpálya, az elkúrtuk az teljesen egyértelműen az MSZP-SZDSZ koalícióra vonatkozott. Taulmányozd csak szépen az eredeti szöveget, ha ilyen szenilis vagy:

"Nincsen sok választás, azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni... Nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél, két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy azt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok kormányzása azt valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit.

Blogger Géza 2015.04.18. 09:22:29

@Niebur: Az adósságráta. És az, hogy minden komoly tényező azt nézi, az abszolút számokat senki nem nézi, mert többé-kevésbé értelmetlen. Ugyanúgy az egy adott évi bruttó hitelfelvétel is. Az leginkább attól függ, hogy a korábbi évekből abban az évben mennyi járt le. És? Lényegtelen.

bekerült 2015.04.18. 15:56:25

@Blogger Géza:

Persze !
Téged csak az érdekel, hogy mit kúrtak el a szocik és semmi más, a többi lényegtelen !

Így is lehet nézni a világot !

bekerült 2015.04.18. 16:01:22

@Blogger Géza:
Igen, csak kellett hozzá egy kis zabrálás !
Soroljam ? Tudod te is, csak hallgatsz róla !

Úgy nem művészet csökkenteni az adósságot, hogy a szocialisták által felhalmozott tartalékot ellopjátok és felhasználjátok, a bankoktól meg szolgáltatóktól elraboljátok különadókkal a nyereségüket, hogy a haveroknak tudjátok adni.
Azért szegényedik az ország, mert mindezt a szegény kisemberek fizetik meg !

Másnak a farkával könnyű a csalánt verdesni !

bekerült 2015.04.18. 16:08:34

@Blogger Géza:

Ja, hogy te beveszed azokat a gazdasági trükköket, aminek a levét majd az unokáink fogják megfizetni, arról én nem tehetek !
Jelenleg is drágában kapunk hitelt a piacról, mint, ha az IMF-től vettünk volna fel hitelt és ezt majd az unokáink fogják nyögni !
Mondjuk a felminősítés is évek óta vár magára, de elfelejted hozzáírni, hogy a leminősítés is az Orbán kormány hozta össze !

Mindezek ellenére a szegénység egyre nő és a növekedés is várat magára.
Ha nem lenne az EU, amely adja a lóvét, hogy beruházzunk o azaz nulla lenne a növekedésünk !

bekerült 2015.04.18. 16:19:25

@Blogger Géza:

Azt már tudod, hogy hogy kell idézni az öszödi beszédből, hogy úgy látszódjék, hogy a szocik a hibásak mindenért.

Csak, hát a szöveg környezet, ahol ez elhangzott nem ezt támasztja alá !

Gyurcsány mondott egy zártkörű beszédet, ahol a párttársait győzködte a reformok végrehajtására.
Olyan ez a beszéd, mint amikor egy edző az öltözőben biztatja a csapatát a győzelem érdekében.
Tele van túlzással és durva szavakkal.
Mégis jól érti mindenki és elfogadja, mert tudja, hogy mit akar mondani vele az aki mondja !

Persze ti is értitek, csak a választók megtévesztésére, kiragadva szajkózzátok, hogy félre tudjátok vezetni őket !
Része a hazugságaitoknak !

Szomorú hírem van !
Ha csak ennyit tudsz felhozni, akkor ez kevés !
Már 5 éve ugyanis ti kormányoztok és a gazdaság még mindig ott van ahol 2006-ban volt és közben a válságot Gyurcsányék oldották meg !
Plusz 32 MILLIÁRD EURÓVAL adták át a kormányzást és az EURÓ is 260 Ft-on állt akkor.

Azóta is ebből villogtok, meg az ellopott pénzekből !

Blogger Géza 2015.04.18. 16:48:33

@bekerült: Igen, teljesen jól értette mindenki, kár félremagyaráznod, nem fog menni, add fel.

A válságot nem Gyurcsányék "oldották meg", hanem ők okozták. Ők állították borzalmas eladósodási pályára az országot, és szüntették meg az érdemi növekedést még azelőtt, hogy kitört volna a nemzetközi válság. az csak ráerősített a már amúgy is katasztrofális viszonyokra.

