Itt is megtalálsz minket.

HTML

Mi ez itt?

Nem vagyunk múlt nélkül. 2008-2009-ben papírlapot adtunk ki Győrben, most pedig felköltöztünk az internetre, mert még maradt bennünk mondanivaló. Minden hozzászólásnak örülünk, a posztok szerzőik álláspontját tükrözik, nem a kollektíváét.

Papírlapot? Tényleg?

Tetszik?

Erről beszélünk

In hoc szignó perdis

2013.03.14. 09:16 | Írta: Tóth Csaba Tibor

ader_1.jpg

Egyáltalán nem volt meglepőnek nevezhető az, amit Áder tegnap a felé szegezett kérdésekre és várakozásokra válaszolt. Az új pápára figyelő média örve alatt, a Híradó közepébe becsempészett nyilatkozat stílusa és tartalma viszont éppen az elmúlt hetek eseményeinek, írásainak és vitáinak fényében viszont nemcsak cinikusnak, de elkeserítőnek is joggal nevezhető.

 Általában nagyon rossz jel az,

ha egy államfő rendkívül fontos bejelentését csak valami ennél is jelentősebb világesemény árnyékában meri megtenni. Áder János, Magyarország köztársasági elnöke, az államfői hatalom gyakorlója, a Magyar Honvédség főparancsnoka stb., pedig ma éppen ehhez a módszerhez folyamodott, amikor kifejtette, alá fogja írni az Alaptörvény negyedik módosítását. Mindazokat a rendelkezéseket tehát amiről az Alkotmánybíróság egyszer már kimondta, hogy magával a kétharmados Fidesz-többség által elfogadott Alaptörvénnyel sem egyeztethető össze.

Áder ezzel a viszonylag gyors lépéssel a legutolsó elvi akadályt is elhárította olyan rendelkezések útjából, amelyek korlátozzák például a választási hirdetések módját, az eddigiekhez képest leszűkített család- és legális egyházfogalmat vezetnek be, bebetonozzák és egyedül a kormány kegyétől függővé teszik a diákok röghöz kötését, és az állami egyetemek autonómiáját, egy szóval az oktatás jövőjét, és kriminalizálja a hajléktalanok közterületen való „életvitelszerű tartózkodást” is. Ami pedig ennél is lényegesebb, maga a 4. módosítás elfogadásának módszere végzetes és döntő fegyvert adott a kétharmados parlamenti többség kezébe annak minden ellenfelével szemben – akár a tavaly elkaszált választási regisztrációt is ismét és immár akadálytalanul bevezethetik.

Mindezt pedig a köztársasági elnök aláírja.

Ezt pedig éppen olyan mondatok után jelenti be, amelyek egytől egyig a jogállamról, szabadságról és rendről szóltak:

"Demokratának lenni annyit tesz, hogy minden körülmények között a jogállamiság formáihoz és kereteihez. Annyit tesz, mint élni jogainkkal és eleget tenni kötelezettségeinknek”

„Felelősen gondolkodó polgár senkit sem biztathat arra, hogy vegye semmibe a törvény betűjét, és arra sem, hogy alkotmánysértést kövessen el.”

„Egy állam ugyanis attól jogállam, hogy annak törvényeit és alkotmányos rendelkezéseit mindenki betartja.”

E mondatok után arról beszélni, hogy nincsen más választás, ezt bizony alá kell írni és kész, Áder részéről csak és kizárólag valamiféle különös humorérzékkel, már-már gúnnyal magyarázható. Hiszen a többek által kiemelt utolsó fék elhagyásával a Fidesz rendszere nyilvánvalóan elhagyja a jogállam kereteit is, és ki tudja miféle partok felé veszi az irányt? Lehet persze bízni a miniszterelnök és kormánya bölcsességében és megfontoltságában is akár (még mindig nagyon sokan tesznek így), ez azonban legalább minimális ellenőrzés nélkül szinte semmit sem ér. Én viszont azt gondolom, azok után, hogy egy kormányzat akaratának keresztülvitelére más módot nem talál, mint hogy a teljes demokratikus döntéshozatali rendszert felborítja egy gyenge pont kihasználásával, tényleg semmi jót nem várhatunk. Itt már nincsenek tabuk, erkölcsi gátak, bizonytalanságok, a döntések körének csak a döntéshozók fantáziája szab határt – mint arról megbizonyosodhattunk, ez utóbbi igen széleskörű, és „unortodox” is egyben.

Mindezt már ezerféle szerző tízezerféleképpen leírta a napokban. Magát Ádert is figyelmeztette Sólyom László. Hiába. És noha az aláírás bejelentésére számítani lehetett, a beszéd stílusa és formája engem őszintén szólva mélyen és keményen megdöbbentett. Egészen pontosan mit is jelent, mit akar jelenteni az, hogy a Magyar Köztársaság elnökének  nincs más választása?

