Itt is megtalálsz minket.

HTML

Mi ez itt?

Nem vagyunk múlt nélkül. 2008-2009-ben papírlapot adtunk ki Győrben, most pedig felköltöztünk az internetre, mert még maradt bennünk mondanivaló. Minden hozzászólásnak örülünk, a posztok szerzőik álláspontját tükrözik, nem a kollektíváét.

Papírlapot? Tényleg?

Tetszik?

Erről beszélünk

Csurka István utolsó zsidóvicce

2012.09.07. 09:06 | Írta: Foray Nándor

csurka_istvan_1.jpg

Nem is értem, miért mondta Tarlós István, hogy a végével van a baj. Az egésszel kiegyensúlyozott „baj” van, már amennyire egy infantilis zsidóvicc bajnak tekintendő. Merthogy Csurka István A hatodik koporsó című drámája – mely, úgy tűnik, egyelőre megmarad szimpla drámának, azaz nem válik darabbá – nem más, mint egy összefüggő, 40 oldalas, röhejes zsidóvicc. Ha ebből kiindulva negáljuk, egyúttal a szőke nős vicceket is kénytelenek vagyunk mellőzni.

Nekem anyai ágon akad zsidó felmenőm, mégse zaklatott föl ez a hülyeség. Veszélyt látni egy olyan szövegben, amely lefordítva a következőt tartalmazza?

A férj részegen kicsapongva megcsalja a feleséget, majd lebukása után a feleség folyton ezzel nyaggatja a védekezésre alig alkalmas párát. Minden egyes párbeszédük a féltékeny, sértett asszony szemrehányásával végződik; ha a férfi enni kér, akkor a nő hozzáfűzi, hogy „mi az, a kurvád nem ér rá főzni?” Ha a férfi ki akarja takaríttatni a szobát, akkor a nő hozzávágja, hogy „a kurvádat ugráltasd!”. Ha a férfi elindul otthonról, akkor a nő utána szól, hogy „csak nem a kurvádhoz igyekszel?”

Ez tehát Csurka István utolsó drámája.

A két magyar főszereplő fölhánytorgatja a magyar sorstragédiákat a Magyarország sorsa felett ítélkező külföldieknek, és valamennyi dialógus oda lyukad ki, hogy az adott csapást zsidók indukálták; mire az érintettek vagy zavart magyarázkodásba kezdenek, vagy idegesen témát váltanak. Tanácsköztársaság? Zsidók építették. Trianon? Zsidók okozták. Rákosi-rendszer? Zsidók szerelték. 56-os megtorlás? Zsidók diktálták. Hitler? Maguknak köszönhetik. Satöbbi.

Mindez természettudományos bizonyítását, igazságát a lepipált bűnrészesek képtelenek érdemben cáfolni. Nem állati? Aki ezen megütközik, az nem tudja, mi az a kabaré. Mellesleg Shakespeare velencei kalmárja micsoda? Netuddki. És szerepeltetése frusztrált félelmet kelt? Dehogy, harsány hahotát.

Hovatovább.

Megfelelő megrendezéssel az eredetileg várttal akár 180 fokkal ellentétes hatás is kiváltható: nevetségessé tehető a tehetetlen, zsidózó mélymagyar archetípusa. Lám, gyerekek, kívülről ily kacagtatóan fest, aki a Nap helyett másban találta meg a Naprendszer középpontját. Végső soron kifinomult tanmese farigcsálható az ormótlan tufából, amelyet a kis Csurka, nyilván bajsza alatti somollyal, nagyvonalúan elénk gurított. Indokolt elszaladnunk előle? Ha fel is tesszük, hogy a létező antiszemitizmus függvényében kell óvakodni a zsidó témától, Magyarország nem engedheti meg magának a viccelődést?

A hagyományosan szabadelvű Franciaországban sokkal több és vérmesebb a zsidók elleni atrocitás, mint Magyarországon, mitöbb Németországban is, Indiában Hitler néven nyit üzletet a tulaj, ha úgy tartja kedve, a román miniszter holokauszttagadó. Ez az állandó emós érvágás, hogy nálunk (a többiekhez képest) mekkora antiszemitizmus tombol, önértékelési zavar, kényszeres önostorozás, eltúlzott depresszió. Zsidózni hallottál valakit? Nyugi, take it easy. Igen, itt is élnek néhányan rögeszmés ellenvetésekkel a zsidósággal szemben, Magyarországon is megvan a humusza az összes mániának. De hogy babér nem terem nekik, a szórványos (ezt lekopogom) tettlegesség pedig nem ilyen idétlen zsidóviccek miatt következik be, arra mérget vehetünk. Konkrét antiszemitáknak nem osztanak lapot (és ne kezdjünk el jobbikozni, a Jobbik sem a vérvád miatt jutott be a parlamentbe), antiszemita befolyás, antiszemita terelés, antiszemita haladás nincsen, és nem is lesz soha többé. Ez egy kánonon kívül eső, marginális szubkultúra, ahogyan a sátánizmus. Akik őszinte meggyőződése az antiszemitizmus, azok ebbéli minőségükben ki lettek zárva a pilótafülkéből. Végleg. Nem véletlenül, azonban nem is feltétlenül szükséges mindent eltüntetni, ami millió kilométer távolságból rájuk utal. A „zsidó” főnevet például nem ajánlatos kivonni a forgalomból. Woody Allen is előszeretettel használja.

