Itt is megtalálsz minket.

HTML

Mi ez itt?

Nem vagyunk múlt nélkül. 2008-2009-ben papírlapot adtunk ki Győrben, most pedig felköltöztünk az internetre, mert még maradt bennünk mondanivaló. Minden hozzászólásnak örülünk, a posztok szerzőik álláspontját tükrözik, nem a kollektíváét.

Papírlapot? Tényleg?

Tetszik?

Erről beszélünk

Foci vs. felsőoktatás – Erre bezzeg legyen pénz

2012.12.10. 12:00 | Írta: kartonosbence

fradi.JPG

Óriási fölháborodást váltott ki egyes körökben, hogy míg az egyetemektől százmilliókat von el az állam, addig a Fradi 250 millió forintos támogatásban részesül. Az összehasonlítás persze rémesen demagóg, ráadásul véleményem szerint óriási baklövés is, hiszen a dolog a kormány részéről ebben a formában teljesen rendben van.

Orosz Pál, a Ferencváros Labdarúgó Zrt. vezérigazgatója májusban a Magyar Televízióban elmondta, hogy 1,3 milliárd forint a csapat költségvetése. Rögtön hozzátette: „Egy Ferencváros szintű csapatnak 4-5 milliárdos költségvetéssel kellene rendelkeznie ahhoz, hogy a nemzetközi porondon is szerepeljen. A Fradié ennek csak a töredéke.”

A sportvezetőnek minden kétséget kizáróan igaza van, hiszen a Fradi költségvetését tekintve még NB1-es szinten sincs az első háromban, az állami pénzekkel szintén felpumpált Videoton, a Győr és Szima Gábor tulajdonos állítása ellenére valószínűleg a Debrecen is megelőzi, ezek a helyben sem túlságosan népszerű, dicső sportmúlttal aligha rendelkező klubok pedig így sem képesek helytállni a nemzetközi porondon.

Összehasonlításképp: a transfermarkt.de oldal becslései szerint a Fradi keretének összértéke mindössze 7,67 millió euró (a Videotoné 12, a Debrecené 9,25, a Győré 8,6) míg az európai kupákban jobban szereplő, ám még mindig nem kiemelkedő osztrák klubok fölénye is óriási e tekintetben. A Red Bull Salzburg kerete majd 40 millió, az Austria és a Rapid Wien kerete 16-16 millió eurót ér. A Bajnokok Ligája csoportkörében jól teljesítő, ám a küzdelmektől így is búcsúzó fehérorosz Bate Boriszov kerete 22,5 milliót ér.

A lemaradás tehát óriási, a Fradinak még évi 3-4 milliárd forintra lenne szüksége, hogy tradíciójának megfelelően teljesíthessen. Sokan persze azzal jönnek, hogy az állam 12 milliárd forintért új stadiont épít a zöld-fehéreknek, ám nem árt megjegyezni, hogy az új aréna állami tulajdonban marad, az építés után a 8 hektáros terület fennmaradó részét pedig értékesítik majd, amelyből ugyancsak milliárdok jöhetnek a központi költségvetésbe. A stadion ezen kívül más célokra is alkalmas lesz: koncerteket, konferenciákat rendezhetnek a helyszínen, ezen kívül turisztikai szempontból is érezhető hatással bír egy ilyen létesítmény. Nem véletlen, hogy a környező országok szinte mindegyikében épült legalább néhány, a kor minden kihívásának megfelelő modern stadion.

A Szerencsejáték Zrt. rendre 150 milliárd forint körüli bevétellel és több mint 5 milliárd forintos nyereséggel zárja az évet. Ebből 250 milliót megkapott a Fradi. Az a Fradi, amelynek – hangsúlyozzuk újra – milliárdokra lenne szüksége, s az a Fradi, melynek mérkőzéseit 2-300 ezer ember követi figyelemmel a televízióban.

A HÖOK létrehozott egy eseményt

S ezzel szemben ott vannak az egyetemek, hallani, hogy néhánynál plusz szünetet rendeltek el, mert nem marad pénz fűtésre (holott a tudásszomj legjobb tudomásom szerint hidegben is oltható volna), s persze azt is, hogy jövőre Hoffmann Rózsa már három kezén is meg tudja majd számolni, kik tanulhatnak ingyen. Nagy is a felháborodás, tiltakozik a HÖOK, tiltakoznak a pártok, a lázadó, gondolkodó fiatalság pedig – szemében az elszántság tüzével – Facebook-csoportokat hoz létre.

De minek?

Míg a sport, esetünkben a Ferencváros százezrek szenvedélyes szórakozását jelenti, addig az úgynevezett felsőoktatásnak semmi értelme nincs. Az estét végigmulató, gyakorta tudatmódosító szerekkel élő diákok másnap beülnek a FŰTÖTT terembe, ahol aztán olyasféle sületlenségeket tanulnak, hogy ez és ez a híres ember mit mondott kétszáz évvel ezelőtt. Nem teljesen mindegy? Én például még azt sem tudom, hogy Spiró György mit mondott, pedig az nem is volt olyan régen; jelentősége viszont nincs. (Azt viszont sokáig nem fogom elfelejteni, ahogy Böde Dániel a 94. percben befejelte a győztes gólt a Pécsnek, pazar megmozdulás volt.) Persze nemcsak efféle diszciplínát oktatnak, hanem bonyolult műszaki dolgokat, netán orvostudományt. De ha már valamit tervezni kell, esetleg megjavítani, arra minden bizonnyal kell, hogy legyen elegendő ember, hiszen évtizedek óta rengetegen tanulhattak az állam pénzén, oldják meg ők! Aztán majd ha 20-30 év múlva meghalnak, akkor megint lehet képezni újakat, addig az egész pénzkidobás. Orvosokra persze szükség van, de hát akad is néhány, ráadásul ha az emberek sportolnának, egészségesen táplálkoznának, akkor jóval kisebb rá az esély, hogy megbetegedjenek.

