Itt is megtalálsz minket.

HTML

Mi ez itt?

Nem vagyunk múlt nélkül. 2008-2009-ben papírlapot adtunk ki Győrben, most pedig felköltöztünk az internetre, mert még maradt bennünk mondanivaló. Minden hozzászólásnak örülünk, a posztok szerzőik álláspontját tükrözik, nem a kollektíváét.

Papírlapot? Tényleg?

Tetszik?

Erről beszélünk

A hetedik koporsó

2012.07.25. 14:45 | Írta: alternatíva (törölt)

Download (1).jpg

Orbán Viktor keddi, felsőoktatásról szóló beszédéből süt a demagógia, ám ez csak azok számára szembetűnő, akik érintettségüknél fogva átlátják: az elhangzottak jelentős része egyszerűen nem állja meg a helyét.

Orbán a tandíj ellenségének vallja magát – mi a tandíj létjogosultságáról itt most nem nyitnánk vitát – ellenben úgy tűnik, a hosszú lejáratú kölcsönökkel (hosszú lejáratú tandíj) nincs problémája. A keretszámok csökkentésével ez a kérdés a korábbiaknál jóval több hallgatót érint majd, és értelemszerűen a rászorulók vállalnak ilyen anyagi terhet, anélkül hogy tudnák, képesek lesznek finanszírozni azt. A hitelvállalás, a válságos gazdasági helyzetben lévő országok Magyarországra is jellemző alapvető problémáját, a nagy arányú eladósodottságot erősítheti, akármilyen kedvező feltételeket is szab meg az állam a törlesztésre. A hitel e kivételes formájában az éremnek másik oldala is van: a Diákhitel 2 a kiemelt kamattámogatás miatt már jelen formájában is növeli az államadósságot, évi több tízmilliárddal megterheli a költségvetést, és hosszú távon determinálja a költségvetési tervezést is. A Diákhitel első verziójához képest a nemfizetési hajlandóság növekedésével is számolni lehet, mivel a hitelállomány itt jóval nagyobbra rúghat.

Az, hogy Orbán – beszéde szerint – a ponthatárok, vagyis a jelentkezések száma alapján határozná meg a jövőben indítandó, támogatandó képzéseket, megint csak egy téves út lenne. Eleve azért, mert az idei jelentkezések nem feltétlenül a diákok preferenciáit tükrözik, sokkal inkább a pánikot, amit a Hoffmann Rózsa és csapata röviddel a jelentkezési lapok beadásának határideje előtt keltett. A jogász-, közgazdász-, bölcsészképzés keretszámainak megkurtítása után valószínűleg rengeteg olyan diák volt, aki bár ilyen pályára készült, magas pontszámban nem bízva a több támogatást kapó reál tárgyak felé fordult. Ilyen módon az említett szakok Orbán Viktor logikája mentén még kevesebb pénz kaphatnak, itt kis ködösítés után valójában a kormány eredeti terve valósul meg: a humán irány szorulhat még inkább vissza. A különböző szakok jelentkezési arányszámára vonatkozó pontos adatok cikkünk megjelenéséig nem kerültek nyilvánosságra.

A magyar felsőoktatási rendszer

átrendezésére elsősorban minőségi és gazdasági okokból van szükség, de hogy bizonyos szakok teljes megszüntetése indokolt lenne, az szinte kizárt. Kétséges, különösen mert nem vagyunk biztosak benne, hogy a témán dolgozó szakemberek pontosan meg tudják ítélni ma, milyen munkaerőre lesz szükség négy év múlva. Na meg hát hol marad a sokszor hangoztatott tehetséggondozás fontossága? Ha a kormány szándéka szerint megsokszorozódna a természettudományos területeken végzők száma, az iskolarendszer szívhatná majd fel a végzőket, de a pedagógusi életpálya-modell elkészítésének tolódása ezt is negatívan érinti. Nem is beszélve arról, hogy szeptembertől az iskolák állami kézbe kerülnek, melynek hatásairól valószínűleg Hoffmann Rózsának sincs tiszta képe. Persze ha az oktatáspolitika szakértői művelői a július elején bejelentetthez hasonló eszközökhöz folyamodnak a későbbiekben is, vagyis jelentősen támogatják a pályakezdők elhelyezkedését, azzal könnyedén leplezhetik majd mellényúlásaikat: ha a munkahelyteremtés a munkáltatónak pénzt jelent, munkahelyet fog teremteni ott is, ahol nincs.