Blogger Géza 2015.04.18. 16:51:13

@bekerült: Na most a különadóknak pont az volt a lényege, hogy jobban bevonják a multikat is a közteherviselésbe, és ne csak a magyar magánszemélyeken csattanjon az ostor. Így még egy erős SZJA-csökkentés si belefért. Leülhetsz, egyes.

Blogger Géza 2015.04.18. 16:52:20

@bekerült: Ez hazugság, most jóval olcsóbban jutunk hitelhez annál, mint ami a pótlólagos IMF hitelfelvétel költsége lett volna.

bekerült 2015.04.18. 17:01:28

@Blogger Géza:
Lökött Tóni !
Magyarország már a KÁDÁR idején eladósodott !
Miről beszélsz te ?

Az adósságot a Gyurcsány kormány vitte le 3,9 %-ra !
Ezt Bajnaiék is megőrizték.
Orbánék a trükkjeikkel tudták levinni a 3%-alá !

A gazdasági VILÁGVÁLSÁGOT nem Gyurcsány okozta, bármennyire is szeretnéd ezt így látni !
Gyurcsány és Magyarország ehhez kisfiú !

Ekkor csak igen kevés ország tudott érdemi növekedést produkálni, de már a Bajnai kormány megtette.
Az Orbán kormány magának tett be az UNORTODOX gazdasági megoldásaival és vergődik benne mind a mai napig !
Veszi fel a hiteleket megemelt kamaton és adósítja el az országot, még az unokáink is számára is.

A Paksi hitelt mit gondolsz ki fogja kifizetni ?
Az ellopott nyugdíj pénzeket ki fogja fizetni ?
Stb.

bekerült 2015.04.18. 17:08:55

@Blogger Géza:

Persze, mert senki nem fogja a multik adóját áthárítani a lakosságra !

Meg vagy te veszve !
A pénzünk egyre kevesebbet ér és alig tudunk megélni, te meg itt agitálsz a jó gazdaságpolitikával !
Minek nézel bennünket ?

Nyugodj meg, hogy Orbán azért adóztatja a bankokat, meg a multikat, mert közvetlenül nem akar "megszorítani", tegyék ezt meg a bankok és a multik !

Röhej, hogy ezt be akarod nekünk úgy adni, mintha a rezsicsökkentést ,ár nem éltük volna meg !
Ismerjük már az átkosból ezek hatását és tudjuk, hogy nincs ingyen ebéd.

Valakinek benyújtják a számlát és ez sajnos így, vagy úgy, de mi vagyunk !

Blogger Géza 2015.04.18. 17:12:02

@bekerült: Nem, 2002 közepe és 2010 közepe között az eladósodás 52%-ról 85%ra nőtt, és ebben mindhárom kormányfő ludas. Persze mind a három (Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai) a másik kettőre akarja fogni, dehát ezek már csak ilyenek. :)

bekerült 2015.04.18. 17:12:10

@Blogger Géza:

Na, ne nézz már madárnak !

Még, hogy a piaci hitel olcsóbb, mint az IMF hitel, amelyet azért hoztak létre, hogy a piacinál olcsóbb hitellel lássa el a tagjait !
Mi tagja vagyunk az IMF-nek !
Még se kell a hitelük, mert Orbán ezt nem akarja.
Nem akar feltételeket teljesíteni és ennek az ára a piaci hitel !
Ezt mond és ne beszélj mellé !

Blogger Géza 2015.04.18. 17:13:36

@bekerült: A multik és a bankok nagyon sok profitot kénytelenek volt beadni a közösbe. Ha ezt nem látod, akkor vak vagy.

