Itt is megtalálsz minket.

HTML

Mi ez itt?

Nem vagyunk múlt nélkül. 2008-2009-ben papírlapot adtunk ki Győrben, most pedig felköltöztünk az internetre, mert még maradt bennünk mondanivaló. Minden hozzászólásnak örülünk, a posztok szerzőik álláspontját tükrözik, nem a kollektíváét.

Papírlapot? Tényleg?

Tetszik?

Erről beszélünk

Communication breakdown

2012.09.21. 13:28 | Írta: pinter.bence

alma-orban-laptop-d0000B720b7329d1d9166.jpg

Valahol azért humoros, hogy a kormánynak csak az nem megy, amire az egész kormányzásukat próbálják építeni: a kommunikáció. Napi szinten fut bele valamelyik kormánypárti politikai szereplő olyan öngólokba, pofonokba, melyeket ügyesebb stratégiával, pár jobban megválasztott mondattal, üzenettel el lehetne kerülni.

Most éppen Varga Mihály, a kormány egyik józannak és értelmesnek eladható figurája értekezett arról, hogy majd csak elromlik az a hűtőgép, és csak újat kell venni, mert hűtőgép nélkül nem élet az élet: ím, ígyen pörög a fogyasztás. Varga Mihály csak azt felejti el, hogy ha esetleg elromlik a hűtőgép, a Horn Gyula-i kisemberek lehet, hogy nem tudnak újat venni. Varga Mihály ismerősei talán mind meg tudnak engedni maguknak egy új hűtőt, az én ismerőseim körében viszont elég sokan vannak, és egyre többen (lassan a többség), akik vagy csak nyögvenyelősen, vagy egyáltalán nem. Hát ennyit a belső fogyasztás pörgéséről.

Varga Mihályt is kidobhatjuk

tehát a kormánypárti „józan” emberek köréből – ha van még ilyen kategória. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a kormányoldalon mindenki Orbán Viktor valamelyik testrésze, és egy darab önálló gondolattal nem mer, nem tud előállni. Nem volt ez meglepő Matolcsy, Szijjártó vagy Selmeczi, a fülkeforradalmi együttműködés három e kifejezetten visszataszító figurájának működésében, és igazából nem meglepő Vargáéban sem. Mégis hogy lehet, hogy ennyire nem megy ez a kommunikáció dolog?

Az Orbán-kormány kommunikációja alapján kialakuló kép ugyanis vállalhatatlanul pökhendi, logikátlan, cinikus, visszataszító banda képét rajzolja ki, akik semmiféle kritikát nem tűrnek se belülről, se kívülről. Szijjártó képes úgy érvelni baltásgyilkos-ügyben, hogy eddig a nemzetközi jog betartását kérték számon a kormányon, most meg hogy betartják, akkor meg azt. Selmeczi Gabriella Közgép-ügyben megy az LMP-iroda elé sajtót tájékoztatni és védeni a kétes hírű cég renoméját, amitől leginkább távol kéne maradnia a pártnak. Vagy a kamublogos, MTI-s, végletesen elrontott, amatőr lejáratás kísérlet Ángyán Józseffel szemben. Esetleg az Orbán Viktor DNS-ét gyűjtő sajtófőnök. A félázsiai nép emlegetése. És ez csak az elmúlt pár hónap termésének gyenge szemlézése volt.

Lehet, hogy

ez a fajta kommunikáció működik a fanatikus szekértáboristák körében. Elképzelhető. Választást is lehet vele nyerni, amíg nincs megfelelő alternatíva. Viszont a következő kettő, hat, akárhány évben nőni fog a düh, a csalódottság: Mató papa lázálmai egyre kevéssé konvergálnak a valósággal, és nemhogy hűtőt, de kenyeret nem tud majd venni a kisember, egyre több értelmes, két percnél hosszabb memóriával rendelkező szavazó fog kiakadni és adott esetben kiábrándulni. A kormány lépései – még a jó lépései is!  el fognak veszni a borzalmas kommunikáció háborgó tengerében. És a végén már Orbán Viktor is csak a nyugdíjasokban bízhat majd, mint Gyurcsány Ferenc és Mesterházy Attila. Sok szerencsét, boldog nyugdíjas éveket kívánunk ehhez Orbán Viktornak.

A fiatal szavazókat ugyanis el fogja veszíteni. Talán már el is vesztette: hallgatói szerződéssel, Hoffmann Rózsa ámokfutásaival, jogász- és közgazdászképzés megszüntetésével, külföldre távozó középiskolásokkal (tömegesen vannak), és a borzalmas, modern időket nem értő kommunikációval, amin a közéletet interneten (bloggerterroristákon, idegenszívű hírportálokon) követő fiatalság csak kacagni tud.