Arra vonatkozóan is

létezik már fejtegetés, mi minden következhet ebből a napból a jövőnkre nézve. Alapvetően persze három dolgot tehet bárki a fennálló viszonyokat látva: tiltakozhat/ lázadhat, elhagyhatja az országot, melyben jogai többé már nem biztosítottak, és maradhat csendben és az országban. Biztos vagyok benne, hogy az első két eshetőségről még rengeteg szó fog esni, így én e helyütt csupán a harmadikkal foglalkoznék. Hiszen bármekkora is a baj, közel sem fog a többség kivándorolni, és különösen nem fog aktívan kiállni és tiltakozni – ezt akár a legutóbbi tüntetések alkalmával is szépen láthattuk. Akkor viszont mi történik azokkal, akik az elkövetkező évtizedben itt kenyeret sütnek, takarítanak, könyvet írnak, gyereket nevelnek és iskolába járnak és tanítanak majd? Hát természetesen tanulni is fognak: megtanulják megfogalmazni, majd ismét újrafogalmazni, végül újracsomagolni gondolataikat; megtanulnak majd rébuszokban, vagy kicsit halkabban beszélni; megtanulják majd, hogyan kell hitelesen lelkesedést mímelni és közben belefojtani egy-két szál elrejtett kolbászt abba a bödön zsírba – természetesen idővel majd megtanulnak hosszú sorokat kivárni is. Tökéletesre és hibátlanra csiszolódik bennük a hazugság, sőt, talán újratanulják, tökéletesítik a följelentés kényes művészetét. Nyelni fognak hihetetlenül sokáig és hihetetlenül szívósan, hogy továbbkecmeregjenek. Ez persze tízszer-százszor nehezebb lesz, mint eddig, de ez nem gond, hiszen elsajátítják majd a kiszámíthatatlan kiszámíthatóságának ördögi tudományát is. A kisebbek egészen fiatalon brillírozni fognak majd e tudományterületek legtöbbjén. És közben élni is lesz idejük olykor-olykor, telefonálnak és interneteznek is, amíg tudnak persze közben ellenőrzik magukat, folyamatosan. Mindez lassú, finom, de szívós és kérlelhetetlen folyamat során a részükké válik majd.

Az, hogy az utolsó majd „lekapcsolja a villanyt” puszta illúzió, hiszen éltek itt emberek sokszor, nem is kevesen kőkemény politikai és gazdasági feltételek között. Például nagyszüleink, akiket így, ilyen viszonyok között neveltek, hogy azután ők is így neveljék szüleiket. Ezen a pszicológiai alapvetésen még a nyílt határok sem változtatnak. A szabadságaink, amelyekhez kicsi, szürke és szánalmas, de mégis létező majd’ negyedszázadunk alatt hozzászoktunk, pedig szépen, és lassan fognak elillanni.

Tulajdonképpen, észre sem fogjuk venni, ne aggódjatok!

56 komment · 2 trackback

Címkék: alkotmánymódosítás

A bejegyzés trackback címe:

https://alternativa.blog.hu/api/trackback/id/tr205133582

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: In hoc szignó perdis 2013.03.14. 15:26:02

Noha az aláírás bejelentésére számítani lehetett, Áder beszédének stílusa és formája engem őszintén szólva mélyen és keményen megdöbbentett.

Trackback: Mindannyian egyetemlegesen felelősek vagyunk? 2013.03.14. 12:35:58

Áder János aláírta az alkotmány negyedik módosítását  bebizonyítva, hogy igazi államférfi, aki felelősen képviseli politikai nemzetét és minden körülmények között ragaszkodik a jogállami keretekhez.  "Egyértelmű alkotmányos kötelezettségem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsentrisvihák 2013.03.14. 10:29:57

"megtanulják megfogalmazni, majd ismét újrafogalmazni, végül újracsomagolni gondolataikat; megtanulnak majd rébuszokban, vagy kicsit halkabban beszélni; megtanulják majd, hogyan kell hitelesen lelkesedést mímelni és közben belefojtani egy-két szál elrejtett kolbászt abba a bödön zsírba – természetesen idővel majd megtanulnak hosszú sorokat kivárni is" - Ahogy eddig az ország azon részének kellett, akik nem tapsikoltak örömmámorban úszva a szocialista hatalmi gépezet országpusztításához (nem volt olyan régen, talán még emlékszünk rá). Ahogy azoknak kell, akik a mérhetetlen cigányterrorban élnek vidéken (tudod, a körúton túl), és ők a rasszistanácik, ha ez ellen szót mernek emelni (nem mellesleg hiába dugják a bödön zsírba a kolbászt, ha a bödönt is viszik).
Érdekes, anno sehol nem voltatok a nagy tiltakozósdival, meg a kivándorlástól való álfélelmekkel, pedig a folyamat nem 2010-ben kezdődött, pont imádott Gyurcsányotok adta meg hozzá a kezdőlökést.
Lehet itt háborogni, meg fölhorgadni az igazság szent nevében, csak baromi álságos. Eszemben sincs mentegetni Orbánékat, sőt, de roppant komikus, hogy most azok fújtatnak ellenük teli rüszttel, akiknek ugyanez az önkény vörösre pingálva nagyon is bejövős volt...