És egyébként is, miért olyan sürgős az ügy, hogy már a szerdai kormányülésen napirendre tűzzék? Kis Norbert korábban még arról beszélt, hogy a 2013-as keretszámok kialakítására a nyári konzultáció lezárultával, ősszel kerülhet sor. Orbán megint csak a néppel látszatkonzultálna, a szakemberekkel nem?

„A papír ma nem ér semmit”

Orbán Viktor kedden a diploma elértéktelenedéséről is beszélt. A papír ma tényleg nem ér semmit, és itt visszautalnánk arra, hogy a magyar felsőoktatás komoly minőségi problémákkal küzd a felvételi rendszertől kezdve az oktatás minőségén át egészen az okirat átadásáig. A papír azonban azért sem ér semmit, mert az országban nincs elég munkahely. A diploma ma a küszöb átlépéséhez, és nem az állás megszerzéséhez kell. Magyarországon a lakosság 20 százaléka rendelkezik felsőfokú végzettséggel, és körükben nem jellemző a fél évnél hosszabb ideig tartó munkanélküliség (részben mert aki teheti, külföldön vállal állást). Az EU 21-ek átlaga 27 százalék, míg az OECD-országok között a 25–64 éves korosztály 30 százalékának van diplomája. A kitűzött EU-s cél 40 százalék, és a terv szerint a munkaerőpiac ezt is felszívja majd. Van hová fejlődnünk, különösen, hogy hazánkban még így is az alacsony képzettségűek között a legmagasabb a munkanélküliség aránya.

Ha a kedden kijelölt úton halad, a magyar felsőoktatási rendszer racionalizálásának a kormány téves útját választhatja, és ezzel fiatal tehetségek kibontakozását lehetetlenítheti el. A természettudományos tárgyak fokozott támogatása pedig pár év múlva egy egyoldalú munkaerőpiaci-kínálatot eredményezhet, amire egyelőre nem bizonyított az igény. Az általános tendencia, és az ún. röghöz kötés - amiről itt most nem írunk, de egy szerzőnk korábban kifejtette véleményét - mind olyan, hosszú távon is jelentőséggel bíró intézkedések, ami a diplomások számának növekedése ellen, a külföldi tanulmányok és munkavállalás mellett hatnak.

A szakmai szempontok

mellett azt is érdemes megnézni, hogyan néz ki Orbán Viktor fejében a helyzet. A miniszterelnök ugyanis teljesen elképesztő módon „ellenforradalmi kísérleteket” lát a magyar felsőoktatásban. Valahol teljesen elképesztő, hogy az a fiatalember, aki a huszadik század egyik legfontosabb beszédét mondta el azon a bizonyos újratemetésen, huszonhárom év alatt odajutott, hogy az ellenforradalom kifejezést teljes nyugalommal használja azokra, akik nem tetszenek neki. Nyilván ellenforradalmár, aki nem ért egyet Orbán Viktorral. Mi a fene történt huszonhárom év alatt?

Mondhatjuk, hogy a hetedik koporsó pedig a miénk, nem csak a rendszerváltás fekszik ott, hanem a mi elkövetkezendő húsz vagy ki tudja hány évünk is. Ott bizony. Egy szemfüles Youtube-felhasználó más formában is megfogalmazta dolgot, álljon ez itt okulásunkra. Ezt a szellemet idézi fel és hozza vissza Orbán Viktor:

34 komment · 2 trackback

Címkék: felsőoktatás orbán viktor ellenforradalom

A bejegyzés trackback címe:

https://alternativa.blog.hu/api/trackback/id/tr74676088

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán feje csúnyán eltorzult az elmúlt 20 év alatt 2012.07.26. 09:56:04