És végül még egy humoros példa a fideszes kommunikáció hibájára: Orbán Viktor IMF-követeléseket tartalmazó listája, amiről két óra múlva kiderült, hogy kamu. Immár három-négy helyen hallottam vissza ezeket a követeléseket úgy – Horn Gyula-i kisemberek szájából, kocsmákban, családi ebédeken –, hogy ezt a mocskos Orbán fogja meglépni. Elveszi a nyugdíjat, csökkenti a bért. Nagyon nevettem. Nagyon-nagyon nevettem. Fel sem merült az IMF. Én Orbán Viktor helyében nagyon gyorsan megválnék Habony Árpádtól.

61 komment · 3 trackback

Címkék: kommunikáció Fidesz Orbán Viktor

A bejegyzés trackback címe:

https://alternativa.blog.hu/api/trackback/id/tr264792724

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.09.21. 14:37:29

Egy évnyi gyakornoki szakmai múltja van, 24 éve agresszív, gátlástalan megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a tömegmanipulációs trükköket ügyesen ...

Trackback: Köszönjük Orbán, elég a kommunikációs trükkökből, a forradalmi hevületből és a barokkos túlzásokból! 2012.09.21. 14:35:15

Élni akarjuk az életünket, jókedvvel, bőségben, és annak, hogy ezt megtehessük, jelen pillanatban te és a slepped vagytok a legnagyobb akadálya. * Nézd meg, már megint mit csináltál! * Úgy tűnik, hazudtál, és két órán belül rajtakaptak! Már megint rajt...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.21. 14:15:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csigataposó 2012.09.21. 14:22:25

Varga Mihaly szerintem azt probalta egy ertelmetlen peldaval elmagyarazni hogy a valsag miatt van egy "szezonalis visszases" a fogyasztasban, de ez most valsag eltuntevel majd jol eltunik szinten es beindul a fogyasztas. Csak hogy akiket erintett a valsag azok szamara nem er veget a kispenzueket a fidesz gaz politja meg melyebb valsagba taszitott adoemelessel, igy nem fog beindulni a fogyasztas jovore sem.

No_Fidesz_No_Problem 2012.09.21. 14:27:47

"Valahol azért humoros, hogy a kormánynak csak az nem megy, amire az egész kormányzásukat próbálják építeni: a kommunikáció. "

*

Vagy a profi kommunikációs tanácsadók faroltak ki a vállalhatatlan minőségben kormányzó kemény mag mögül, vagy még ott vannak, a pénzüket is megkapják, csak éppen a tanácsaikra szarik a Kedves Vezető.

No_Fidesz_No_Problem 2012.09.21. 14:30:47

"Varga Mihály csak azt felejti el, hogy ha esetleg elromlik a hűtőgép, a Horn Gyula-i kisemberek lehet, hogy nem tudnak újat venni. "

*

Minek vennének újat, amikor a használt műszaki cikek piaca is pang, és boldog, aki fillérekért meg tud szabadulni egy háztartási géptől, mert ételre vagy rezsire kell a pénz?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.09.21. 14:34:12

Üdítően jól megírt cikk.

gnme 2012.09.21. 14:35:30

jóllátom, az a bolondok háza? ... na

hát jó helyre került viktor

lehunyjaketszemet 2012.09.21. 14:51:51

Te eddig Varga Mihályt értelmesnek tartottad? :D Jaj, de unom már, hogy a Fideszes hazugságokat értelmes emberek próbálják megfejteni, ellenérveket sorolni, vitázni... Varga Mihállyal és elvtársaival ez sajnos nem fog menni. Hazudnak nonstop. És ezt nem kell megfejteni. Nincs ugyanis mit megfejteni, akinek 50-nél magasabb az IQ-ja az már rég tudja, hogy a Fidesz már annyit hazudott, hogy már az sem lehet igaz amit kérdeznek. :D Jó példa erre az IMF herce-hurca. Már akkor szánalmas volt a történet, amikor Orbán, miután megszakította az IMF-el a kapcsolatot, újra visszahívta az IMF-et és azóta folytonosan hazudnak és a sajtó és a bloggerek meg mennek utána és próbálják ész érvekkel, meg magyarázatokkal igazolni vagy cáfolni egy elmebajos hazugságait. Vicces nah. :D

Én vagyok Napóleon! Na, erről írjatok, és vegyétek komolyan! :D

nu pagagyí 2012.09.21. 14:54:52

Biztosak benne, hogy bármit csinálhatnak, mert látszólag csend van. Remélem, csak vihar előtti.

orient 2012.09.21. 14:58:51

ad1. Sok embernek van itt pénze hűtőt venni, ezzel nem értek egyet. Nyilván sok a szegény is, de ezt eléggé öngólnak érzem, hogy rosszabbul élünk mint 4 éve dumát 2006-ban. Adómódosítások miatt kb. 500 milliárd marad az embereknél, ők tudnak hűtőt és más egyebet is venni, csak egyelőre nem teszik, mert inkább összespórolnak egy kis megtakarítást amit azelőtt nem tehettek meg, vagy vég törlesztettek. Szóval ez egy öngól a BLOG poszt kommunikációban.

ad2. "Immár három-négy helyen hallottam vissza ezeket a követeléseket úgy – Horn Gyula-i kisemberek szájából, kocsmákban, családi ebédeken –, hogy ezt a mocskos Orbán fogja meglépni."