Így hát bemutathatatlan A hatodik koporsó?

Attól függ, hiszen a bemutatás nem Csurka Istvánra hárul. Ha a dramaturg tényleg, komoly arccal a zsidóság lejáratására élezi ki, akkor valóban retrográd. Viszont lehet poénra is venni a figurát, sőt kifejezetten nehéz másként. Láttunk már náci témájú komédiát? És én mint zsidó belehaltam az emlegetésembe? Érdekes, bohókás A hatodik koporsó nyelvezete, története, világa, az író szándéka szerint se komolykodta túl: ott a bődületes komika a koporsó mint időgép groteszk alapmotívumában is. Ezt a darabot mókás ornamentikában, muris hangvétellel, tréfás atmoszférában előadni kellőképpen mulatságos, élvezetes paródiának képzelem – egy abszurd, balogsüti „eszme” paródiájának, mint amilyen a Candide vagy az optimizmus. Persze nem biztos, hogy erre a verzióra pont a fapofa Újszínház – vagy mi az aktuális neve – lenne fogékony. Alföldi, mit szólsz?

86 komment · 1 trackback

Címkék: zsidó antiszemitizmus dráma Csurka István Újszínház

A bejegyzés trackback címe:

https://alternativa.blog.hu/api/trackback/id/tr474759455

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Már a Csodák Palotáját is elveszik tőlünk? 2012.09.07. 13:58:10

Vajon mi állhat a Csodák Palotája bezárása mögött? A Simicska-Nyerges birodalom újabb koncszerzési kísérlete? Az "elmúltnyolcév" utolsó maradványainak eltávolítása a NER-ből? Netán izraeli csoportok által irányított agyelszívás?   Az utóbbi i...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sátán meg a Jocó 2012.09.07. 09:13:09

"Tanácsköztársaság? Zsidók építették. Trianon? Zsidók okozták. Rákosi-rendszer? Zsidók szerelték. 56-os megtorlás? Zsidók diktálták."

Hiába bagatellizálod el, attól még így van.

Nazarin 2012.09.07. 12:33:05

@Sátán meg a Jocó: Hát persze hogy így van. Vedd be a gyógyszered.

Boka1 2012.09.07. 12:44:24

Utolsó üzenete az volt , hogy szeressétek egymást pártállástól függetlenül! Innen tudtam, hogy nagy a baj....

patkányarcúáginéni 2012.09.07. 12:51:40

te, blogíró, ugyan hol olvastad a darabot? add meg az infót, ha már ilyen laza vagy....

Gaius Plinius Secundus 2012.09.07. 12:56:54

Amikor a Nobel díjasok kerülnek szóba, azok ugye zsidók, de amikor Rákosi, Gerő, esetleg a fél ÁVH (tessék megnézni a Kiszely-féle ÁVH könyv névsorait) avagy a Tanácsköztársaság tisztségviselőinek nagy része kerül szóba, akkor ők persze már hirtelen nem is zsidók.

Ugyanaz mint a "cigányoknak a vérükben van a zene" (elfogadott mondás), de ha azt mondod "a cigányoknak a vérükben van a lopás", na akkor az már rasszizmus.

Kedves zsidók, tessék csak felvállalni a tömeggyilkosokat, nincs abban semmi, végül is Izraellel sincs sok gondotok ugyebár...

Semper Fidelis 2012.09.07. 13:03:12

@csef: Fenn van a neten, én is olvastam.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.09.07. 13:04:35

Milyen jó lett volna, ha Csurkával együtt lassan kihalnának végre az antiszemiták, de ahogy a kommenteket nézem, sajnos ez még odébb van. Előre a szűk látókörűség és az előítéletek útján! Hajrá primitív jelen!

Gaius Plinius Secundus 2012.09.07. 13:06:37

@Mdavid89:

Mitől "szűklátókörűbb" valaki mert más véleményen van, mint te? Miben bizonyítható, hogy a te véleményed jobb (vagy rosszabb), mint bárki másé?

Valaki más szűklátókörű itt...

regress 2012.09.07. 13:07:19

@Sátán meg a Jocó: ???? Őt meg a zsidók csinálták...

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.09.07. 13:10:06

@Gaius Plinius Secundus: Az, hogy más véleményen van, azt jelenti, hogy más véleményen van. Az hogy zsidózik (cigányozik, magyarozik ...) az jelenti, hogy előítéletes. Ha valaki előítéletes, azt jelenti, hogy szűk látókörű. És ha valaki szűk látókörű...