Ezek után már egyértelmű kell, hogy legyen: a cikk elején említett összehasonlítás az, ami valóban felháborító. Egy demokratikus kormány nem teheti meg, hogy egy marginális kisebbség akaratát a többség igényei fölé rendelje, elvégre Magyarországon többen szeretik a futballt, mint ahányan a felsőoktatásban részt vesznek. Ráadásul egy focimeccs előtt, közben és után határozottan tapasztalható némi virtus, szemben az egyetemekkel, ahol a numerus clausus óta esett legnagyobb esemény Luke Skywalker letartóztatása volt.

Remélem hát, a kormány nem törik meg a mesterségesen gerjesztett indulatok miatt. A tiltakozások idővel alábbhagynak majd. Előbb-utóbb megunják, kijelentkeznek. Ha a diákoknak nincs pénzük tanulni, netán nem szeretnék fölvenni az egyébként gáláns módon fölkínált diákhitelt, akkor be kell zárni az egyetemeket. És mivel általában az ezekből az intézményekből kiözönlő, piszokból szőtt tarisznyákkal, kerékpárral közlekedők rimánkodnak folyton-folyvást a hajléktalanhelyzet miatt, rögtön kézenfekvő lenne a megoldás. Az előadótermekbe ugyanis kényelmesen leülhetnének az utcára került emberek, ott aztán le lehetne nekik vetíteni néhány oktatófilmet, például arról, hogy nem illik hugyozni az aluljáróban, esetleg hosszabb-rövidebb bejátszásokat a munka becsületéről. Hétvégente pedig - egy kis szórakozás mindenkinek kijár - a legnagyobb projektorral rendelkező teremben megnézhetnék a Fradi-meccset.

Jaj, csak egy jó befejezőcsatárt kéne igazolni a télen...

84 komment · 2 trackback

Címkék: sport foci tandíj felsőoktatás stadion keretszámok Orbán-kormány Fradi Hoffmann Rózsa

A bejegyzés trackback címe:

https://alternativa.blog.hu/api/trackback/id/tr624955566

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A felsőoktatásban is eljön az utasításos rendszer? 2012.12.10. 15:22:41

Kormányunk új szlogeneket vetett be a tandíj védelmében: "nagyobb felelősségvállalás", "minőségjavítás", "piac igényeinek figyelembevétele" - pedig az egész nem más, mint annak elmaszatolása, hogy a hatalom egy fillért sem óhajt költeni az új generáció...

Trackback: Irány Kukutyin, zabot hegyezni! 2012.12.10. 14:32:18

Még hogy Hoffmann Rózsa bombázza porig a tudásalapú társadalmat? A kormány legvérmesebb oktatási reformjai is eltörpülnek attól a buldózertől, amely a szép Újvilágban készül földbe gyalulni a klasszikus neveltetés még megmaradt gyümölcsfáit. A n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyallampolgar 2012.12.10. 12:51:35

Zseniális poszt! Jót röhögtem. Mi mást mondhatnék? Hajrá Fradi, hajrá foci!

bertrollnok 2012.12.10. 12:53:10

Előre bosszankodok, hogy a trollnak nincsen humorérzéke.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.10. 12:55:05

Azzal együtt, hogy szerintem is kár belé, a felsőoktatás támogatásával ennek nem kell összefüggenie.

Mindenkit támogatni kellene aki a 4.5 vagy a feletti átlaggal érkezik és mindaddig, ameddig ezt tartja.

Az más tészta, hogy nem minden szakon, de a fontos szakokon igen. Itt egy szerződés is kellene, amennyiben az állami intézménynek igénye van az illetőre 3 év kötelező munkaviszony, ha nincs, mehet isten hírével.

Műszaki szakokon pedig hasonló szerződés a cégekkel, amit az állam kiterjeszthet, hiszen lehet stratégiai érdek i

(Basszus, az uccsó betűket nem látom)

Hüvely Matyi 2012.12.10. 13:00:11

Javasolnék egy háromszög ábrát is, ha már volt kör- és oszlopdiagram, mely egyértelműen bemutatja, hogy a Fradin belül is a focicsapat hasznossága egyértelműen veri a vízilabda szakosztályét, hisz ismert, hogy vízilabdás körökben sok a diplomás.

Rendíthetetlen Álamkatona 2012.12.10. 13:05:33

Önfenntartó futballt szeretnék.

Rendíthetetlen Álamkatona 2012.12.10. 13:07:18

Az a buzi Józsefatilla is körbesírta az európaiunijót, hogy se pénze se annya, oszt mégis elvégezte a szegedi egyetemet, meg még párisba is volt pofája tanulni.
És az állam cserébe négy sírhelyet is a rendelkezésére bocsátott, oszt mégse tud nyugodni!

Rendíthetetlen Álamkatona 2012.12.10. 13:08:13

Ha elfekszem a síneken,
kevés lesz négy sír nekem.
Tadam
Dadam.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.10. 13:20:54

"helyben sem túlságosan népszerű"
Te se jártál még Debrecenben...