Ez is kamu. Sajnos én pont az látom, hogy a sok rádió/TV-ből értesülő "kisemberek" sőt sok interneten tudakozónál is továbbra is az IMF a mumus és az is fog maradni. Kis réteg jött rá arra hogy ez kommunikációs tréfa, de nem igaz. A többség ezt nem látja. Még ma is beszéltem egy gázórással aki az IMF-t szídta aki el akar venni mindent a kisemberektől.

ad3. Sajnos megint marad ez kiszámíthatatlan gazdaságpolitika. Multi és banknyúzó unortodox gazdaságpolitika ami lejtőre teszi az országot és ezzel szemben lenne egy balos aki megint az egekbe emelné az adókat (SZJA-t, társasági adót...stb.) és cserébe megint a nyugdíjasoknak és segélyen élőknek emelnének a dolgozók kárára.

Ez a két megoldás van. Egyik rosszabb mint a másik, és mindenki csodálkozik az ország fele miért nem megy el szavazni egyáltalán.

nemsirunk 2012.09.21. 15:01:46

Hitler haverjai is az utolsó pillanatokig bíztak a csodafegyverben, mikor már törték rájuk az ajtót. Még akkor is arról ábrándoztak, hogy megfordul a hadiszerencse és az új unorthodox fegyverekkel majd simán lenyomnak mindenkit, amikor már Berlin utcáin dübörögtek a T34-esek. Orbánék is egy ilyen álomvilágban élnek, elszakadtak már rég a valóságtól. Szerintem van is egy világtérképük a falon a bunkerben, ahol kis zászlókkal jelölik a magyar világbirodalom terjeszkedését, egymás hátát veregetik elismerően, és már lassan minden kontinensre tűztek apró zászlócskákat. Csak eközben a bunker felett a felszínen már romokban áll az ország.

FreeWilly! 2012.09.21. 15:13:09

Az első mondatig jutottam, máris vitáznék: azért nem csak a kommunikáció nem megy a kormánynak. Vannak bajok a hozzáértéssel és hozzáállással is.

yda 2012.09.21. 15:14:00

@nemsirunk:
Romokban bizony,mert ilyen s.ggfej kommentelőkkel,mint te,tele van az ország.

2llkedő 2012.09.21. 15:18:44

@orient: "és ezzel szemben lenne egy balos aki megint az egekbe emelné az adókat (SZJA-t, társasági adót...stb.) és cserébe megint a nyugdíjasoknak és segélyen élőknek emelnének a dolgozók kárára. "

Ezt honnan szedted? Mikor álmodtad?

2llkedő 2012.09.21. 15:22:54

@orient: "Adómódosítások miatt kb. 500 milliárd marad az embereknél"

Nézd meg, mekkora réteg kapta ezt a pénzt. Ezek majd nem egyszer mennek a Kanári szigetekre egy évben, hanem kétszer. A hűtót meg Bécsben fogja megvenni.

"Még ma is beszéltem egy gázórással aki az IMF-t szídta aki el akar venni mindent a kisemberektől."

Ami késik, nem múlik. Előbb, utóbb nála is leesik a tantusz, hogy át lett verve.

kelevaleez 2012.09.21. 15:25:52

hát felolvasott egy listát.

az imf nem írta.

akkor ő írta.

miért írta volna, ha nem ilyesmiben gondolkodik.

teljesen jogos a feltételezés, hogy meg akarja lépni egy részét, vagy az egészet.

és az már elhangzott a nyár elején egy fideszes szájából, hogy akkor fogják meglépni a kellemetlen lépéseket amikor már rá lehet kenni az imf-re.

hát ez ilyen egyszerű

orient 2012.09.21. 15:31:54

@félázsiai 2llkedő: HÁt én valamivel jobban jártam az új SZJA-val és sosem voltam még a kanári szigeteken és nem is tervezem. NYaralni nem is mentünk idén egyáltalán, és igen amennyivel több maradt nálam talán egyszer lecserélhetem a régi hűtőmet vagy más dolgokat. Autóm nincs. bruttó 202,000 felett mindenki jobban járt idén azért ez nem a kanári szigetekre járó réteg csak. Sok mindenben sántít a kormányzati kommunikáció, de ne essünk át a ló másik oldalára, hogy mindenki rosszabbul él mint 4 éve. Fideszék megpróbálták ezt 2006-ban és nem jött be. És nem az gazdaságpolitika jövője hogy agyonadóztatom a dolgozókat (Gyurcsány alatt ez volt, fizetésem felét vitte az állam 13. havi nyugdíjra, meg segélyekre, hát kösz még egyszer ezt nem akarom)

Bretschneider detektív 2012.09.21. 15:37:33

Én is járok kocsmába. Pontosan ugyanazok az emberek mondják, hogy Orbán mennyen a picsába, akik 2010 elején abban bíztak, hogy mingyá gyön a változás!