FüziMedve 2012.09.07. 13:17:03

@Mdavid89: az már eszedbe sem jut, hogy amit előítéletnek tekintesz, az esetleg élettapasztalat is lehet. Meg a másik: előítélet nélkül nincs ember, vagy aki ezt hiszi, az nem ismeri nem csak általában az embereket, de saját magát sem.

Gaius Plinius Secundus 2012.09.07. 13:18:24

@Mdavid89:
"Ha valaki előítéletes, azt jelenti, hogy szűk látókörű"

Persze ez nem tény, hanem vélemény, ergo

Klasszikus példa a "nem eszem meg a piros bogyót mert a múltkori piros bogyó nem volt jó" című téma.

Hozzátenném nagyon szűklátókörű gondolkodás azt hinni, az emberek között nincs semmilyen kapcsolat és csak egyénileg tudunk megítélni valakit. Ez természetesen baromság, és nem is értem hogyan gondolhat valaki ilyet.

Hozzáteszem neked sem az a bajod, hogy az emberek előítéletesek (hiszen te is az vagy, lásd az előítéleted az előítéletes emberekről), hanem az a bajod, hogy a te előítéleteid, és mások előítéletei nem ugyan azok.

Továbbmenve szinte biztos vagyok, hogy a legtöbben csak a negatív előítéleteket szeretik felemlegetni.

Még várok arra a napra amikor egy zsidó azzal kezd el vitatkozni hogy a "zsidók tehetségesek" vagy a "zsidók nagyon jó zongoristák".

Idekapcsolódva, egy híres zsidó zongorista egyszer teljesen komolyan azt mondta, hogy ma ahhoz hogy valaki kitűnő zongorista legyen, csak zsidónak kell lenni, mert csak zsidóból lesz kitűnő.

Na szerinted erről hány blog poszt született mert antiszemita? Ja várjál, ez ugye már nem előítélet, hanem olyan kis kedveskedő dolog, ergo teljesen oké.

profilo 2012.09.07. 13:21:18

Válogatás a Tanácsköztársaság népbiztosai közül:

Landler Jenő - belügyi és kereskedelmi népbiztos
Pogány(Schwartz) József -hadügyi,külügyi,közoktatásügy népbiztos
Kunfi(Kunstätter) Zsigmond - közoktatásügyi népbiztos
Böhm Vilmos - hadügyi népbiztos
Hevesi(Hönig) Gyula - szocializáló népbiztoshelyettes
Hamburger Jenő - földművelésügyi népbiztos
Lukács(Löwinger) György - közoktatásügyi népbiztos
Szántó(Schreiber) Béla - hadügyi népbiztos
Varga(Weinsfeld) Jenő – pénzügyi népbiztos
Szabados(Singer) Sándor - közoktatásügyi népbiztos
Vágó(Weiss) Béla – belügyi,termelési népbiztos
Rákosi(Rosenfeld) Mátyás – termelési népbiztos

...és hát ne feledkezzünk meg

Kun(Kohn) Béla
Juhász(Goldstein) Béla - a titkosrendőrség vezetője
Szamuely(Samuel) Tibor
Kohn Kerekes Árpád
Korvin(Klein) Ottó
Radó(Roth) Lipót
Baumgarten Ernő
Ausch Vilmos
Sallai Imre – a belügyi népbiztosság politikai osztályának vezetője

…áldásos tevékenységéről sem.

Ebben az időben született az alábbi mondat:

„Magyarországot nem a zsidók,de zsidók tették tönkre.”

Kitől származik az idézet?

A megfejtők között értékes nyereményeket sorsolok ki.

BISMARCK 2012.09.07. 13:21:36

@Mdavid89:

Előítélet, mi?
34 népbiztosból 11 nem zsidó, előítélet, mi?
Rákosi, Gerő, Révai, Farkas, négyből négy, előítélet, mi?

laci_52 2012.09.07. 13:26:56

@profilo: Szép a felsorolásod, hiányzik a történelemkönyvekből.

I_Isti 2012.09.07. 13:32:57

Egyébként a darab annyira fos, hogy az hihetetlen. Ha Csurka jó író volt valaha, akkor az nagyon régen lehetett.

Egy részlet a darabból:

"KIVÉGZETT FORRADALMÁR: (kilép a koporsóból, az overallja zsebeiből egy-két
szerszámot, fogót, kalapácsot visszadob a koporsóba, de egy franciakulcsot a kezében
tart, úgy közeledik a Hatodik Koporsó Apródja felé. Odamegy Hatodik Koporsó
Apródjához, közelről is megnézi) Éppen egy 424-es szelepét szereltem, amikor
elvittek. A fiam akkor hatéves volt."

Ez volt az a mondat, amikor fölröhögtem: a franciakulcs, az elengedhetetlen kelléke egy jómunkásembernek, aki ráadásul forradalmár, és még ki is végezték. A 424-es meg egy echte magyarische gőzmozdony, azt fontos igazi forradalmároknak szerelni, mert a magyar kommunista ipar büszkesége (volt). (Meg a kommunizmus előtti ipar büszkesége is természetesen.)
Viszont mi az az alkatrész, ami egy gőzmozdonyon biztosan van? Persze hogy szelep.