Hogyan lett a huszonéves, a kádári diktatúra ellen lázadó srácból hatalommániás, acsarkodó diktátor? Az ilyen volt – ilyen lett fotó nem tudja a választ, csak a kiinduló állapotot és a végeredményt mutatja. (Kép: esbalogh.typepad.com)   Update 04. 09-é...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.07.26. 09:54:17

Egy évnyi szociológus szakmai gyakorlata van, 24 éve agresszív, gátlástalan megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegm...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kertesz 2012.07.26. 09:58:54

Én így látom:

Túl sok egyetemünk van. A történelmi országra szabták a számukat... és amikor összeomlott az ország 1918-ban, az egyetemek oktatóstól, hallgatóstól mentek... Pécs= Pozsony, Szeged=Kolozsvár. Debrecent 1916 táján adták át- mire kijött az első évfolyam, eltűnt az ország kétharmada...

A harmincas évek nagy tudományos feltámadása is emiatt volt (Szt. Györgyi Albert Nobel díja, a gyógyszeripar felfutása), de aztán elsöpört mindent a II világháború, hogy helyet adjon a kommunista iparosított értelmiségi "termelésnek".

Kb. a 70-es évek végéig szükség is volt erre a "termelésre". A 90-es évekre komoly mennyiségű nem termelő, nem szolgáltató diplomás lett (khm. nézzük is meg, mit is csináltak az országunk mai vezetői? Mennyi praktikus tudásuk van?) és a felsőoktatási intézmények elkezdték a diákok után adott kvótapénzek vadászatát.

A főiskolaalapítás szépen csengetett. Minden közepes méretű magyar városnak most már van főiskolája/egyeteme. Nem normális ez...

És most itt tartunk: Az egyetemek oktatás helyett diákokra vadásznak az államtól kapott pénz miatt. A diáknak mindegy, mit csinál, az állam csenget utána az intézménynek.

A tandíj vs. diákhitel annyiban jó, hogy fókuszálja a diákot. Olyan szakot kell keresnie, amiből van reménye visszafizetni a hitelét.

Ez viszont messze visz. A szakmai szervezetek gyengék, és olyan helyeken, mint az orvoslás, vagy oktatás, súlyos túlképzés van, alacsony fizetések, és jelentős elvándorlás mellett.

A szakmai szervezetek képtelenek felismerni, hogy a tagok számának korlátozásával tudnák a tagok fizetését magasan tartani.... Azaz a felvehető diákok számát nem az államnak, hanem a szakmai szervezeteknek kellene meghatározni... És így tovább. :)

dr. Bubó 2012.07.26. 10:17:14

nem minden egyetemista ellenforradalmár?

pl a fidelitasss osok? azok forradalmárok?

be kéne hívni a ruszki tankokat az szép keretet adni drzorvbán életének...

Squid 2012.07.26. 10:19:59

Ugyan! Orbán is attól retteg amitől az összes hozzá hasonló a történelemben. Jön valami romkocsmában ülő értelmiségi diplomás banda szakállban tarisznyában pincékben terveket szövögetve és hazavágja az ő szuperlegitim sosemvoltmégilyenjó tökéletes rendszerét.

Sírvaröhögős az egészben, hogy pont a fiatal politikusi önmagát akarja legyőzni, illetve megakadályozni hogy önmagát újrateremtse. OV tudja, hogy jutott hatalomra, és most hogy azzá vált akit anno megdönteni próbált retteg attól, hogy körbeérjen a karma.

Mivel sosem látta a világot úgy mint egy dolgozó ember, csak úgy mint megélhetési politikus, nem tud más tapasztalatot felhasználni. OV még mindig a 89 körüli idők reflexei szerint él és reagál, ez kínosan látványos most.

Ő egy relikvia aki már rég nem aktuális, csak idő kérdése mikor borul le..

Remélem nem az országgal együtt!

2012.07.26. 10:24:04

@kertesz:
nincs sok egyetemünk. totál nem az egyetemek száma a gond. hanem a rohadék orbán "ne legyen tandíj" ügy. (neg 300 ft vizitdíj) .