Mindig ezt a kifejezést használták: a "változás". Ezek az emberek nem mentek el szavazni. Most, regisztrálni sem fognak elmenni, mert ezek a dolgok szerintük fölöttük történnek. Nekik ez csak "változás".

Szóval én nem vagyok túl derűlátó. Kocsmában pláne nem, pedig régen épp azért jártam oda. (Mások felejteni, én azért, hogy végre eszembe jusson valami...)

Bretschneider detektív 2012.09.21. 15:37:33

Én is járok kocsmába. Pontosan ugyanazok az emberek mondják, hogy Orbán mennyen a picsába, akik 2010 elején abban bíztak, hogy mingyá gyön a változás!

Mindig ezt a kifejezést használták: a "változás". Ezek az emberek nem mentek el szavazni. Most, regisztrálni sem fognak elmenni, mert ezek a dolgok szerintük fölöttük történnek. Nekik ez csak "változás".

Szóval én nem vagyok túl derűlátó. Kocsmában pláne nem, pedig régen épp azért jártam oda. (Mások felejteni, én azért, hogy végre eszembe jusson valami...)

Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 15:40:48

Nem nagyon értem, miért kel úgy csinálni, mintha itt mindenki lihegne az IMF-ért.

Ami pedig a kamut illeti, érdemes volt megnézni a portfolio.hu kérdőívét.

Nem az volt a kérdőíven, hogy IMF igen nem, talán, hanem mindenféle kamu kérdések. szeretnéd e miniszterelnöknek Gyurcsányt, vagy inkább IMF kb. ilyesmik. Majd később győzelemként ünnepelték, hogy a lakosság IMF párti.

Nyilván a kormány is hasonlóan kamuzik, nem IMF párti, a lakosságnak pedig nem feltétlenül lehet húsz oldalon elmagyarázni, miért is nem jó ez. Nem nagyon értem, hogy ez a ballibsi médiának miért nem jön le, amikor ők pontosan ugyanezeket a módszereket használják.

regress 2012.09.21. 15:43:36

@orient: te oxigénhiányos,viktorod már az adódat is adóztatja

orient 2012.09.21. 15:45:26

@regress: te barom, ki mondta hogy most jó? Olvasd már el mire válaszoltam. AZt írtam hogy van a mostani szar és van a régi szar. Két szar közül lehet változtatni és kész. Na nekem azért ne mond hogy feri alatt olyan alacsonyak voltak az adók mert kitépem a hajam...

elmouse 2012.09.21. 15:50:01

@orient:
Az új SZJA miatt többet kapok kézhez, mint régen. És a hó végére mégis kevesebb marad, mostanában 0, azaz nulla forint. Na erre varrjatok gombot!

alte trottel 2012.09.21. 15:54:07

Már te is hülyének nézed a nyuggert?
Miért hiszi annyi félnótás, hogy mi szarunk a gyerekeinkre, akiket abból a picsányi nyugdíjunkból _TÁMOGATUNK_ és az unokáinkra, akiknek abból a keservesen gyűjtögetett kis megtakarításunkból megvesszük az iskolaszereket?
Miért nem vagytok képesek, hogy az a "Tizenkilecezer forint júdáspénz" csak a "Fijjug" aljas propagandadumája volt? Hogy nem az összeg a lényeg, hanem az, hogy egy fölfelé ívelő gazdaság mellett BELERÖHÖGTEK A POFÁNKBA és jusztis szartak a törvényre! Érted? Nem fizették i azt amit TÖRVÉNY ÍRT ELŐ! Mert csak!
Hát ennyi volt!

gnme 2012.09.21. 15:55:53

@elmouse: mikor pályakezdő voltam, a próbaidő után jelentősen megdobták a fizum. Kevesebbet kaptam. Nagy megbecsülést éreztem a társadalom részéről.

Most lényegtelen mennyit kapok. 10-én van fizu, 11-én a csekkek befizetése illetve utalások után marad a deficit. :-) Érted .. mások tartanak el.

Lényeg hogy van TEK, aki egerbe jár borér és közben beugrik pásztóra lefoglalni egy töltényt.

Világ nevetsége baszki.