I_Isti 2012.09.07. 13:35:37

+1 apróság: Franciaországban nem a vérfranciák verik a zsidókat, hanem az arab bevándorlók, akik egyébként többnyire muszlimok.

profilo 2012.09.07. 13:39:12

@I_Isti:

Igen,igazad van.

70/30 arányban verik a bevándorló muszlimok és a "vérfranciák" a zsidókat.

:)

Landauer Szilárd 2012.09.07. 13:45:35

Ti nem vagytok normálisak. Mocskos antiszemita banda. Itt éltek bezárva ebbe az országba, ki sem láttok belőle, a pökhendiség mintaképei.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.07. 13:46:33

@Mdavid89:
" Ha valaki előítéletes, azt jelenti, hogy szűk látókörű"
ez is csak egy előítélet. szóval te is előítéletes vagy!

orgoványi erdőjáró 2012.09.07. 13:47:08

Lehet röhögni az öreg Csureken, meg ajvékolni az "antiszemitizmusán", de akkor is igaza van. Nyilvánvalóan ettől még rengeteg jó zsidó is létezett, Nobel-díjas tudósainkra büszkék is vagyunk.
De sajnos a kommunizmus kitalálása, működtetése túlnyomórészt nem a buddhistáknak köszönhető...

profilo 2012.09.07. 13:47:28

@Landauer Szilárd:

Tisztára,mint az örmények...nem de?

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2012.09.07. 13:48:06

@csef: Ugyan nem én vagyok a blogíró, de azért tessék: sofar.tudozsido.com/files/hatodikkoporso.pdf
Autentikus forrás...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.07. 13:48:22

@Landauer Szilárd:
jólvan, nyugodj meg papa, árt az idegesség a szépségednek!

Monsieur 2012.09.07. 13:49:11

..mi sem természetesebb hogy az ártó szándékot legjobb úgy leszerelni hogy úgymond kifogjuk a szelet a vitorlájából..de a Candide példája talán azért nem jó mert az alkotója is eleve paródiának szánta.Márpedig egy darab csak akkor lehet igzán hatásos ha annak szellemiségével színrevivője a lehető legmélyebben képes azonosulni.Egy ennyire friss darab esetében melyről mindenki tudja hogy milyen alapfelfogás szerint íródott, gondolom egy ilyen fonák érelmezés valószínűleg jogos sérelmet okozna a Csurka István művészetét,eszméit követőkben,ami a mai hisztérikus politikai hangulatban bizonyára nem volna szerencsés.Egy remélhetőleg nem túl távoli jövőben,egy kevésbé agyonpolitizált időben meg lehetne próbálni,de talán a legcélszerűbb válasz egy szintén eredendően groteszknek szánt "ellendarab"volna..
(feltéve hogy a Csurka darab a jövőben befut olyan pályát hogy bármi érdemi reakciónak értelme lehet)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.09.07. 13:54:48

a jeles mű ismeretének hiányában mondom, majdnem tökéletes poszt. a pilótafülke után kéne még egy lekopogás, de egyébként nagyon oké.
a probléma viszont az, hogy egy ilyen szemlélethez elég intelligensnek kell lenni. sőt, műveltnek is. e kettő pedig kevés embernek van meg (mondjuk a kettő összefügg). gáz, mi?

Marcangoló Korelnök 2012.09.07. 14:01:02

@profilo: Vészi Józseftől, a Pester Lloyd főszerkesztőjétől. A ROSSZ megoldás: Tormay Céciletől.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.09.07. 14:01:29

@Sátán meg a Jocó: persze, hogy így van. majdnem bármely társadalmi folyamatunkban felülreprezentáltak a zsidók, tekintve hogy az értelmiség körében is azok. és általában az értelmiség csinálja a történelmet, elég ritka az, hogy egy vidéki lézengő srác felgyújtja magát, és abból lesz rendszerváltás.

@Mdavid89: apám, ekkora epic öngólt ritkán látok leírva :) köszi.

@I_Isti: tehát ha egy drámaíró technikailag és tech-történetileg nem tökéletesen képzett, akkor a mondanivalója már biztosan érvénytelen?

@profilo: a turáni mocsárból gebeszkedve nehéz megítélni, hogy ki a muszlim meg ki a vérfrancia. ezért van szükségünk az előítéletekre, mert anélkül nem tudnánk kommentelni.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.09.07. 14:07:45

@profilo: LOL.
(az antiszemita mellé kitűzheted az "antiörmény vagyok" kitűzőt is. eredményes nap :)

Marcangoló Korelnök 2012.09.07. 14:09:31

@milliliteratura: te meg az "antiantiszemita" kitűzőt. Sajnos mára ez a két csapat szívben, erkölcseiben, stílusában egymáshoz züllött.

Gaius Plinius Secundus 2012.09.07. 14:12:00

@Landauer Szilárd:

Vicces, mert a zsidók a legnagyobb antiszemiták.