WYW 2013.03.14. 12:38:11

Nem volt kétséges hogy aláírja, hogy erről mikor nyilatkozott az meg lényegtelen.

Steve123 2013.03.14. 12:38:51

kerdezzbatran.blog.hu/2013/03/14/yjm_364

Hiszem, hogy alapvetően jót akartak, de az eredmény még sem ezt mutatja.

vénkujon 2013.03.14. 12:43:38

@Dzsentrisvihák: '10-ben el lett küldve a picsába a szocik, nem? nagyon is lett téve ellenük. ehhez képest, viktorék egy még nagyobb trágyadombot lapátoltak/nak itt össze, most meg körbezsaluzták, és betonozzák. jaja. eszedbe se legyen védeni őket.:D

gumirocker 2013.03.14. 12:48:19

Dzsentrisvihák: én mindig azt vallottam és vallom, hogy mindenkit a saját cselekedetei alapján kell megítélni. Szóval Gyurcsány vigye el a balhét a saját dolgai miatt, Orbán és Áder meg ugyancsak a saját dolgait. Azaz: egyik se mutogasson a másikra, hogy de ő mit csinált. Mert nem az a lényeg. Nem a más bűnéhez kell mérni a sajátunkat. Hanem ahhoz, hogy amit Én csinálok, az helyes-e vagy sem. További megszívlelendő dolog: a cél soha nem szentesíti az eszközt. Ettől függetlenül is úgy gondolom, hogy Orbán minden olyan államszervezeti és jogi eszközt eltakarít az útjából, ami az ő akaratának útjába állhat. Ez pedig egy magát államférfinak és magát erkölcsösnek tartó embernél finoman szólva is gyalázatos viselkedés, amire nincs mentség. Ez abszolút a joggal, mint eszközzel való visszaélés.

kissiú 2013.03.14. 12:50:34

@Dzsentrisvihák: "komikus, hogy most azok fújtatnak ellenük teli rüszttel, akiknek ugyanez az önkény vörösre pingálva nagyon is bejövős volt..."

Ugyan ez? Melyik korábbi kormány emelte be az alkotmányba, ha valami alkotmányellenes volt? Melyik korábbi kormány államosította az iskolákat, kórházakat, magánnyugdíjpénztári megtakarításokat, babakötvényeket, mobil-fizetést, dohányárusítást, időjárásjelentést? Melyik korábbi kormány zsarolta meg saját állampolgárait? Melyik korábbi kormány hozott visszamenőleges hatályú törvényeket? Melyik korábbi kormány oszlatta fel a kötségvetési tanácsot (szinte teljesen) és a földrajzi-név bizottságot, majd ültette saját embereit a Köztársasági Elnöki, OBH, PSZÁF, ÁSZ, MNB székeibe? Melyik korábbi kormány vett fel inkább drágább hitelt a piacról, csakhogy ne kelljen betekintést adnia a gazdaságpolitikába? Na inkább nem is folytatom, nem érnek meg ennyi leütést. De, egy leütést mégis megérdemelmének, aztán az Ő hiányában szétesne az egész rendszer. Csak sajnos rajtunk már nem segítene.

Nephin 2013.03.14. 12:53:49

Hányinger az egész, káderjanóstól, sósavazós vénemberestől kitüntetett elmebeteg újságírósig és bégető birkanyájig.

Még Mekiben mosogatva is boldogabb lennék (vagy akár leszek, ennél a pocsolyánál minden jobb) külföldön - és főleg nyugodtabb és életvidámabb -, mint ebben a groteszk országban, ahol az ilyen svihákfélék, mint feljebb, annyira idióták, hogy az emésztési végterméket is boldogan vigyorogva befalják, ha azt a narancsvezér adja át nemzetiszín pántlikába csomagolva és bárki, aki szól, hogy ezt azért mégse, komcsibérenc vagy szociimádó a szemükben (miközben ők egy fullkomcsi attitűdnek tapsikolnak).

Agy nulla, minek az. Szánalmas, fájdalmas, undorító. Gyereket szülni, ide???

mrZ (törölt) 2013.03.14. 12:54:46

Pont ellenkezőleg. Növekedni fog a disszonancia, általános lesz a hülye orbán, szarjankó, és hasonlók. Ezt a népet már semmi sem fogja vissza. Lesznek rettegők és a "valamit" féltők, egyre kevesebben.

Brian Cohen 2013.03.14. 12:55:40

Káder János egész életében csak a lócitromot szedte a kollégiumi szobatársak után. Alaptalan tévedés volt bármit is várni tőle.