DarthVader 2012.09.21. 15:57:59

@orient: Látom, te is benyelted ezt az 500 Md az embereknél felpörgeti a gazdaságot dumát hányinger nélkül. Na elmagyarázom, ha ebből nem érted, akkor reménytelen vagy.

500 Md Ft marad egy embernél, az egy hűtő.
100 000 Ft marad 5 millió embernél, az ötmillió hűtő.
Mindkét esetben 500 Md marat a zembereknél.

És most 5 millió embernél nemhogy maradt 100 000 hanem kevesebb lett.

Netuddki. 2012.09.21. 16:07:48

Most komolyan! Aki megmaradt az orbán mellett az szerinted mennyire lehet értelmes?

ob.szerver 2012.09.21. 16:09:07

A kommunikációs breakdown csak ballib ajvékolás. Ezzel szemben az igazság az, hogy a nemzet túlnyomó többsége vakon hisz abban az emberben aki még soha sem hazudott. Emiatt is nő a Fidesz népszerűsége, az Ipszosz szerint két hónap alatt 34-ről 40%-ra.

Mit mondott ma is:
"Magyarország gazdasági és társadalmi siker küszöbén áll, mert egyszerre képes csökkenteni az államadósságot, növelni a versenyképességet, és egyre több a munkából élők száma."

Csak a kákán is csomót kereső ballib akadékoskodók vetik fel, hogy az implicit államadósság brutálisan nőtt, a versenyképesség drámaian romlik, a versenyszférában jelentősen esik a foglalkoztatottak száma.

De hát ez legyen az ő bajuk.

2llkedő 2012.09.21. 16:18:57

@orient: "Autóm nincs. bruttó 202,000 felett mindenki jobban járt idén azért ez nem a kanári szigetekre járó réteg csak. "

Mennyi az annyi? És mennyi az iflácijó?

Nyugodj meg, hogy annak az 500 milliárdnak nagy része egy szúk réteg kezében összpontosul.

Amit már sok helyen leírtam, az egykulacsossal többek között az a problémám, hogy nincs olyan, hogy korlátlanul igaz. Mert egy nap 24 órából és egy éjszakából áll. Vannak fizikai, szellemi korlátok, bár vannak olyanok is, akik egy seggel három-négy dakota lovat is meg tudnak ülni, fizikailag öt különböző helyen.

2llkedő 2012.09.21. 16:20:20

@orient: "Két szar közül lehet változtatni és kész."

Ez tévedés! Nagyon sok lehetőség van még, csak nem látod. De ha ebből indulsz ki, akkor nem is fogod látni.

orient 2012.09.21. 16:24:45

@félázsiai 2llkedő: Igen lehetne 2 kulcsos az SZJA , de nem mint gyrcsányéknál. Ha már átlag fizetésed volt akkor már a felső kulcsba estél és vonták az 50%-ot egy bruttó 300 ezernél is. Húzzanak egy évi bruttó 10 milliós határt mondjuk. AKi az alatt keres az vagy szegény , vagy középréteg. AKi a felett az valóban gazdag már és adózhat többet. A gond csak ezzel az hogy aki évi bruttó 10 millió felett keres az megoldja hogy ne adózzon, vagy ne itt adózzon.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.21. 16:28:09

Ezért nem jó, ha egy országot pár ember, egy Politikai Bizottság irányít. Ilyen már volt 50 évig. Bele is buktunk. Most a bal-nemz oldal ezt akarja visszahozni. :(

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.21. 16:29:43

@ob.szerver: "Emiatt is nő a Fidesz népszerűsége, az Ipszosz szerint két hónap alatt 34-ről 40%-ra. "

Sajnos ezzel teljesen egyetértek! Az emberek többsége nem képes felfogni, hogy mi történik a vilgában. Sajnos a Kárpátok Új Géniusza sem. És ez a mi vesztünk. :(

2llkedő 2012.09.21. 16:29:45

@orient: "de nem mint gyrcsányéknál. "

Hagyd már ezt a süket dumát! Dakota ló egyik feléről át a másikra. Tipikus magyar szokás.

"Húzzanak egy évi bruttó 10 milliós határt mondjuk."

Látod, ez a normális.

"A gond csak ezzel az hogy aki évi bruttó 10 millió felett keres az megoldja hogy ne adózzon, vagy ne itt adózzon."

Nem oldja meg. Aki államilag keres annyit, az nem tudja. A vállalkozó pedig igaz, hogy szja-t esetleg kevesebbet fizet, viszont máshol meg olyat is fizet, amit az egyszerű halandó nem.

alte trottel 2012.09.21. 16:33:20

@orient:
Vagy csak idén kaptad az első fizetésedet, vagy valami egyéb gond van veled.