Lásd: valószínűleg a fél Jobbik is az

Kutchek (törölt) 2012.09.07. 14:18:01

Azért lássuk be, ha nem lenne antiszemitizmus a zsidóknak hiányérzetük lenne.
Így viszont minden velük szembeni vádat, kétely, elvárást vissza tudnak verni azzal, hogy az illető antiszemita.
-Bírlod az izraeli bevándorláspolitikát?
-Antiszemita vagy.
-Nem tetszik egy Woody Allen film?
-Antiszemita vagy.
-Nem érted, hogy miért vádolnak meg mindenkit, aki 1939-45 között élt?
-Antiszemita vagy.
-Nem akarod lerohanni Iránt?
-Antiszemita vagy.
-Távol áll tőled a liberális gondolkodás?
-Antiszemita vagy.
-Bánt, ha az MTK-Honvéd meccset szombatról átrakják szerdára és nem tudsz kimenni?
-Antiszemita vagy.

Jolka40 2012.09.07. 14:23:59

Hitler is zsidó volt? És Néró?

G_P 2012.09.07. 14:25:28

@Kutchek:

Én egy tök átlag, 26 éves gyerekként annyit tudok ehhez hozzátenni, (nem vagyok szkinhead meg trianonos), hogy sokáig nem értettem, a VI. és VII. kerület romkocsmáiban miért néznek rám furán, vagy miért nem tudok ismerkedni, tudniillik engem nem a zsidózós hangnemben neveltek, a zsidó szó évekig el se hangzott nálunk. Most viszont pontosan tudom, hogy a zsidó fiatalság kirekesztő magatartása miatt nem tudtam fesztelenül szórakozni ezeken a helyeken. Őket abban a szellemben nevelik, hogy a magyar embert le kell nézni.

alfacharlybravo 2012.09.07. 14:39:11

Miért imádkozok itt én magával én nem vagyok zsidó? Hát nem lehet mindenki tökéletes!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.07. 14:44:06

A Kádár-rendszer vezetőségében 90 % magyar volt. Tehát a rohadt magyarok a hibásak a rendszerért.

willdataa 2012.09.07. 14:56:38

A dráma nem megtörtént esetet dolgoz fel, mivel olyan eset nem történt hogy egy koporsóval visszamentek az időben, a nem megtörtént eseményű drámákra pedig a művészi szabadság érvényes, tehát aki be akarja tiltani az nem demokrata és nem is komplett.

willdataa 2012.09.07. 14:58:04

@Gondolkodni Próbáló Birca:

"A Kádár-rendszer vezetőségében 90 % magyar volt."

Csak véletlenül az ország eladósítását végrehajtó nemzeti banki alelnök a Fekete János volt zsidó. Elég az, mostanáig fizethetik a kamatos kamatait a gójok.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.09.07. 15:06:58

@Marcangoló Korelnök: én egyenlő távolságra állok az antiszemitáktól és az antiantiszemitáktól. de egy 70-30-ba szívesen beszállok, akár csak egy kilométernyi autópálya erejéig is.
ja, értek a focihoz.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.09.07. 15:13:06

@G_P: nem a lenézés a megfelelő szó, az csak egy opcionális elem. a magyarok se lenézik a cigányt/zsidót, ennél ez sokkal bonyolultabb. amúgy ismerek zsidó kocsmárost a hatban, büszke zsidó mivoltára, nem adná lányát magyarhoz, de velem konkrétan semmi baja, akár órákon át dumál bárki magyarral, és korrekt a kiszolgálás. tiszteld a másik másságát, a seggfejek úgyis kevesebben vannak a normálisnál. a seggfejből meg ne általánosíts.

Tóth Csaba Tibor 2012.09.07. 15:41:41

jó cikk, gratulálok. végig elolvastam, bár amikor az 56-os kivégzett kb. a negyedénél átment mexikói szappanoperahősbe, akkor rezgett a léc, hogy a röhögés miatt nem tudom folytatni. egyetérrtek azzal hogy "alternatív" értelmezésben hatalmas lehetőségek rejlenek ebben a darabban. vajon a gólem színház nem akar vele kezdeni valamit? :)

Tóth Csaba Tibor 2012.09.07. 15:44:47

@Gondolkodni Próbáló Birca: sőt ha úgy nézzük, a magyar biszku végeztette ki a zsidó származású magyar Angyal Istvánt, Nickelsburg Lászlót, Mansfeld Pétert, Gimes Miklóst.

Nazarin 2012.09.07. 15:46:07

Mi van, ide csődült a fél Jobbik?

Mailer Daemon 2012.09.07. 16:02:51

Javaslat a bloggernek: a zsidó szót címbe SOHA, ismétlem SOHA ne írja le, ha nem akarja az ország antiszemtiáinak felét a bejegyzéshez csődíteni.

willdataa 2012.09.07. 16:09:22

@mesÜge:

Különös hogy a Zuroff nem üldözi a zsidókat meggyilkoló kommunistákat.

willdataa 2012.09.07. 16:11:04

@willdataa:

Viszont a magyar Nagy Imrét meg a zsidó Vida Ferenc ítélte halálra.

a Zamboni nem egy tészta 2012.09.07. 16:12:06

@BISMARCK: 34 népbiztosból 34 férfi

a férfiak a gecik, nem a zsidók

Tóth Csaba Tibor 2012.09.07. 16:17:58

@willdataa: valóban üdvözlendő fordulat lenne.

is 2012.09.07. 16:22:01

@willdataa: mondom, hoyg zsidó vagy, más nem tudhatja így mindenkiről, hogy ki zsidó, meg ki nem.