Bronislav Kaminski 2013.03.14. 13:04:12

orbánt a dunába, szarjankót meg utána!!!!!

Larry Silverstein 2013.03.14. 13:04:18

Valami újdonság?

Pl. konkrét alkotmánykritika?

Larry Silverstein 2013.03.14. 13:08:30

@kissiú: Melyik korábbi kormány emelte be az alkotmányba, ha valami alkotmányellenes volt?

- A 89es pl.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.14. 13:08:39

komolyan volt olyan aki azt várta, hogy nem fogja aláírni?!?!

Tyreo 2013.03.14. 13:11:06

ungarisztán nevezetű hozzászóló az egyik blogon. ebben sajna minden benne van:

"Bármilyen hihetetlen, az ország egy jelentős részének valóban ez a banda kell. Sopánka, nem sopánka, ez van.

Kezdem azt hinni, hogy aki ellenébe megy ennek, az kudarcra van ítélve, pusztán a tömegbázis hiánya miatt.
Viktor lederiválta, hogy a retardáltaknak kell játszani, mert ők vannak többen, a választási matek meg csak erről szól. Ott a minőség felejtős kategória. Kovács XIII. Bélának a Fradi B-középből pont ugyanannyit ér a szavazata, mint egy egyetemi tanárnak, márpedig kovács XIII. bélákból kábé 10000x több van.

Ráadásul dupla haszon velük kezdeni: ők nem jönnek zavarba holmi pálfordulásoktól, önellentmondásoktól, érvektől és ellenérvektől. Az aktuális vezérszólam bégetésének a szintjén prímán elvegetálnak, sőt, még azokat is lehúzzák magukhoz, akiknek ez nem elegendő. Annyit kell nekik mondani, hogy gyerekek, ez a piros-fehér-zöld dolog, és onnantól a szisztéma önjáró: mindenki más rohadt komcsi, liberálbolsevista hazaáruló, ésatöbbi, ésatöbbi.
A szavaknak, kifejezéseknek nincs jelentésük és jelentőségük, töltelék szerepet töltenek be, hogy legyen mit ordítani a békameneteken. Az se baj, ha tegnap az ellenkezőjét ordították, vagy ha ordenárébb komcsik a valahavolt komcsiknál.
Kit érdekel? Akié a hatalom, az mondja meg, ki a komcsi. Bolsi tempó? Az. Érdekli a többséget? Nem. Ennyi. Választási matek kezdőknek és középhaladóknak.

Nekik játszani persze nagyon durva. Mások tán a hazaárulás szót is szívesen meglóbálnák legott. De mint tudjuk, akié a hatalom, az mondja meg, ki a hazaáruló. (Néha persze ellenzékből is megmondják, mert ugyebár a haza nem lehet ellenzékben.)

Nem akarok senkit elkeseríteni, de ebből nincs társadalmilag valid kiút. Egyéni kiútkeresések vannak, melyek többnyire a határátkelő blog olvasgatásával kezdődnek és az oda történő írással fejeződnek be.
De meg is mondják a gyökkettő IQ-júak minden alkalommal: el lehet menni.
A fekete-fehér világukba egy vezér elég, a színek csak összezavarják őket.

Ne vergődjetek barátaim, fölösleges.
Belenyomtok iszonyat energiákat, elemészt az ostobaság fölött érzett, tehetetlenségből származó düh, gyomorfekélyt kaptok és rákot – mindezt miért, kiért?
Számszerűleg nem tudjátok lenyomni a retardáltak elképesztő hadát, akiket Viktor einstandolt magának. Meggyőzni őket még annyira sem tudjátok.
És még ha valahogy sikerülne is elzavarni/lesittelni ezt az immorális bandát, vajon tudnátok-e bármi jobbat csinálni ezzel a háttérrel?

Én például előre sajnálom a Bajnai gyereket. Ha Viktor lennék, hagynám nyerni, merő kibaszásból. Aztán végignézném, amint belefullad az általam teremtett körülményekbe. No, EZUTÁN tényleg garantált lenne a 20 évnyi uralmam. És semmi, ismétlem: SEMMI nem ütné meg többé a maradék választók ingerküszöbét.
Az ellenzéki választókért azért, mert totális lenne a reménytelenség, a sajátokét pedig azért, mert soha nem is volt nekik ingerküszöbük; csak a csoki számított nekik a vezérürü segglyukából. És míg a világ világ, csak az fog számítani. Régebben Horthy, utána Rákosi, Kádár, most meg viktor. Csak a segg változik, a csoki örök.
Saját magával szemben is igénytelen plebs. Ezekkel akarnátok kezdeni bármit is? Országot építeni? Csak rombolni tudnak, felejtsétek el.