"Ha már átlag fizetésed volt akkor már a felső kulcsba estél és vonták az 50%-ot"

Nem! Nálunk sohase volt a legfelső kulcs se ekkora és kételkedem, hogy bárhol lett volna ilyen.
És a magasabb kulcs mindig csak a jövedelem _LIMIT FELETTI_ részére érvényes!

Szevasztok 2012.09.21. 16:34:11

@orient: "Adómódosítások miatt kb. 500 milliárd marad az embereknél"

A fenti összeg 80%-a a legjobban kereső 200 ezer adózónál maradt. Ez nekik átlagosan 2 MILLIÓ Ft adómegtakarítás ÉVENTE!

Miközben a maradék 20%-on osztoznak a többiek (3.5 milló adózó) -> átlagosan 28 ezer Ft / évente

(Igen tudom, hogy az átlagok sok részletet elfednek, de azért érdemes ezt így is megnézni)

2llkedő 2012.09.21. 16:34:35

@ob.szerver:""""Magyarország gazdasági és társadalmi siker küszöbén áll, mert egyszerre képes csökkenteni az államadósságot, növelni a versenyképességet, és egyre több a munkából élők száma.""""

Lehet, hogy egy lépéssel az EU előtt járunk? Az EU már a szakadék szélén áll, mondá bölcs vezérünk.

2llkedő 2012.09.21. 16:37:52

@elmouse: Minek jársz többet kocsmába?

orient 2012.09.21. 16:37:56

@alte trottel: olvasás értelmezés? Általános iskola igaz?

"Ha már átlag fizetésed volt akkor már a felső kulcsba estél és vonták az 50%-ot"
ÉRtelmezem bár a 7 éves unokaöcsém érti így is már bocs nem lehetsz egy IQ bajnok.

VONTÁK = Ennyit vontak le, nem írtam az adó volt ennyi. AZ adó valahol 36-40% körül volt évtől függően. Nem vigasztalt se engem se másokat akiknek a havi bruttójából a fele jött a számlámra. Jó lehet 52%-a. És nem a gazdag rétegből, hanem a tök átlagból akik rendesen be vannak jelentve nem szar minimálbérre mint az ország 80%-a.

2llkedő 2012.09.21. 16:40:04

@orient: "Ennyit vontak le, nem írtam az adó volt ennyi. "

Nem az adód volt ennyi, hanem az összes elvonás.

orient 2012.09.21. 16:42:24

@félázsiai 2llkedő: Tudom, de a bérlapomat nem akartam ide kopizni, gondolom érthető volt így is, te megértetted látom, nem akarok regényeket írni ide. Elvonás annyi volt, hogy abból mennyi SZJA? mennyi a TB és egyéb járulékok engem hidegen hagy. Mind adó az én szememben csak másképp nevezik de a címzett ugyan az, csak más teszi zsebre.

orient 2012.09.21. 16:44:23

@félázsiai 2llkedő: Lehet itt kötözködni hogy pontosan mennyi volt az SZJA mennyi, a TB...etc. Ez a lényeg komolyan? A lényeg mennyit vettek le és kész, nem akartam részletezni pontosan mennyi volt az SZJA-m mennyi egyéb, elő kereshetem ha ennyire fontos.

2llkedő 2012.09.21. 16:48:54

@orient: Nem keverendő a szezon a fazonnal, és a gizike a gőzekével. Az szja-ról volt szó, hogy azzal mindenki jól járt.

orient 2012.09.21. 16:52:20

basszus neked komolyan van erre időd? A fizetésed után fizetett ADÓK és JÁRULÉKOK nagy része az SZJA. Azért beszélünk erről mert ez lett csökkentve, a többi ugyan ennyi mint volt, vagy több is akár.

2llkedő 2012.09.21. 16:54:45

@orient: "A fizetésed után fizetett ADÓK és JÁRULÉKOK nagy része az SZJA. "

Tájékoztatlak, hogy az szja az a személyi jövedelem adó. Ez egy adó az adók sorában, A járulékok nem tartoznak bele, azok járulékok.

orient 2012.09.21. 16:59:00

@félázsiai 2llkedő: basszus te agybeteg vagy.

matek.

x+y =z

Z az összes
x=adók
Y=járulékok

Ennek összességének a nagy része az SZJA.

Magyarul Z nagy része X. Ez volt a mondandóm, te nem vagy normális komolyan mondom. 12 éve dolgozom szerinted nem tudom mi a különbség? Értetted? Igen. Kötözködsz? Igen. Elment fél óra az életünkből ekkora baromságra, te barom.

2llkedő 2012.09.21. 17:10:05

@orient: Nos 2010-es adózás (ugye az Bajnai-Oszkó párosé) szerint 200.000 Ft-os bruttó jövedelem mellett kézhez kapott az elvtárs 137.920 Ft-ot. Ezzel szemköpszt 2012-es adózás szerint kézhez kap 131.000 Ft-ot.
Mindkét esetben a munkaadónak 257.000 Ft-jába került.