Golgotai 2012.09.07. 16:26:14

Lesz még itt hatalmon az antiszemitezmus! MAJD AMIKOR RÁÉBRED A NÉP, A MAGYAR, HOGY ZSIDRÁKOK MIATT ÉHEZIK!

willdataa 2012.09.07. 16:26:59

@is:

Ezt lehetett tudni:

hu.wikipedia.org/wiki/Vida_Ferenc
"Egy jómódú ügyvéd apa fiaként született. 1932–33-ban részt vett a cionista mozgalomban"

Tóth Csaba Tibor 2012.09.07. 16:34:45

@willdataa: aztán jól bele is rúgott volt cionista testvéreibe, amikor 1953 novemberében a bírósághoz került. olvasd el Dénes Béla könyvét (Ávós világ Magyarországon), aki akkor is cionista volt, mikor Rákosiék uralkodtak, az börtönben vagy munkatáborban töltötte az idejét.

Foray Nándor · http://foraynandor.blog.hu 2012.09.07. 16:35:00

@a Zamboni nem egy tészta: No de a zsidók fele férfi!!! A zsidó kultúrában meghatározó szerepet tölt(ött) be az erősebbik nem. Ergo aki androfób, az antiszemita is.

Tóth Csaba Tibor 2012.09.07. 16:56:48

@Foray Nándor: vitatkoznék, a nő szerepe a hagyományos zsidó vallási kultúrában is lehet aktív, sőt domináns is, lásd Daniel Boyarin ide vonatkozóját: books.google.hu/books?id=t8rdDEfFNFoC&printsec=frontcover&hl=hu&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

kanálwarrior 2012.09.07. 17:07:58

Az volt már hogy aki nem ért velem egyet az buzi? Mert de.

no successful 2012.09.07. 17:09:37

Szerintem aki nincs ellenünk az velünk van.
Tök mindegy, hogy sváb, rác, oláh, tót vagy éppen zsidó.

Elég nagy számban élnek még az országban, akiknek identitástudata valamilyen nem magyar nációhoz köthető.
Nem elijeszteni kellene őket ezzel a ti meg mi attitűddel, hanem inkább meggyőzni.
Ha pl. egy pesti zsidó fickó kimegy mondjuk Nyugat-Európa valamelyik országába, bemutatkozáskor nem azzal kezdi hogy én zsidó vagyok, hanem hogy magyar (többnyire persze).
És itt az a pont ahol mindenkinek el kell gondolkodni,
hogy az az ország, amelynek a kenyerén felnőtt, amelynek a kultúráját (legalábbis részben) felszívta, méltán megérdemli, hogy egy kicsit "nemzeti attitűddel" képviselje. És ne fikázza, hogy a magyar ilyen meg olyan semmirekellő. Mert ilyenre is volt és van is (Kertész effektus) példa, aztán aki hallja, elgondolkozik, és azt mondja, "a csudába a magyarok tényleg rohadtul széthúznak".
Ugyanez persze a másik oldalról is igaz, ne a szélsőséges nézetekről meg az idegen gyűlöletről híresüljünk el.

Az, hogy miért voltak a zsidók túlreprezentálva pl. a tanács kormányban, annak konkrét szociológiai, és történelmi okai vannak.
Annak az oka, meg, hogy a Rákosi kormányban, és általában az ötvenes években is nagyon ott voltak egyszerű az oka, a régi még tanácskormányos garnitúrából sokan még éltek rákosi idején.

Egyébként meg egy külön vélemény, a XX. sz. elején egyik kormány sem tett annyit az ország területi integritásának megőrzéséért, mint éppen a tanácskormány. Azt egy barokkos túlzásnak tartom, hogy a tanácskormány regnálása miatt lett trianon annyira súlyos. Az Antantnak egyszerűen politikai tőkét jelentett, ha mi azt hittük, hogy a kommunizmus miatt büntették meg ennyire Magyarországot.
Sajnos több jel utal arra, hogy a tanácskormány előtti kormányok impotenciája, és defenziója nyitotta meg az utat, az ország gátlástalan felosztása előtt.
Releváns tény, hogy a tanácskormány hatalomra kerülése pillanatában, a románok, már a tiszántúlt is elfoglalták.
Ezért is tiszteletre méltó teljesítmény, hogy az ország erősen megfogyatkozott erőforrásai ellenére is, sikerült a felvidéken komoly katonai sikereket felmutatni.