Meneküljetek, mert itt (illetve ott) már rég nem a politikusi akasztófavirágokról van szó, hanem az őket hatalomba segítőkről, hatalomban tartókról. A sunyi házmesternépről, az ostoba retardáltakról.
Őket az életben nem tudjátok legyőzni.

Ez van. Lépjetek, amíg nyitva a határ. Ki tudja, meddig tart. Sok sikert mindenkinek."

Tyreo 2013.03.14. 13:11:53

bocsánat, hungarisztán lemaradt a h

Dzsentrisvihák 2013.03.14. 13:15:45

@vénkujon:

Nincs is, kellően szarrágó az összes, de attól még semmi erkölcsi alapja nincs azoknak huhogni most, akik előtte vígan dagonyáztak a vörös diktatúrában, és felállva tapsikoltak, amikor a gyurcsányista rohamdroidok szétverték a sokkal elemibb, nagyságrendekkel intenzívebb tiltakozásokat.

@kissiú:

Húha, azon nem kéne morgolódni, hogy a kormányok a saját embereikkel stafírungolják ki a különböző pozíciókat. Eddig mindenki így járt el, de érdekes módon ez ellen kizárólag a jobbos kormányok alatt kellett hörögni, ha a szocik művelték, mindig, minden a legnagyobb rendben volt, csak egyébként volt/van fasizmus, meg diktatúra...
A hiteleket szintén hagyjuk, hiszen pont a szocialisták vettek föl nyakra-főre kölcsönöket az IMF-től, ill. adtak szabad utat a devizahiteles uzsorának. Ezeknek köszönhető, hogy ma ekkora az adósságállomány, és hogy gazdaságilag roncs az ország.
De az önkény kapcsán nem is a konkrét intézkedésekről van szó, hanem a mentalitásról. Mivel Gyurcsánynak nem volt 2/3-a amivel az alkotmányt buzerálhatta volna, maradtak a trükkök százai, amelyek attól, hogy nem az alaptörvényt okádták velük tele, még ugyanúgy fájtak, bárhogy is ígérgette Ferenc testvér, hogy nem fognak. Amikor pedig ez nem tetszett a szentséges népnek, szétverette, majd külföldre parancsolta azt.
Persze ti erre már nem óhajtotok emlékezni, vagy nagyon is élveztétek az akkori időszakot, szóval igen, rajtatok már az agyátültetésen kívül valóban nem segíthet sok minden.

Bronislav Kaminski 2013.03.14. 13:19:37

"Swoboda és Verhofstadt bevetné az „atomfegyvert” az alkotmánymódosítás miatt"

mandiner.hu/cikk/20130314_swoboda_es_verhofstadt_bevetne_az_atomfegyvert_az_alkotmanymodositas_miatt

hát nem ezt ugatom mióta?))))))))

eloi 2013.03.14. 13:22:57

Azért az valószínű, hogy mire a Pápát este hétkor megválasztották, az Áder beszéd már adásgépben volt. Azt nem valószínű, hogy a készítéskor tudták, hogy estére lesz Pápa.
Van nekik elég hibájuk, amiért okkal lehet őket csesztetni, de ezért azért aligha. Nyilván vezető hírnek szánták, csak jött egy fontosabb esemény.

Fényezett Rézlábos 2013.03.14. 13:24:43

@Tyreo: Sajnos egyet kell értsek hungarisztánnal, a retardáltak serege tényleg ott van mindenütt, az utcán, az interneten, stb. Alapvető érték lett a tahóság és a misztikus ezotéria (tetszőleges területen). Én is rengeteget gondolkodtam, hogy mi legyen, mert én csak két dolgot utálok igazán: a bunkóságot és a hülyeséget.
Valószínűleg a saját cégemet már nem itthon alapítom meg, és ha szükségesnek látom, kapom az összekészített cókmókot, és el innen. :(

a katona fehérben 2013.03.14. 13:25:04

Nincs is itt szükség demokráciára. Az emberek utálnak szabadok lenni, mert ott folyton döntéseket kell hozni, és ami még rosszabb, utána felelősséget is kell vállalni értük. Az önálló gondolkodás és a tájékozódás fáradságos mivoltát nem is említve. Rögtön az első komment bebizonyította, hogy milyen nagyszerűen működik a kétpólusúra redukált gondolkodás (merthát ami nem X, az kizárólag Y lehet, és még ha nem is szerepel épp Y az egyenletben, akkor is ahhoz kell mérni) és a paranoián alapuló ellenségképzés és -keresés. Kialakult és többségbe került a legjobb alattvaló-mentalitású emberanyag bármilyen önkényuralmi rendszerhez.

percenként százhuszat verő gumibot 2013.03.14. 13:30:47

Áder bölcsen döntött a maga szempontjából hogy gyorsan aláírta a papírt. Más úgyse lehet a radikális ellenzék szemében, mint Orbán bérence, ezen nem változtat semmi. Így viszont legalább nem fognak mindennap zenebonát csapni a háza előtt a tüntetők, és alhat nyugodtan

csakhalkanszólok 2013.03.14. 13:35:04

Árnyékában? Szerintem ez erősen kétséges megfogalmazás. 7 kor szállt fel a füst, 8 kor derült ki ki a pápa, és fél nyolc után egy korábban felvett nyilatkozatot leadtak.
Szerintem nem kell mindenben összeesküvést látni, márpedig a blog fő mondanivalója számomra éppen ez az "árnyékban" megtett jelző.