Ebből szja 2010-ben 43.180 Ft, 2012-ben 32.000 Ft.
A többi a járulék. Akkor minek mi a nagy része?

De jól járt!

"Kötözködsz? Igen. "

Nem! Csak szeretem a nevén nevezni a gyereket. Az ilyen félinformácók miatt tájékozatlanok az emberek.

orient 2012.09.21. 17:21:31

" Az ilyen félinformácók miatt tájékozatlanok az emberek. "

Pontosan. 200,000 nem egy jó és nem is egy gazdag fizetés. Ha én e felett kerestem már bün tetve voltam mint gonosz, karib szigeteki, és kanári szigeteki jachtos gazdag ahogy te is írtad. Kérlek írd le ezt a példát bruttó 300-400 ezer forintos keresetekre is. Már korántsem ennyi maradt volna nálad. Tudom a bajnai beígért egy adócsökkentést a 2010 választáskor 2011-re, csakhogy a Gyurcsány 4 éven keresztűl ígérte ugyan ezt, hogy igen majd jövőre csökkentjük. Magyaarul ha a bajnait megválasztják ugyan úgy fizettünk volna ugyan annyi SZJA-t igen SZJA-t mint 2010 ben. Tudom a sok minimálbéres, kamun bejelentett, szürkén esetleg mind jól jár ezzel és ez a nagy része az országnak, de már elegem volt belőle hogy csak azért mert én 12 éve becsületesen adózok ezért veszik el tőlem, és a nyomdász haverom aki papíron fele annyit sem keres mint én, gyakorlatilag sokkal többet visz haza mint én nem hivatalosan. És ebből van sok millió itthon, de én ezt látva természetesen fizessem továbbra is a 36% SZJA-t míg a sok "szegény" aki zsebbe tolta haza pénzt feketén (jó tudom nem mind kap zsebbe), meg legyen adómentes. ADÓMENTES??? Ki fizeti meg az adóját? Senki igaz? Elárulom én fizettem meg. És én fizettem a 13. havi nyugdíjat is meg a hozzám hasonló hülyék.

Nem azt mondom hogy most jó a rendszer, de az előző sem volt jó ezt mondom, és a két szar közöt más nem nagyon van.

alte trottel 2012.09.21. 17:22:22

@orient:
Érdekes, újszerű terelési metódus. Mostantól ezt írták elő droidéknál?

"Ha már átlag fizetésed volt akkor már a felső kulcsba estél és vonták az 50%-ot egy bruttó 300 ezernél is. Húzzanak egy évi bruttó 10 milliós határt mondjuk. AKi az alatt keres az vagy szegény , vagy középréteg. AKi a felett az valóban gazdag már és adózhat többet."

Biztosan én vagyok a hülye ( a nyugger ugye élből agyalágyult) de én ebből nem arra következtettem, hogy az alkalmazó cég _ÖSSZES_ adóterhének az egy dolgozóra vetített részét vetted alapul. Ugyebár (az én csökött agyamban) a "a felső kulcsba estél és vonták az 50%-ot egy bruttó 300 ezernél is" mondatrész valahogy a _TE_ bruttó munkabéredet jelenti, ami (legalábbis az én lágyuló agyamban) már a cég terhei levonása UTÁNI összeget jelenti. És javítson ki egy ifjú titán, valamelyik fényes tekin tetű jövőreménysége, de úgy emléxem, hogy a fizetési kimutatásodon sem szerepelnek a _BRUTTÓ_ béreden felüli tételek.
De bocsánatért esedezem, amiért szaros élősködő létemre bele mertem ugatni magasröptű és szintugyanakkor mélyenszántó aufklérista ujjgyakorlatodba.
Lesütött szemekkel, porig alázva és ennek megfelelően hasoncsúszva, végleg távozom.

2llkedő 2012.09.21. 17:31:56

@orient: "Magyaarul ha a bajnait megválasztják ugyan úgy fizettünk volna ugyan annyi SZJA-t "

Ezt megen honnan szedted?

orient 2012.09.21. 17:33:02

@alte trottel: Hát egy Petőfi veszett el benned.

Nem, bruttóról beszéltem. Mondjuk egy 400 bruttós gazdag aki minden héten a karib tengeren nyaral a gyurcsány szerint és szerinted hazavitt mondjuk 220 ezer forintot (2008-ban 213 volt 400 ezer nettója pontosan). Ez így igazságos volt valóban. Azért hogy töménytelen mennyiségű ember aki adómentes minimálbéren dolgozik, vigye haza feketén. (elnézést azoktól akik valóban minimálbéresek és semmivel sem kapnak többet, bár ilyennel találkoztam kb. 5-tel 10 év alatt).