Jenyei 2012.09.07. 17:15:27

@Sátán meg a Jocó: ez semmi: ez a mostani aszály is a rohattak miatt van.

dögölj meg 2012.09.07. 17:24:52

Nem járok színházba, de annyi rosszat hallok erről a darabról,hogy most már látni akarom.

2012.09.07. 17:31:52

Milyen kár, hogy ezt már bemutatás híjján sohasem fogjuk megismerni, így kénytenek vagyunk a blogger elfogulatlan véleményére hagyatkozni. Nem baj, én ahhoz a korosztályhoz tartozom, akinek megmondták, hogy mi az ami tessék neki.

Kombi 2012.09.07. 17:41:06

@no successful: Olvasd el Tormai Cecile Bujdosókönyvét azután majd megtudod, hogy kinek köszönhetjük Trianont. Megállapodtak már a régi történelmi határokban a monarchia hadvezetői a fegyverszünetkor, meg is tudták volna tartani, ha Károlyi és fentebb megnevezett Jászival kiegészített bandája nem oszlatja, bomlassza fel a hadsereget.

Foray Nándor · http://foraynandor.blog.hu 2012.09.07. 17:42:42

@mesÜge: Félreértettél, azt írtam, hogy meghatározó, nem azt, hogy kizárólagos.

Ha már itt tartunk, a tradicionális kereszténység védelmében emlékezzünk meg a Mária-kultuszról. Na meg Szent László egyik törvényére I. törvénykönyvéből:

"Ha valaki leányon vagy asszonyon, aki egyik faluból a másikba megy, erőszakot követ el, úgy bűnhődjék, mintha embert ölt volna."

Mondjuk ez elég off, de legalább egyszer ezt is meg akartam jegyezni valahol. A történelmi vallás problematikája is bizony meglehetősen összetett, emberi jogi szempontból is.

Foray Nándor · http://foraynandor.blog.hu 2012.09.07. 17:49:28

@Foray Nándor: Sőt az idézett nőjogi határozatot konkrétan egyházi zsinat hozta, az ország püspökeinek, apátjainak részvételével, László elnökletével.

karlitoszka 2012.09.07. 17:56:47

csurka zsidóvicce?
az egész zsidó faj csak egy rossz vicc, a kinézetük, a természetük, a viselkedésük, mintha csak egy mesekönyvből kiátkozták volna a gonosz gnómokat, olyanok.

himpellér 2012.09.07. 17:58:13

Aszongya kistaplólibsibibsi, hogy "jólett vón, ha kihalnak az antiszemitákok". Én meg aszondom, jó lenne, ha ti halnátok ki, de minél hamarabb. Elmegyek az összes kis bibsi tróger temetésére, és sárga csillagot dobok a gödörbe. Ez természetesen azon honfitársaimat nem érinti, akik zsidónak születtek, de gondolkodásuk eltér a "mazsihisz" szabta irányvonaltól.

FF 2012.09.07. 18:09:36

Csurka teljesen jó dolgokat írt a maga idejében. Mint a Döglött aknák (Major Tamással láttam, nem emlékszem, ki volt a másik, de fergeteges) vagy a Hét tonna dollár.

Ez a műve antiszemita ugyan, de ez nem okoz sokkot. Ellenben simán szar.

piefke 2012.09.07. 18:32:12

„Shakespeare velencei kalmárja micsoda? Netuddki.” – ennyit az irodalmi jártasságodról, ui. a Shakespeare-darab címszereplője nem a zsidó Shylock, hanem Antonio, a velencei kalmár.

piefke 2012.09.07. 18:34:24

@FF:

A másik Kállai Ferenc volt (Paál Károly szerepében)

Behajtó70 2012.09.07. 18:37:00

@Sátán meg a Jocó: Na de kimondta, hogy Jehova! Kövezzétek!

Gerry. 2012.09.07. 18:55:51

@Behajtó70: Megint kimondta! Megint kimondta!

béci79 2012.09.07. 19:01:34

Nem értem milyen antiszemitizmuson megy itt a vita.Nincs antiszemitizmus,anticionizmus az van és az jó dolog,én is támogatom,de maga az antiszemitizmus zsidó kitaláció.45 UTÁN NEM LEHET A ZSIDÓKAT KRITIKÁVAL ILLETNI,MERT AZONNAL ANTISZEMITÁK LESZÜNK.cSAK EZ KONTRAPRODUKTÍV,MÁR NEM SOKÁIG LEHET EZZEL TEMATIzálni a kzbeszédet,az emberek immuniossá válnak rá.

no successful 2012.09.07. 19:04:45

@Kombi:
A hadsereg már felbomlóban volt akkor. Nem vitatom Károlyi negatív szerepét az ügyben, mert ő még inkább siettette a romlást, de a baj sajnos nem akkor kezdődött, hanem a Wekerle kormány lemondásával.
Azzal, hogy nem volt már politikai erő, aki felvállalta volna az ország védelmét.
Jellemző, hogy Kassára be kellett !!! hívni a szlovákokat (Mert magyar rendfenntartó erő nem volt), a leszerelt, vagy dezertált katonák garázdálkodása miatt. Nem volt olyan politikus, aki a szükséges lépéseket megtette volna. Sajnos csak a háttérben lévő néhány No name emberke érezte, hogy tenni kéne valamit. (Gömbös Gyula, Prónay stb.)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.09.07. 19:05:25