Lemaradt, hogy a NER keretében mely NER-vezetők éppen melyik csapatnak kérnek támogatást a közjó érdekében :)

nemsirunk 2012.12.10. 13:21:43

Azért egy szempont kimaradt: a Nemzet Miniszterelnökének kedvenc sportja a foci, úgyhogy márcsak emiatt is magától értetődik a támogatás.
Kellene egy kép is Orbán Viktorról, ahogy nyálas szotyit köpködve vörös fejjel ordítva buzdítja kedvenc csapatát.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.12.10. 13:27:13

hajrá magyar értelmiség! ti már bizonyítottatok (ld. ország helyzete)
szerintem nem vagytok olyan túl messzi a focitól
:)

Ianas 2012.12.10. 13:28:15

@nemsirunk: Nem. Nem kellene. Bleehhh..

Ianas 2012.12.10. 13:31:33

@endike: Ahha... Elmondom, csak hogy tudd, hogy nem foci drukkerek adják az SzJA bevételek 40%-át, hanem kb. 3%, akik közül alighanem mindannyian diplomával rendelkező emberek.

Az ország helyzete az átlag focidrukker értelmi színvonalával vetekedő szavazók miatt olyan, amilyen, akik bárkit beengednek a Parlamentbe. Csak ígérjen eleget.

hower 2012.12.10. 13:32:51

A poszttal csak egyetérteni lehet. Különösen előremutató az a felvetés, hogy majd akkor képezzünk szakembereket, ha a jelenlegiek elhasználódtak. Tényleg, addig minek? Hüttőt se vásárol a Zember, ha még jól szelel a meglevő. Igen, ez a felvetés eddig hiányzott és jó kompromisszum az állandóan nyígő ballib mihasznák felé.

kukko 2012.12.10. 13:34:12

Amúgy is mi értelme van a felsőoktatásnak? Miért kell 5 évet eltölteni egy egyetemen, hogy ctrl-c ctrl-v-zzünk egy könyvet? Én 5 perc alatt megtanítok egy nem értelmi fogyatékos ötödikest erre!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.12.10. 13:35:19

Nagyon ügyes az író, a "De minek?"-ig konkrétan élt bennem a gyanú, hogy van, amit komolyan gondolt, de aztán leesett a tantusz. Kamatoztathatná zsenialitását máskor is.

szamaritánus 2012.12.10. 13:36:33

@Távmunkás: a kaposvár ellen mennyien is voltatok kint?

Ianas 2012.12.10. 13:38:13

@Anti Anyag: Kár, hogy nem per diák jön ki a felsőoktatás költsége. Az egy diákra eső extra költség elhanyagolható az épületek fenntartása, stb. mellett.

Az általad javasolt rendszer azt fogja eredményezni, hogy járni fog a mai létszám 10%-a egyetemre, ami oda vezet, hogy megnyirbálják a költségvetést, mondván, hogy kevés a továbbtanuló, mire az infrastruktúra összeomlik, és annak a 4,5 fölötti átlagúnak se lesz lehetősége tanulni.

Sajnos a fizetős egyetem épp a Viktor Vezérünk által letűnőnek nevezett jóléti államban működőképes koncepció, ahol az átlag középosztálybeli család ki tud gazdálkodni némi megszorítással egy olyan tandíjat, amely mellett az egyetem képes önfenntartó módon működni.

Hidd el, ez a lehető legjobb, így a kormány nem pofázhat bele a működésébe. Nyilván az anyagi függetlenség egyben a rendkívül kívánatos politikai függetlenség kulcsa is.

De Magyarország nem jóléti állam, hanem egy túlméretes szociális háló, és még évtizedekre vagyunk attól, hogy rendesen működjön (ha nem dől ránk Európa.)

Ianas 2012.12.10. 13:39:49

@kukko: Te... Jártál egyetemre? Ha igen, hova? :)

2012.12.10. 13:43:12

@Anti Anyag: az azert eleg arulkodo, hogy szerinted a 4.5-os atlag rahuzhato mindenkire, minden szakra.
vicces ;)

VatoLoco 2012.12.10. 13:46:44

Azért azt mesélje már el valaki, hogy mi a fenéért nem lehet rendesen focizni a pályán ?
És ez nem csak a Fradira vonatkozik...ez nem pénzkérdés, hanem tehetség, hozzáállás, kitartás, és tudás kérdése.
a magyar foci egy kalap szar és rohadtul egy fillért sem adnék egyiknek sem. Egy rendes nyugati klubból páros lábbal rúgnák ki azt, aki ilyen fos teljesítményt nyújt !!
Ennyit a magyar fociról.
És ez igaz a válogatotton át, minden klubra, mert, ha nem így lenne, akkor lennének eredmények, és ez nem pénzkérdés, soha nem is volt az.

Ianas 2012.12.10. 13:48:14

@Anti Anyag: @ruskyy: hozzászólása szöget ütött a fejembe. Van olyan szak, ahol nem tudnak osztályozni, és csak azért adnak jegyeket, mert muszáj (pl. a színművészetin). Itt úgy oldják meg, hogy igyekeznek időben eltanácsolni azokat, akik nem oda valók.

Szóval valóban... Ráadásul még az előbbi bejegyzésemben elfelejtettem hozzátenni, hogy egy ilyen rendszer kicsi hazánkban leginkább a jegyek durva manipulációjához vezetne, ha meg kvótákat írnának elő, akkor az még nagyobb visszásságokhoz vezetnek.