Blogger Géza 2015.04.18. 17:20:21

@bekerült: Látom, ezen a téren sem vagy tisztában a tényekkel. (Az eddigiek alapján ez nem lep meg.) A pótlólagos IMF-hitel (amit rá akartak tukmálni a Fidesz-kormányra) költsége 4,5% felett lett volna, az akkori kötvénykibocsátásunk ennél már akkor olcsóbb volt, most pedig már 1,62%os hozamra tudunk kibocsátani 12 hónapos DKJ-t (aminek a futamideje hasonló az IMF átlagos 1,5 éves futamidejéhez)

" beérkezett ajánlatokból az ÁKK a meghirdetettnél kisebb összeget, 30 milliárd forintnyit fogadott el a két héttel ezelőttivel azonos 1,62 százalékos aukciós átlaghozammal."

www.stop.hu/gazdasag/a-12-honapos-diszkont-kincstarjegy-aukcios-hozama-nem-valtozott/1312117/

"az IMF mindössze 0,09 százalékos "alapkamatot" határoz meg. Azonban a szervezet szabályai szerint, ha egy ország hitelt kér, akkor erre automatikusan 1 százalékos felár tevődik, vagyis a legkedvezőbb IMF-hitel kamata is 1,09 százalékról indul. Azt is figyelembe kell venni azonban, hogy ha egy ország túllépi IMF-kvótájának 300 százalékát, akkor az afeletti hitelre automatikusan további 2 százalékos kamatot számít fel a Valutaalap. Magyarország jelenleg a kvótája 374,61 százalékánál jár a szervezet honlapján található adatok szerint, vagyis egy újabb hitelfelvétel esetén a teljes összegre vonatkozna a 2 százalékos kamatfelár, amivel máris 3,09 százalékra ugrana egy esetleges hitel kamata. Ha egy ország három évig folyamatosan kvótája 300 százaléka felett van, akkor az további egy százalékpontos kamatfelárat jelent. Ha a fentiekhez hozzávesszük, hogy az IMF szabályzata szerint a lehívott hitel 0,5 százalékát ki kell fizetni jutalékként, míg a dollárkötvények esetében az ÁKK mindössze 12,5 bázispontos (azaz 0,125 százalékos) jutalékot fizet, akkor az látszik, hogy nem csinált rossz üzletet a kormány azzal, hogy a piacról biztosította a devizafinanszírozást, hiszen a négyszer akkora jutalékkal együtt az IMF-hitel drágább lett volna."

Blogger Géza 2015.04.18. 17:21:48

@bekerült: A paksi hitelt a Pakson megtermelt áram árából fogjuk fizetni. Erre eddig nem jöttél rá? Ajjaj, nagyobb a baj, mint hittem...

bekerült 2015.04.18. 17:23:14

@Blogger Géza:

Beszélsz megint mellé !

Az adósság ráta volt a 3.9% és ezt vitte az Orbán kormány 3% alá, Erről beszélünk !

Igen az is igaz, hogy az adósság felment , legyen 85% !
Ez viszont a GDP százaléka és a forint gyengülése is igencsak belejátszik.
Ezt próbálja leszorítani ügyeskedéssel az Orbán kormány !
Ide könyvel, oda könyvel, hogy év végén meg legyen a kívánt érték.

Miközben az adósság valós összege évről évre 1000 milliárdokkal nő !
Ha jól tudom, a tavalyi 24 ezermilliárdról, mára már 25 ezer milliárd lett !

A többi csak trükk !

Hogy ki adósított el ?
Elfelejted, mondjuk szándékosan, a FIDESZ áldásos tevékenységét ezen a téren !
Az elindított lakásprogramját, a Járai féle tevékenységet az MNB-nél, amely a deviza adóssághoz vezetett, stb. !

Szelektív az emlékezeted és csak arra emlékszel, amire te akarsz !

bekerült 2015.04.18. 17:26:55

@Blogger Géza:

A Paksi áram akkori ára még nem ismert !

A hitel azonban már a nyakunkon lóg !

Még az is lehet, hogy nem is lenne szükség a paksi erőműre, de a hitelt akkor is fizetnünk kell.

Tényleg nagy a baj !

bekerült 2015.04.18. 17:31:52

@Blogger Géza:

Milyen szépen levezeted az IMF hitelt, hogy miből tevődik össze !
Miközben a piaci hitelről mélyen hallgatsz, illetve azt megjegyzed, hogy olcsóbb !

Ha ez igaz lenne, akkor senki, de tényleg senki nem lenne az IMF tagja, mert értelmetlen lenne !

Ne nézz már mindenkit hülyének !

bekerült 2015.04.18. 17:36:59

@Blogger Géza:

Persze, mert a kiszorításuk ezzel a "pénzbeadással", értsd ellopással, vette kezdetét, hogy a saját oligarcháknak legyen terepük . Jól példázza ezt az RTL Klub adója !