Ja tényleg, be se mutatták még ezt a darabot de a zsidók már most teleharákolták a webkettőt, úgy hogy még az orrlikukon is bugyog a takony.

fülesboci 2012.09.07. 19:07:28

@Gaius Plinius Secundus: ne feleddjük a 1949 óta táborba kényszeritett palesztinokról sem-
menjenek a p..ba

kapitalista 2012.09.07. 19:29:30

Az azert nagyon elszomorito, hogy Europa kozepen van egy 10 millio lakosu kis orszag akinek lakosai 2012-ben is arrol vitatkoznak, hogy kinek koszonhetik a bal vagy jobb sorsukat.Mikor veszitek tudomasul, hogy Magyarorszagon magyar allamporgarok elnek,akiknek eltero a vallasuk.Katolikusok,zsidok,
evangelikusok,protestansok, hinduk , mohamedanok,
Vallastalanok stb.A naponta megjeleno blogok, nagyon jo elfoglaltsagot jelentenek a munkanelkulieknek,de ettol Magyarorszag megmarad egy lesullyedo, lenyegtelen, sehol nem jegyzett tobbsegeben primitiv emberek lakta orszagnak.Sajnos.

Kombi 2012.09.07. 19:39:43

@no successful: Olvasd el a javasolt könyvet, abból megtudod mi volt a legnagyobb hiba,-ami még elkerülhető lett volna-, a többi már abból következett.

Húsleves 2012.09.07. 20:14:45

"Alföldi, mit szólsz?"

Erre az Alföldire gondoltál?
istenveled.blog.hu/2012/08/24/dorner-alfoldi_1

no successful 2012.09.07. 21:00:15

@Kombi:

Ok ! Minden objektív forrásanyag érdekel.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.09.07. 21:12:39

@Foray Nándor: húha, egyre érdekesebb dolgok kerülnek itt felszínre :)

no successful 2012.09.07. 21:16:51

@Kombi:

Károlyinak idevonatkozó műveit már olvastam, (az ellenség szemével akartam látni a dolgot,) persze ezt a kérdéskört, (már hogy hol lett elcseszve) gondosan kerüli, illetve áthárítja. Messze nem győzött meg, sőt megerősített abban, hogy a bal lib nézetek szinte méregként rágták szét a magyarság lelkét.
A sorok között olvasva határozottan kidomborodik, mennyire rosszul mérte fel a saját helyzetét, és az ország megítélését a világpolitika sakktábláján. Próbálkozásaira akkor és később is csak egy jelzőt lehet találni, "szánalmas".
Jellemző rá a sztori amit maga mesél el, hogy az orosz emigránsok hogy megvezették Dubrovnik-ban.

no successful 2012.09.07. 21:32:00

@Kombi:

"Az autókban nemzeti színű szalagok, fehér
őszirózsák és jellegzetes sémi arcok vonultak el. "

Mindjárt itt az első hiba .
Milyen egy sémi arc ? Főleg több évszázados keveredés után ? Nekem vannak "sémi" ismerőseim, egyáltalán nem tipizálható az arcuk, a politikai attitűdjük mondjuk annál inkább.

Tóth Csaba Tibor 2012.09.08. 04:26:23

@Foray Nándor: oké, tényleg félreértettem, de csak egy kicsit.

Tóth Csaba Tibor 2012.09.08. 04:28:20

@no successful: ajándék a tisztelt társaság németül valamennyire tudó részének (én is eléggé küszködök vele de a lényeg átjön).
www.youtube.com/watch?v=7fE4lzDvCbk
a monológ mögé képzeljük oda a két méteres, szőke, kékszemű színészt. "sémi arc", LOL!

Foray Nándor · http://foraynandor.blog.hu 2012.09.08. 05:36:55

@mesÜge: A "meghatározó" azt jelenti, hogy jelentős, befolyásos, a két fél egyszerre is lehet meghatározó (az is), ám azért ismerjük el, hogy a "zsidó" szóról először Ábrahám meg Mózes ugrik be, csak utána Ráhel meg Rebeka.

Van is erről egy tipikus feminista siránkozás itt: :D

www.kalligram.eu/Kalligram/Archivum/2004/XIII.-evfolyam-2012.-majus/Nok-a-Bibliaban/Oszoevetsegi-noalakok-mint-arnyekszemelyisegek

Kombi 2012.09.08. 05:43:50

@no successful: Az öszirózsás forradalom idején még nem volt olyan nagy a keveredés.

bohuš 2012.09.24. 19:17:38

@Frengi:
"Milyen kár, hogy ezt már bemutatás híjján sohasem fogjuk megismerni"
Miért, blogbejegyzésnél hosszabb szöveget (30 oldalnyit) nem tudsz elolvasni?
süti beállítások módosítása