Eleve semmiképp nem jó egy bonyolult rendszerben határokat meghuzigálni. Legalábbis, ha valaki tanult szabályozástechnikát, akkor tudja... (Hint: a politikusok nem tanulnak ilyet. Látszik is a törvényeken, amiket a túllövések miatt állandóan módosítgatni kell.)

Anti Anyag (törölt) 2012.12.10. 13:49:00

@ruskyy: Neked, mert a többiek tudták értelmezni ezt a mondatomat is:

"Az más tészta, hogy nem minden szakon"

Ianas 2012.12.10. 13:49:23

@VatoLoco: Inkább az a kérdés, miért nem hullik ki az egész foci-téma evolúciósan a magyar sportéletből, és nem támogatnak olyan sportokat, amik mennek.

Ianas 2012.12.10. 13:50:02

@Anti Anyag: Nekem se sikerült, bocs. :P

rexter 2012.12.10. 13:51:31

a felcsuti porfeszekben epitendo 4 millairdos makovecz stadion az smafu? pedig abbol legalabb 500 bolcseszt lehetne kepezni, jol!

2012.12.10. 13:56:16

@Anti Anyag: akkor se jelent semmit. mi neked a fontos szak? a mernoki meg az orvosi?
van fogalmad, hogy milyenek a top 10%-ba tartozo hallgatok atlagai eme ket szakon, mondjuk BME vs SE eseteben? na, ugye hogy nincs. es akkor arrol nem beszeltunk, hogy pl. az orvosi eseteben mely evfolyamokon milyenek az atlagok (tudod, az elso par ev sokkal szopatosabb, az alapozo targyakkal, amikor kiszorjak az embereket), mint az utolso felevek.
szoval latszik, hogy a leghalvanyabb fogalmad sincs, de azert okoskodni azt probalsz :) pont mint azok, akik a felsooktatast most "reformaljak".
tehat a 4.5 atlagod pont nem jo semmire. adott szak, adott evfolyaman belul kell a vonalakat huzni, mint ahogy ezt teszik is a tanulmanyi osztondijak eseteben napjainkban (a kreditrendszer gyengepontjaira most ezzel kapcsolatban ne terjunk ki).

Anti Anyag (törölt) 2012.12.10. 13:56:33

@Ianas: Nem feltétlenül, hiszen a diákhitel rendszere azért ott van. Azért idáig sem úgy ment, hogy mindenki automatikusan ingyenes.

Én azt mondom, hogy ne létszám, hanem jegy alapú legyen. A támogatást jobban lejjebb adnám, azaz általános és középfokú állami képzésben. Azaz nem csak ingyenesség, hiszen ez alap, hanem ösztöndíjak formájában is. Ennek egy része nem is képzés, hanem lehetőség lenne, pld. ingyenes nyelvtanfolyam, stb. Továbbá jobban bevonnám ide a vállalkozási szektort.

Önmagában az, hogy itt van n pénz, osszuk ki, ezt nem tartom jónak, pontosabban OK. de legyen kiosztva a jók között és az iskolarendszer minden szintjén. Ha az egyetem pénzt akar, kezdje meg kitermelni saját ügyfeleit középfokon.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.10. 13:59:51

@ruskyy: Most tőlem kérdezed melyek a fontos szakok és válaszolsz helyettem.

Nyilván azért nem írtam, mert nem gondoltam, hogy nekem kellene meghatározni. Egy olajmérnöki szak is lehet fontos egy korszakban, az orvosi szakok nyilván általában, stb.

Az aki ehhez ért, rendelkezésére állnak statisztikák, előrejelzések, pontosan meg is tudja határozni.

2012.12.10. 14:03:24

@Anti Anyag: csak felvetettem par alternativat, amit fontosnak tarthatsz.

nem lenne egyszerubb bevallni, hogy baromsag a 4.5 atlagod, mint most barokkosan irni par semmitmondo kormondatot valaszkent?
;)

traktoroslány 2012.12.10. 14:06:11

@Anti Anyag: "Önmagában az, hogy itt van n pénz, osszuk ki, ezt nem tartom jónak, pontosabban OK. de legyen kiosztva a jók között és az iskolarendszer minden szintjén. Ha az egyetem pénzt akar, kezdje meg kitermelni saját ügyfeleit középfokon. "

Ezzel nagyon egyet értek. Szerintem alapvetően az vo a diplomákkal, hogy rossz minőségűek voltak. Most az új rendszerben kevesebb diploma lesz, de nem látom, hogy hogyan fog javulni a minőség. Szerintem sehogy.

Ettől függetlenül nem értem, hogy profi sportra miért kell költenie az államnak. Mondjuk a Real Madrid mennyi állami támogatást kap? Vagy azok a külföldi klubok, akiket a cikk említ?

Több százezer nézője az egész NB1-nek sincs.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.12.10. 14:12:55

És ugye tegyük hozzá ha nincs esélye egy csomó fiatalnak továbbtanulni majd elkezdenek focizni a generalissimus nagy örömére...

@traktoroslány: Mondjuk pont a Realt szokta 5-10 évente kistafirungozni a királyi család, pár állami bank, stb, de ez a spanyolok dolga...

Anti Anyag (törölt) 2012.12.10. 14:18:01

@traktoroslány: Én a focira semmiféle támogatást nem adnék. Pontosabban adnék, de úgy, hogy bárki kiállít 22 főt+bíró, ingyen legyen neki a focipálya egy tól-ig időpontban naponta. Persze más sportokra is kiterjesztve.