Tyreo 2013.03.14. 13:36:02

@Larry Silverstein: Akkr erre az egyre válaszolj kérlek. Orbánék most megtehetik, hogy beleírják az alaptörvénybe, hogy 20 évenként lesz választás? Igen. Jogszerű lesz? Igen. Demokratikus?

Dzsentrisvihák 2013.03.14. 13:36:59

@gumirocker:

Ebben nincs is semmi kivetnivaló, én szívem szerint mindkét bagázst fára húznám, mert mindegyiknek megvannak a maga történelmi bűnei ez ellen a jobb sorsra érdemes ország, és nemzet ellen.
A fő bajom az, hogy megint az zajlik, ami 22 éve megy: egyik oldal most megint kizárólag a másiktól való totális csömörre próbál építkezni. 2010-ben Viktorkáék gyakorlatilag azzal nyertek, hogy "Gyurcsány takarodj!" (ezen kívül 0 program), a baloldal pedig most azzal próbál, hogy kontrázik egy jó nagy "Orbán takarodj!"-jal. Mindkettő üres lózungpolitizálás. A szomorú az, hogy a sok birka csont nélkül beszopja, és nem fogja fel, hogy amennyiben 2014-ben visszahozzák a másik oldalt (és nem kergetik el a jelenlegit), csak a trágyadomb színe változik, és minden marad a régiben.

@Nephin:

Mehetsz nyugodtan, nem fogsz hiányozni, a szaporodástól pedig tényleg tartózkodj, ha kérhetlek...

Napkutya 2013.03.14. 13:37:33

Úgy véljük itt néhány milliónyian, hogy aláírná a használt WC papírt is, ha megfelelő segg alól származik.

Magas polcon van. Mondhat most akármit, -de már nem írhatja ki magát a Magyar Demokrácia Történetéből. Ez a személyes tragédiája.

Ugyanúgy nem tehet semmit, ahogy SP sem.

A nagy kérdés az, hogy évek múlva, a memoárjában, írja-e majd, hogy MUSZÁJ volt? Hogy KÉNYSZERBŐL tette?
Mégis, mennyire lesz akkor is SZOLGA?

Mert, úgy gondolom, nem most, hanem AKKOR válik el majd a sz.r a májtól.

Így is fogunk rá emlékezni.

Szerintem...

percenként százhuszat verő gumibot 2013.03.14. 13:38:12

@Bronislav Kaminski:
""Swoboda és Verhofstadt bevetné az „atomfegyvert” az alkotmánymódosítás miatt""

Swoboda eddig is minden szitkot előadott ha Magyarországról volt szó, de érdekes módon Románia belügyének nevezte az ott zajló eseményeket amibe senkinek nincs joga beleszólni. És persze a hazai szoci tábor is asszisztál ehhez.
Most akkor Budapestre vagy Bukarestre kell atomot dobni?

barli 2013.03.14. 13:41:15

szerintem pedig a pápát azért választották meg olyan hirtelen, hogy ne tünjön fel az Áder aláírása..

Nephin 2013.03.14. 13:42:50

@Dzsentrisvihák: Ó, Kovács XIII. Béla személyesen.

percenként százhuszat verő gumibot 2013.03.14. 13:44:36

@Nephin:
"az emésztési végterméket is boldogan vigyorogva befalják, ha azt a narancsvezér adja át nemzetiszín pántlikába csomagolva "

Nehogy azt hidd hogy a Mekiben ahol mosogatsz mást adnak enni. Csak a csomagolás különbözik

Napkutya 2013.03.14. 13:46:25

@barli: Igen! No, meg azért, mert jön a Húsvét.

Isten Rotweilere ügyesen választotta meg a lemondását, nem volt idő szarakodni!