Ez mind azért hogy legyen 13. havi nyugdíj. (itt is mondjuk nem sajnálom attól aki ledolgozott 40 évet és kap mondjuk 80 ezer forintot, de aki 200 ezret visz haza attól igen meg attól is aki 5x évesen már otthon ücsörög)

Édesanyám jobban élt és több volt a jövedelme nyugdíjasként, mint nekünk dolgozóknak a családomban. Nem sajnálom tőle, kedves és ő segített ki minket de normális-e az hogy egy idős ad pénzt életerős, dolgozó, adózó embereknek akiknek nincs is rossz munkájuk? vagy inkább nekem kéne jól keresnem és segíteni idős szüleimet? Ez így lenne normális nem fordítva.

orient 2012.09.21. 17:39:08

@félázsiai 2llkedő: onnan hogy az MSZP 8 éven keresztűl ígérte az SZJA csökkentést de sosem valósult meg. Egy újabb ígéret volt. 2006-ban is ígérték aztán jött a feri hogy ja mégsem lehet mert olyan rosszul áll az ország, hogy még lett +4% szolidaritási adó is az SZJA-ra. Köszönjük szépen.

orient 2012.09.21. 17:40:38

@félázsiai 2llkedő: igaz voltak ígéretek amit állandóan betartottak. 13. 14. havi nyugdíj, segélyek, közalkalmazottak béremelése...etc.

2llkedő 2012.09.21. 17:40:44

@orient: "2008-ban 213 volt 400 ezer nettója pontosan"

Ugyanez 2010-ben 231.940 Ft volt.

De mint Te is említetted, hogy éves szinten kellene 10 milkánál húzni egy határt. Bajnaiék ez 15 milkára mondták.

Ez asszem nem az, hogy 50 Ft-os kereset után már a felső 50%-os kulcsba esel.

2llkedő 2012.09.21. 17:42:14

@orient: "14. havi nyugdíj"
Ezt Piktor igérte.

tarara 2012.09.22. 11:12:52

.... "a Horn Gyula-i kisemberek lehet, hogy nem tudnak újat venni" ....

A horngyulai kisemberek azért bírnak azokkal a személyiségi jegyekkel, amiktől horngyulai kisemberekké váltak, mert a Horn Gyulák arra szocializálták évtizedeken át őket, hogy várják az államtól az életszinvonaluk javulását. Hogy tömegesen váltak azzá, azt köszönjék a szocialistáknak és a szoci eszméknek. ( Brrr......)

Ez az állatfajta minden társadalomban megtalálható ugyan, csak az nagyon nem mindegy, hogy mekkora arányban !

Nálunk bizony a horngyulai kisember mentalitással élők markánsan nagyobb arányt képvizelnek, mint Németországban, Dániában, vagy akár Cseh,- Lengyelországban. Mert erre szociálizálódtak legalább 2-3 generáción át. Ezeket a kisembereket nem támogatni kell szociálisan, nem megérteni kell őket, pláne nem sajnálni, hanem rászoktatni őket gazdasági kényszerítő eszközökkel a legális megélhetési források keresésére. Azaz a munkahelyek várása helyett helyett a vállalkozó szellem prioritássá tételével.

Akkor majd lesz pénz új hűtőre is.

A horngyulai kisemberek, akik utálják a kockázatok kezelését, megvetik a vállalkozó szellemet és csak a kész megoldásokat várják sosem fognak új hűtőt venni.

tarara 2012.09.22. 11:28:56

@DarthVader:

Ó, NaGYÚR,

ezt csak a sötét oldalon látják így. A földi racionális világban élő jóléti társadalmakban úgy látják, hogy az az a bizonyos számtanpéldádbeli 500 Md, ha
- egy kézben marad sok új beruházás jön létre belőle,
- míg ha szétaprózódik és azonal elfogyasztásra kerül, akkor a horngyulai kisemberek által, akkor hamar füstté válik.

A kérdés itt nálunk a Földön valójában az, hogy ma éljük fel ezt a bizonyos 500 Md-ot, vagy jövőt építünk belőle a vállalkozások szaporításával és stabilitásával.

Az Erő velem van !

laci0011 2012.09.23. 07:24:52

@ob.szerver: Arról a fickóról állítod hogy sohasem hazudott,aki évek óta nem áll ki a nyilvánosság elé?Aki a saját alaptörvényének díszelőadásáról nem a főbejáraton jön ki hanem oldalt a királylépcsőn sunnyog el?Aki átértelmezi a magyar szavak jelentését,akinek a csökkenés is növekedés?Aki műköröm építőnek ad földet?Hogy áll ez össze a fejedben?

laci0011 2012.09.23. 07:45:51

@orient: Qlvastad az írást?Vállalhatatlanul pökhendi,logikátlan,visszataszító...Úgy tűnik nem csak a fidesz szenved ezektől a gondoktól...
süti beállítások módosítása