Az élsportolókat persze továbbra is jutalmaznám.

makacs szennyeződés 2012.12.10. 14:19:00

"Előbb-utóbb megunják, kijelentkeznek."

:D
a szánalmassági faktoron is felsírtam.

soproni1 2012.12.10. 14:19:04

Legszebb magyar szó az INGYEN .

Anti Anyag (törölt) 2012.12.10. 14:19:34

@ruskyy: Nem, mert nem tartom baromságnak. Miért kellene támogatni azt, aki nem tanul?

2012.12.10. 14:22:03

@Anti Anyag: veled fisszafizettetnem a 8 altalanost is, mert gecire buta vagy.
:(

Nigro notanda lapillo 2012.12.10. 14:25:11

@Anti Anyag: jàrtàl egyetemre? ha igen, akkor tudnàd, hogy ugyanazon a karon, ugyazon tàrgy esetén, ugyanarra a tudàsra màs-màs tanàrnàl kaphatsz egyest és ötöst is...
ezért nem logikus a jegy alapù tàmogatàs, arról pedig màr írtak, hogy vannak olyan karok, ahol nem "divat" ötösöket osztogatni, annak is örülsz ha megvan a kettes és ez nem azt jelenti, hogy nem készültél...

Kivlov 2012.12.10. 14:25:47

Segély helyett lehetne mondjuk felsőoktatás.

traktoroslány 2012.12.10. 14:29:27

@Anti Anyag: Én még az élsportolókat se támogatnám. Annak adnék támogatást, aki a kezdet kezdetén gyerekként neveli a későbbi élsportolókat. Mondjuk annak, aki észrevesz az óvodások tömegében egy Egerszegi Krisztinát, és elkezdi edzeni. Szóval adnék annak a klubnak, és edzőnek, ahol megtanult úszni. A profi sportolók és versenyedzők szerezzenek maguknak pénzt a piacról.

Netuddki. 2012.12.10. 14:32:55

"a Fradi 250 millió forintos támogatásban részesül."

Sikkasztás.
Akinek nem egyértelmű az gondolkozzon el azon, hogy a futball egy nagyon kemény üzlet. Ha nem tudnak megélni maguktól akkor életképtelenek. El kell adni olyannak aki megveszi, ha nincs akkor az ingatlanokat vissza a városnak és ha gazdaságtalan az üzemeltetésük majd eladják. Van az a pénz amennyiért elkelne. Ennyi...

Vinnie Jones 2012.12.10. 14:37:03

A magyar filmgyartasba/iparba fektetett allami tizmilliardokrol meselnetek legyszives... tudjatok amik eves szinten nem erik el az ezer fizetonezot orszagszerte... hmm? A fradi allami zrt tamogatasa tukorkepe az orszagos mutyinak, nem veletlen, hogy eddig minden kormany (fkgp, mdf, mszp, szdsz, fidesz) milliardokkal tolta oket a tobbi csapattal szemben sportszeruetlenul, ezert ha megszunik ez a allapot akkor lesz esely megtisztulni. A magyar focira kell es erdemes kolteni, a fradit nyomni nem kell mert nem erdemlik meg. 20 ezer linket eves szinten patyolgatni is felesleges a felsooktatasban...

Netuddki. 2012.12.10. 14:37:18

@traktoroslány: Teljesen felesleges pénzkidobás az olimpiai sportágak adófizetői pénzből való támogatása is. A kutyát nem érdekli a magyarokon kívül, hogy 10.-ek lettünk az "éremtáblázatban" (ha-ha). Ráadásul Athén óta kinek nem világos, hogy ez is csak üzlet, és gyakorlatilag arra dobjuk ki a pénzt az ablakon, hogy versenyezzünk olyanokkal (pénzben) akikkel úgysem tudunk (kimutathatatlan doppingszerek és egyéb nyalánkságok)...

2012.12.10. 14:42:04

A focistáknak vehetnének fel diákhitelt az "akadémián" való tanulásukra. A majdani hatalmas fizetésükből nyugodtan visszafizethetik. Aki tanulni akar, az fizessen érte.

luckygirl1 2012.12.10. 14:45:28

ha nem nézem a blog címét, azt hihetném, hogy ez a modoros blog. Remélem, legalábbis, hogy csak vicc.
Mondjuk 250 M forint valóban nem segítene sokat a felsőoktatáson.

Netuddki. 2012.12.10. 14:46:17

@roli101: Focistának kétlem, hogy kellene diákhitel. Aki tehetséget (azaz pénzt) lát benee az amúgy is nyomja bele a pénzt, amit aztán szépen vissza is akar kapni. A többiek meg megmaradnak amatőr, hobbi szinten...

Anti Anyag (törölt) 2012.12.10. 14:49:55

@Nigro notanda lapillo: Ez egy oktatói probléma.

De azzal együtt nem egy rossz rendszerrel kellene együtt élni és ahhoz alkalmazkodni.

Épp most a Határon túl blogban benne van az ír példa tökéletesen leírva. Ami mellesleg éppen az én álláspontomat támogatja.