Zseni a volt a lemondott Pápa!
Én imádtam!

percenként százhuszat verő gumibot 2013.03.14. 13:48:37

@Tyreo:
"Én például előre sajnálom a Bajnai gyereket. Ha Viktor lennék, hagynám nyerni, merő kibaszásból. Aztán végignézném, amint belefullad az általam teremtett körülményekbe. "

"Én például előre sajnálom a Viktor gyereket. Ha Bajnai lennék, hagynám nyerni, merő kibaszásból. Aztán végignézném, amint belefullad az általam teremtett körülményekbe. "

Tyreo 2013.03.14. 13:52:59

@percenként százhuszat verő gumibot: Ez meglesz inkább erre válaszolj: Orbánék most megtehetik, hogy beleírják az alaptörvénybe, hogy 20 évenként lesz választás? Igen. Jogszerű lesz? Igen. Demokratikus?

percenként százhuszat verő gumibot 2013.03.14. 13:53:28

@Tyreo:
Te is csak forgatod körbe a mókuskereket. Egyszer mint vidám úttörő fentről lefelé, aztán mint csalódott úttörő lentről felfelé a másik oldalon. De a kerék ugyanabba az irányba forog

tarackos 2013.03.14. 13:56:41

@eloi: Sztem meg nem. Normál esetben uis bejelentik, hogy a KE bejelentést fog tenni. Esetünkben jött, mint derült égből a villámcsapás.

Szted ki nézi a köztévét? Pedig biztos sokan megnézték volna "élőben".

A fentiek inkább a sunyiságot valószínűsítik amire csak ráerősít az a gerinctelenség amivel hárítani próbálta a felelősségét.

A fidesz közelében ma egyetlen autonóm személyiség sincs csak orbán papagájai.

Nephin 2013.03.14. 14:02:33

@percenként százhuszat verő gumibot: Még ha így is lenne (amivel egyébként egyáltalán nem értek egyet), ott szabadon választhatnál, megeszed-e. Óriási különbség, hogy itt megpróbálják lenyomni a torkodon, ha nem akarod, sőt, alaptákolmányba írhatják ezentúl, hogy akinek nem kell, az mondjuk mehet követ fejteni apus bányájába, TEK-kísérettel. Mert csak. Jogszerűen, kétharmaddal.

Dzsentrisvihák 2013.03.14. 14:11:35

@Nephin:

Nem, nincs olyan szerencséd :)
Amúgy elég naiv emberke lehetsz, ha úgy gondolod, hogy külföldön kolbászból van a kerítés. Menj csak ki nyugodtan, tapasztald meg, mennyire "más" arrafelé! Szerinted a drága "elitünk" honnan lesi a módszereket?
(A kőfejtős rémlátomásod pedig egy eléggé más éra szokásait idézi, de szólj, amint elragadott a TEK, az első leszek, aki szabadításodra sereglik az orbáni szőlőbányákba, becsszó.)

kersyl 2013.03.14. 14:13:44

@Tyreo: Ez nagyon nagy és szívszaggatóan igaz!

milyen szép a Vértes, ó 2013.03.14. 14:24:22

@Dzsentrisvihák:

És egy újabb idióta sorolja fel a műjobbos mítoszokat, jól van, üüügyes, böfi. Bár a 'libás' kimaradt, mi lesz így, jaj? :)

kissiú 2013.03.14. 14:25:17

@Dzsentrisvihák: "Persze ti erre már nem óhajtotok emlékezni"

Ezt honnan veszed? Valaki reklámozta fletót ebben a blogban? Ő már rég a történelem szemétdombján van. És azért kerülhetett oda, mert a baloldali szavazótábor (nagy része) nem volt hajlandó újra a pártjára szavazni. Vajon lesz-e ennyi önkritikája a vezér korábbi támogatóinak?

milyen szép a Vértes, ó 2013.03.14. 14:27:54

@kissiú:

Ugyan, mindenki gyurcsányista, és személyesen lőtte ki a békés kismamák szemeit.

Nephin 2013.03.14. 14:34:35

@Dzsentrisvihák: Kedves Béla, sehol sem mondtam, hogy odakint kolbászból lenne bármi (még a kolbászra sem).

Épp ellenkezőleg, kemény munka kell, aminek azonban van eredménye: meg lehet élni, a pénzügyeim nem egy elmeroggyant napi agymenésétől függenek, a közélet nem a vörös-narancsról szól, meg lehet szabadulni a dohos provincializmustól és nem néznek hülyének naponta cinikus zsebdiktátorok, sőt, még az európai normákat is tiszteletben tartják általában. Ráadásul a politika nem tolakodik a magánéletembe és nem akarja megmondani, mi a család, mikor számítok magyarnak és hasonlók.

Neked gondolom ez hihetetlen és érthetetlen. Sajnállak, mert nem is fogod fel, mi a probléma, annyira belemerültél a nektek, Béláknak kreált alternatív valóságba.

Dzsentrisvihák 2013.03.14. 14:45:47

@milyen szép a Vértes, ó:

Most, hogy te már kiigazítottál, semmi :P Amúgy mitől műjobbos mítoszok? Nem valódi jobboldaliak? Vagy nem történtek meg? Egyáltalán, mit értesz e fogalom alatt? Tényleg érdekelne...

És nem, nem mindenki gyurcsányista, a többség szimplán hülye.