Szépen megtanultad az Orbán leckéjét és most fújod felfele.
Ne fáradj, senki nem veszi be, már kiismertünk benneteket !

Blogger Géza 2015.04.18. 17:43:59

@bekerült: Pontosan, az RTL adója is csak az RTL-nek fáj, nekem nem. :)

bekerült 2015.04.18. 17:44:25

@Blogger Géza:

Az SZJA csökkentés a gazdagoknak kedvezett és azért volt rá szükség, hogy az oligarchák tudjanak erősödni, a szegények meg szegényedni !

Ez sikerült, látszik is rajtunk !

Blogger Géza 2015.04.18. 17:45:49

@bekerült: Hiába, elvtársak, a tények makacs dolgok. :) De lassú felfogásúak kedvéért (azaz a kedvedért) megismétlem: most 1,62%on tudjuk finanszírozni magunkat. Felfogod végre?

bekerült 2015.04.18. 17:45:53

@Blogger Géza:
Hát persze, hogy neked nem fáj az RTL adója !
Te is a kedvezményezettek között vagy és az Orbán seggét nyalva keresed a megélhetésed !

bekerült 2015.04.18. 17:47:13

@Blogger Géza:

Még a végén meggyőzül arról, hogy ingyen kapjuk a hitelt !

Elmész te a sunyiba !

Blogger Géza 2015.04.18. 17:47:37

@bekerült: Már ma is szükség lenne rá, mert az áramfogyasztásunk kb 1/3-át kénytelenek vagyunk importálni, 10-12 év múlva meg még nagyobb szükség lesz rá a jelenlegi tendenciákat figyelembe véve (évi 7%-kal növekvő ipari termelés)

Blogger Géza 2015.04.18. 17:48:50

@bekerült: Na, talán mégsem vagy reménytelen eset. :) Egy jó tanács: soha ne higgy a ballib sajtó szalagcímeinek, általában hazudnak.

Blogger Géza 2015.04.18. 18:51:27

@bekerült: Hát, én egyáltalán nem tartom magam gazdagnak, de valóban, én is jól jártam az adócsökkentéssel, mint sok millióan ebben az országban.

Niebur 2015.04.18. 19:21:51

@Blogger Géza: Olvasom, az orosz trolloknak 135 hozzászólás/nap adagot kell produkálni. A mai teljesítményedet látva, túlszárnyalod őket.

bekerült 2015.04.18. 19:24:48

@Blogger Géza:
Meg a lótusz faktusz !

Szép számokat én is tudok írni, de minek !
Hazabeszélni mindenki tud és hitelt felvenni is és utána a vízözön !

Ne higgy Orbánnak, mert páva táncol és ő maga mondta, hogy ne azt figyeljük amit mond !

Csak arról nem akarsz írni, hogy a milliók pedig rosszul jártak a csomó egyéb intézkedések okán.
Lassan már a levegőt is megadóztatják, de te még mindig az SZJA-ról dumálsz !

Többszörösen visszaveszik, amit az egyik kezükkel adnak, azt a másikkal duplán elveszik !

Blogger Géza 2015.04.18. 19:41:36

@Niebur: Sok hülyeséget írtok, sokat kell korrigálnom.

Blogger Géza 2015.04.18. 19:43:27

@bekerült: Nem is azt figyelem, mit mond, én csak a tényeket vizsgálom. Látom a fizetési papírom, látom a villanyszámlám. Ez van.

bekerült 2015.04.19. 08:17:03

@Blogger Géza:
Mint legtöbben !

Én meg azt veszem észre, hogy 5 évvel ezelőtt elmentem a boltba és 10 000 FT-ból tele lett a tologatós bevásárló kocsi, ma meg hazaviszem egy reklámszatyorban !

Nyisd ki a szemed, amíg nem késő !

Kivlov 2015.04.20. 08:32:45

@illaim:
mennyit? qrva sokat?
mennyit fogok kapni? amennyit maganak félreteszek, ezt kéne beleverni a te fejedbe is, nem az államnak tartani a markot. "oszt' jónapot"
süti beállítások módosítása