Önmagában nem is a jegyalapúság, hanem a tudásalapúság a lényeges, de akkor visszatértünk a létszámalapúhoz, azaz akkor is a jók határozzák meg, hogy ki marad ki nem. (Az ír példában ráadásul eleve esélyed sincs, azaz nem csak ösztöndíjat nem kapsz, de ki is vágnak, ha nem vagy jó)

Pszt! 2012.12.10. 14:50:41

Ez most vicc, vagy komoly? Mert viccnek kicsit durva!

piszok alfréd 2012.12.10. 14:54:08

A Fradi 250 milliója eltörpül a Videoton milliárdos adóelengedése, másik milliárdos támogatása és a felcsúti focisulinak megítélt 4-5 milliárd mellett. Érdekes, hogy mind orbán érdekeltsége. Nem is említve a vidéki klubok egy részének többszáz milliós önkormányzati támogatását.
A Fradinak szánt pénz célja, hogy szavazatot szerezzenek, semmi más. az előző fidesz kormány akkor éppen a dózsának épített stadiont és odairányította a zsíros szponzorokat, most a videotont találták ki. És ne felejtsük, hogy a Torgyán által a Fradinak juttatott pénzeket a Fradi visszafizette. A videoton is vissza fogja?

Anti Anyag (törölt) 2012.12.10. 14:56:31

@traktoroslány: Én ebben is benne lennék. Az egész olyan, mintha annak adnánk támogatást, aki megmássza a Csomolungmát légzőkészülék nélkül, de ha kézenállva mássza meg, az az igazi.

A tömegsportot támogatnám, pályák, uszodák használata, gyalogos és kerékpárturizmus.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.12.10. 14:56:55

Így is van!
Hozzon mindenki még egy focistát!

Magyar anyák! Szültök Ti rendesen focista gyerekeket
(kapusokat, csatárokat, hátvédeket)???

Shopping 2012.12.10. 14:57:28

Viccesnek gondolt írás, amit a nèp fele nem èrt, a màsik fele meg fèlreèrt.
Egy biztos. Ilyen nyugaton NINCS.
Ha fociklub nem önfenntartó, akkor bezàrjàk.
Làsd azok a klubok Angliában amelyeket arab, indiai befektetők vettek meg fillèrekèrt.
Angliàban melyik klubot tàmogatja a kormàny?.Semelyiket, ès nem is fogja!!!!! Ez az adófizetők pènzènek ellopàsa!!!!

indapass90210 2012.12.10. 15:00:20

@Anti Anyag: "Mindenkit támogatni kellene aki a 4.5 vagy a feletti átlaggal érkezik és mindaddig, ameddig ezt tartja. "

Nem akarlak ugyan további számokkal megzavarni, de vannak olyan nem konkrétan büfészakok (jellemzően mérnöki), ahol már szinte egy 2.5-es eredmény is a legjobbak között van az első félévekben.... :)

Anti Anyag (törölt) 2012.12.10. 15:02:31

@Shopping: Ez így van.

Azon egészen ledöbbentem, amikor a kádár rendszerben voltam (outsider-ként) egy sport értekezleten és még csak nem is a nagyfőnök, hanem valamelyik samesz ordítva verte az asztalt, hogy 9 millió jár neki és ezt senki nem vitatta.

Akkor esett le, hogy mekkora lóvék vannak itt, persze nyilván nem mindenkinek. Ráadásul ez nem valami nagy klub volt, hanem egy vállalat (Erdért) sportklubja.

2012.12.10. 15:04:37

@kovi1970:
Pont az lenne a lényeg, hogy nem kaphat pénzt, fizetnie kell mindenért, ahogy az egyetemistának. Legyen önfenntartók, ha fociból szeretne élni felnőtt korában, akkor finanszírozza saját képzését. Ne pedig állami pénzből, ahogy most Felcsúton, Debrecenben, meg mindenhol.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.10. 15:08:50

@Dövan: Most akkor mi van? Fogadjuk el?

Ez olyan mintha azt írnád, ne váltsuk le a régi villamost újjal, mert fel kell a pályát újítani.

Egyébként éppen azért írtam, hogy ki kellene terjeszteni középfokra is, mert az egyetemek már ott kialakíthatják saját jövendő ügyfélkörüket. Az ottani ösztöndíj része lehetne pld. az egyetemi előkészítő is.

eax_ 2012.12.10. 15:11:24

Ez most ugye valami trollkodas.

Melchi Zadok 2012.12.10. 15:16:41

@endike: idióta fideszes, lemaradt a hitelt ostorozó szentbeszéd. tessék szépen pótolni!

lobaszopiatej 2012.12.10. 15:19:46

@Dövan: jártam olyan műszaki szakra ahol 4.5 felett össz. ketten voltunk (magamat beleértve) a 100-ból...

esefe 2012.12.10. 15:23:43

Kurvára nincs rendben, hogy a profifpcira állami pénzeket költenek. De, ha esetleg igen, akkor miért van az, hogy az Újpest belga tulajdonosának még a stadiont sem adják el (nem ingyen, hanem sok-sok pénzért, hogy fejleszteni tudjon a saját lóvéján és ne az állam költsön fenntartásra, a valamikor államosított vagyonra, mint most, sőt az eddig végzett felújításokat is ingyen csinálta az ígértek ellenére), miközben másoknak meg sorra adják az állami pénzeket. Ez egyrészt sérti a versenysemlegességet, másrészt meg marhaság. Állami pénzt olyanra költeni, amire magán is lenne, de azt nem hagyják, hogy magán legyen........