@kissiú:

Mégis az általa fémjelzett korszakot sírják-ríják vissza rengetegen (ne feledjük, Gordonka is annak az időszaknak a terméke, Mesterházy pláne, belőlük a böszme csinált "valakit"), még ha az embert magát nem is merik (nyíltan legalábbis).
Dőreség azt hinni, hogy Gyurcsány egymaga okozta a bajokat, s rajta kívül mindenki makulátlanul ártatlan volt, ezért nem elég, ha ő kerül szemétdombra.
Remélem ezt a Fidesz kapcsán sem felejtik el az emberek, bár az azért más tészta, mert ott valóban egyszemélyi vezetés van, Orbán nélkül nincs mulatság, de persze bakót érdemelnek a strómanjai, meg a Bólogató Jánosai is.
Az igaz hívőket pedig egyik táborban sem lehet meggyőzni, vagy eltéríteni szerelmeiktől, ők már menthetetlenek. Akár az egész egységbe forrt baloldal, vagy a komplett Fidesz is ugrálhat a hátukon, akkor is oda szavaznak.

Dzsentrisvihák 2013.03.14. 14:57:22

@Nephin:

Mondom, szegény, naiv kisgyermek... :)
Csak ismételni tudom az ajánlatot: menj ki, győződj meg róla a magad szemével!
Majd rájössz, hogy olyan álmokat kergetsz, amik max. a mesekönyvek, és a propagandaanyagok rózsaszínnel festett lapjain léteznek.
Mert el lehet futni az itteni problémák elől, az nem jelenti azt, hogy ott kint sem lesznek.
Persze, ott nem azon fog menni a vita, hogy vörös, vagy narancs, ott más dolgok mentén harapják át az emberek egymás torkát; nem a magyarság "dohos provincializmusa" lesz a jellemző, hanem azé a nációé, akinek a földjére mész. És a többi.
De mondom, nem tartóztat senki, szívből kívánok sok szerencsét, és remélem nem ér akkora csalódás az idealizmusod miatt, mint amekkorát így elsőre valószínűsítek.

Fényezett Rézlábos 2013.03.14. 20:51:33

@Nephin: Ne aggódj, nyugodtan csináld azt, amit jónak látsz. Dzsentrisvihák - nomen es omen - éppen azt a "dohos provincializmust" testesíti meg, amiről beszéltél.

Fényezett Rézlábos 2013.03.14. 20:54:12

Opsz, nomen est omen, természetesen.

Dzsentrisvihák 2013.03.15. 00:22:52

@Fényezett Rézlábos:

Arról inkább szó se essék, hogy te mit testesítesz meg, nem óhajtok új monitort venni... (bár ezt még talán a billentyűzet se bírná "gyomorral")

Fényezett Rézlábos 2013.03.15. 13:03:38

@Dzsentrisvihák: Kíváncsivá tettél, mit testesítek meg? Ha szükséges, kérlek vakon gépelj, kikapcsolt monitorral, nem venném a lelkemre, hogy elromlik emiatt. Ha a billentyűzetednek közben gyomorproblémái lesznek, szívesen adok neked egy másikat, azt még tudom finanszírozni. Nos, akkor mit is testesítek meg én?

Dzsentrisvihák 2013.03.15. 14:15:09

@Fényezett Rézlábos:

Ne kényszeríts a kimondhatatlan kimondására, az emberi elme tűrőképessége véges (ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn, meg ilyenek, és nem, nem sikerült máris megőrülnöm...) :)

A Nephinnek írt válaszaimban egyébiránt abszolút mindennemű irónia nélkül tanácsoltam neki, hogy menjen ki (ha a hangnem nem is volt a legbarátibb), amennyiben úgy látja jónak, és nyugodtan próbáljon szerencsét. Remélem ő nem fog csalódni...

Fényezett Rézlábos 2013.03.15. 15:26:57

Hehehe, Cthulhu már felérbredt, nem tudtad? lovecraft.uw.hu/lovecraft/cikkek/pcthulhu/01.html :)

IA! IA! CTHULHU FHTAGN!

Dzsentrisvihák 2013.03.15. 16:09:57

@Fényezett Rézlábos:

Nohát.
Való igaz, klasszikus :)

Akár csak ez (biztos ismered): www.goominet.com/unspeakable-vault/

IA! IA! CTHULHU FHTAGN! ;)

Fényezett Rézlábos 2013.03.16. 01:29:15

@Dzsentrisvihák: Nem ismertem, de jó, eltart egy darabig eltart amíg átnézem, köszi! :) Ez tetszett: www.goominet.com/unspeakable-vault/vault/456/
"Thats a clean doggy now!" :)))

Dzsentrisvihák 2013.03.19. 13:10:39

@Fényezett Rézlábos:

Nincs mit, kellemes böngészést hozzá :)
Mellesleg ritka öröm, ha az ember összeakad a Mester egyik értő rajongójával. Túl kevesen vagyunk...
süti beállítások módosítása