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2012.12.10. 15:25:33

Nincs igaza a postnak. A szexet sokkal többen szeretik, mint a Fradit. Tehát minden pénzt a pornó és prostitúció támogatására kéne fordítani. Arról nem is beszélve, hogy sokkal több hasznot hoz Magyarországnak.

esefe 2012.12.10. 15:30:33

@piszok alfréd: Nem kérte az Újpest, hogy építsenek neki stadiont. Inkább kérte vissza a régi vagyonát, de nem
adták, már akkor sem. (Pedig mi mindent visszaadtak, sőt a makik tulajdonosának a stadiont is eladták, igaz azt a bolsik.) Ha akkor visszaadják, vagy legalább eladják, ma nem lenne gond. Uralkodni szeretnénk valahol, az , az igazság. Szeretnék, ha a fociban az lenne amit ők akarnak, ezért nem egyenlőek a feltételek.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.12.10. 15:34:18

@rabelais: Ennél is több szex meg pornó ennek a nyomorult országnak? Ennyi b*sztatás meg sz*patás ettől a kormánytól minden napra nem elég?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.10. 15:35:54

@szamaritánus: A Kaposvár meccs nagyon izgalmas, megéri kimenni rá :) Ha jól tudom, akkor a 2010-ben a debreceni meccsek voltak a 3. legnézettebbek a Fradi és az Újpest után.
Tegyük hozzá, hogy talán két forduló összes meccsén van annyi néző, amennyien a Fradi új stadionjába beférnek majd...

esefe 2012.12.10. 15:41:47

@Távmunkás: A nézőszámok többnyire kamuk. Hasraütéssel állapítják meg. A TV-ben meg a makik és az Újpest után nagyon hosszú szünet jön, azután a többiek. Már, ha magyar bajnokiról van szó. Ehhez képest mindenki ugyanannyit kap. Az MTK és a Paks is, akinek alig néznek. Ott egyenlőség van, ahol nem jogos, ahol meg jogos igény lenne, ott nincs.

indapass90210 2012.12.10. 15:42:47

@lobaszopiatej: én is emlékszem olyanra, amikor vizsgán jó sokból talán 3. lettem egy gyenge, éppenhogy hármassal matekból....

Úgy tűnik @Anti Anyag: kolléga szerint ez szerényebb képességeket sejtet, mint mondjuk ruha- és könyvtár szakon egy 4-es :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.10. 15:43:45

@Dövan: @Anti Anyag: Szakonként kellene az ösztöndíj ponthatárát megállapítani. Saját tapasztalat, hogy volt a karon 2 szak, amelyiknek a nehézsége nagyon eltért, mondjuk így néztek ki az átlagok: egyiken 4,7-4,8, a másikon 2,1-2,2 körül.

Sokáig az ösztöndíjak osztásánál egyben kezelték a két szakot, ennek az volt az eredménye, hogy az egyik szakon tanulók 90%-a kapott ösztöndíjat, a másik szakon tanulók közül meg csak a legjobb 1-2%. Amikor bevezették, hogy az ösztöndíjak összegét létszámarányosan kettébontják és szakonként osztják ki, akkor lett nagy sírás-rívás a büfészakon, hogy elveszik az ösztöndíjakat és nekik sokkal keményebben kell tanulniuk, mert már nem kapnak 4,0-ra ösztöndíjat, miközben a nehezebb szakon 3,0-ra szép pénzeket osztanak.
Tegyük hozzá, hogy ugyanolyan tudású emberek voltak, a felvételi ponthatárok között 1-2 pontnyi különbség volt, ugyanazon a karon.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.10. 15:46:20

@esefe: Az MTK meccsek nézőszámai legendásak :)))
A tévés nézőszámot nem lehet megállapítani, azt csak becslik, eléggé hasraütésszerűen. Én a tényleges, meccsre kijáró nézők számát írtam.
A tévés focinézők jelentős részét az se érdekelné, ha a magyar meccsek helyett cseh vagy lengyel bajnokságot közvetítenének...

indapass90210 2012.12.10. 15:46:47

@Távmunkás: "nekik sokkal keményebben kell tanulniuk, mert már nem kapnak 4,0-ra ösztöndíjat, "

Na igen, legalábbis korábbi magukhoz képest többet :)

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2012.12.10. 15:49:22

@Anti Anyag: "Mindenkit támogatni kellene aki a 4.5 vagy a feletti átlaggal érkezik és mindaddig, ameddig ezt tartja. "

Mekkora baromság! Egyáltalán milyen átlagra gondolsz, és miért épp 4,5? Tudod te, hogy komoly szakon mekkora erőfeszítés kellene 4,5-ös kreditindexhez? Valószínűleg fogalmad sincs, de nem nagyon lenne államilag támogatott hallgató ezzel a módszerrel (sem), azt elárulom.

Martian (törölt) 2012.12.10. 15:51:28

Focizni szeretek, de a "magyar profi futball" nem érdekel.
Ha akkora üzlet, tartsák el saját magukat a résztvevő csapatok és futballiskolák.

Vicca Verza (törölt) 2012.12.10. 15:56:48

Amíg nálunk a focisták úgy játszanak mintha egyetemisták lennének, sok egyetemista pedig úgy tanul mintha focistának készülne, addig nem szabad semmin sem csodálkozni.

Már több helyen felvetettem, hogy ha a stadionok tetejére fóliát tennének, akkor legalább zöldséget lehetne termeszteni, ahelyett, hogy marhákat tartunk bennük

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.10. 16:04:06

Azt kell támogatni, ahol tényleg labdába lehet rúgni, na!

Kurtánfurcsán 2012.12.10. 16:06:38

@esefe: jaj szegény dózsa, kaptatok egy zsír új stadiont a leomló szar helyett, kaptatok egy jégpályát, még mi nem kéne. A stadion kezelését pedig a ti vezetőségetek nem kérte, érthető okokból, ez évi többszázmillió megtakarítás a dózsás fakabátoknak.

indapass90210 2012.12.10. 16:09:44

@Vicca Verza: "Már több helyen felvetettem, hogy ha a stadionok tetejére fóliát tennének, akkor legalább zöldséget lehetne termeszteni, ahelyett, hogy marhákat tartunk bennük"

Ráadásul ezeknek a marháknak még a dolgozók tejelnek, nem fordítva! :D

Kurtánfurcsán 2012.12.10. 16:12:03

@VinnieJones: érdekes gondolatok, főleg az a rész tetszik, hogy minden kormány támogatta a Fradit. A szocik pl. annyira támogatták, hogy jogszerűtlenül kizárták az első osztályból. Az Fkgp által odautalt pénzt a Ferencváros az utolsó fillérig kamatostul visszafizette. Mellesleg a Fradi az egyedüli csapat, amely visszafizette a jogtalan támogatást...

Tényleg, a Diósgyőri 1 milliárdos Tao pénz, vagy az önkormányzatok által a városi csapatokba pumpált százmilliók miért nem téma itt? Miért pont a Fradi? A felcsúti Puskás Akadémia 2.5 milliárdot kapott, arról miért nincs bloggerkedés?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.10. 16:47:41

@Kurtánfurcsán: Az FKGP alatt nem az volt a gond, hogy jogtalanul kapott egy kis aprópénzt a Fradi, hanem az, hogy milliárdokat mostak tisztára és rajtuk keresztül folyatták a pártpénzeket.

Mostanában a Fradi mellett a Fehérvár, a Debrecen és a Felcsút támogatása is állandó téma. Valószínűleg az egyetlen új stadion, amelyik időben készen lesz, az a felcsúti ministadion lesz, háromszor annyi férőhellyel, mint amennyi lakosa van a falunak.

Vinnie Jones 2012.12.10. 17:23:34

@Kurtánfurcsán: a fradi allami zrt tukorpeldaja az allami mutyinak... akkor lesz jo vilag, ha egyszer es mindenkorra lekerul a sport terkeperol a fradi allami zrt eves szinten allami milliardok kerulnek evek ota hozzajuk kormanyok politikai partjaitol fuggetlenul'

MDF-Nyilasi Tibor hattyutanc
FKGP: a Szabadi irányítása alatt álló gazdasági társaságok - tulajdonosuk a Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) - ügyvezetésének utasítása "az ésszerű gazdálkodás követelményeivel ellentétes reklámszerződések megkötésére a Ferencvárosi Torna Clubbal".
Kétség nem férhet hozzá, hogy az FTC támogatásában részt vett agrárcégek - elsősorban az Agrárinnovációs Kht., a Concordia Közraktározási Rt. és az ATEV Rt. - a magyar mezőgazdaság javára visszaforgatható nyereséget helyeztek el a Fradi kasszájában. (Noha a Fradinak nyomott pénz becslések szerint 8-900 millió forint, a klub köztartozása ma meghaladja a 250 milliót, s a játékosok járandóságát általában kéthavi késéssel folyósítja a vezetés.) Cserében a futballszurkolók - két kurvaanyádlilamajom között - leolvashatták a pálya oldalában elhelyezett transzparensekről a sportrajongó cégek, például az állattetemeket és szervmaradványokat feldolgozó ATEV Rt. nevét.
Fidesz: Szerencsejatek mellett mindenki elfelejtkezik arrol, hogy milliardos allami tender nyert egy biztosito tarsasag (Groupa?) masnap megkotottek a 680 millios eves tamogatast Kubatovval es a feadival a tavasz folyaman etc etc…
Varszegi Gabor milliardjai is az MTK mellett a fradit gazdagitottak ki tudja milyen allami profitert cserebe. A Fotex-vezér három év alatt 2,4 milliárd forintot fizetett a Fradinak.Na vajon Varszegi melyik politikai szervezetekhez kozeli?
MSZP Pal Tibor orszaggyulesi kepviselo, ferencvaros alpogarmestere, 1999-től 2006-ig az FTC Tornaszakosztály elnöke
Később 2009. nyarán az Index beszámolt arról az ügyletről is, mely során az MSZP-s Kapolyi László cégének segítségével, közel tízmilliárd forint került egy Szász András képviselte luxemburgi székhelyű offshore vállalkozáshoz a Magyar Villamos Művektől. Ami történetünk szempontjából még érdekes, hogy Rieb György FTC-elnök már számos korábbi ügy során kapcsolatban állt Szász Andrással - az orosz államadósság lebontásában együtt vettek részt, és a 90-es években a Rieb György fémjelezte Bertinus Kft.-nek is Szász András teremtett importlehetőséget.
es ezekkel tele van a padlas meg az internet

Vinnie Jones 2012.12.10. 17:25:48

Erdekes modon Stadler sajat penzebol alig parszazmilliobol (mai erteken kb 2,5-3 milliard) vilagszinvonalu stadion tudott epiteni ue mar most 12 allami millard a fradinal es hol van meg a vege?

¿Qué tapas hay? 2012.12.10. 18:12:02

Szerintem, aki magyarnyelvű szövegben a tizedes törtbe pontot tesz tizedes-elválasztónak, az inkább üljön vissza a tévé elé focimeccset nézni.

Celtic 2012.12.11. 13:58:31

@Member: +1.
Kb. a feleig en is azt hittem, hogy valaki megkergult, aztan hirtelen kopdostem kifele az ebedem a rohogestol. Szovsl szep iras volt :)
süti beállítások módosítása