"A szakmai szervezetek gyengék, és olyan helyeken, mint az orvoslás, vagy oktatás, súlyos túlképzés van, alacsony fizetések, és jelentős elvándorlás mellett."

írod...könyörgöm, nincs orvos, nemhogy túlképzés...no, az van hogy külföldi diákok vannak sote klinikáin, az egy szem nem szabadságos orvos meg rohangál, mint pók a falon, hogy ránézzen a diákok"munkájára"...vicces, ahogy látni melyik tehetséges, melyik nem...magyarul nem tudnak, a szerencsétlen beteg meg angolul nem tudja(oktatási rendszer) elmondani, mi a baja...horvátoknál minden film feliratos, no szinkron, itt meg a közt elnök nem tud normálisan beszélni angolul(a másik meg egy komcsi szar volt)

amit most csinál orbán, az a rendszer(eddig azért működő) totális kicsinálása, egy rohadék ez az ember

ellenforradalom meg a kurva rohadék anyját, egy rohadt elmebeteg diktátor ez nem több, de azok menjenek egyébként a k...anyjukba, akik erre a mocsok bűnbandára szavaztak

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.26. 10:26:14

@kertesz:

Nem szólok hozzá ahhoz, amit mondsz általában, de a nyitása hibás alapállás. Igaz, az akkori időkre nézve, de nem igaz mára. Világ jelenség a felső oktatás kiterjedése, tömegesedése, független az egyetemek Trianon utáni számától, terület szűküléstől és hasonlóktól. (Más kérdés, hogy színvonal eséssel is jár.)

nemecsekerno_007 2012.07.26. 10:29:52

Az legnagyobb gond az irányított rendszerváltás, amiben tevőleges szerepe volt a kádári titkosrendőrségnek. A második legnagyobb gond, hogy az emberek nem érzik az összefüggést a jelen problémái és a lezáratlan múlt között. Erre nyílván a propaganda gépezet is rájátszik, szándékosan v. véletlen.
Az oktatásban is piaci viszonyokat kéne bevezetni ugyanúgy ahogy az egészségügyben. Nyílván erős fékekkel és ellensúlyokkal valamint társadalmi szolidaritássa.
A szlovákok 2000 környéként lefelezték a nyugdíjakat. Áldozatok nélkül nincs eredmény, de mi mindent olcsón akarunk megúszni. :(

nemecsekerno_007 2012.07.26. 10:32:12

@ByA: Sajna igen és nem látok szándékot az emberekben arra, hogy tisztázzuk a múltat. Persze ennek az az egyik oka, hogy derekasan szórják a népnek a gumicsontokat : (

2012.07.26. 10:37:24

@ByA:
ez igaz lehet, de mégis ellenük kell szavazni, hogy kiderüljön az a sok bűn, amit elkövettek, és fidesznyik trollok is lássák.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.26. 10:40:19

@nemecsekerno_007:

Aki ezeket szorgalmasan habzsolja, és csak a színe tekintetében vannak igényei.

Belagezapista (törölt) 2012.07.26. 10:42:48

"de hogy bizonyos szakok teljes megszüntetése indokolt lenne, az szinte kizárt."

Pedig lenne olyan, amelyek teljes megszüntetése vagy súlyos korlátozása indokolt lenne. Sajnos nem pont ezeknél sikerült legnagyobb mértékben csökkenteni a keretszámot. Ilyenek pl.:

szabad bölcsészet: Bologna óta van, elődje az etika, de már az sem volt jó semmire, kivéve középiskolában etikát oktatni. De maga az alapszak tényleg semmire sem jó.

művelődésszervező: Nagyobb városonként néhányat felszív egy-egy intézmény, de nagyjából 20-szor ennyit képeznek, arról nem is beszélve, hogy bármely bölcsész szakon végzett helyettesítheti őket, tehát erre a szakra nem is lenne szükség.

kommunikácó, politológia : Mindkettő mögött van szakma, de pont nem ilyen szakokon végeznek az ott dolgozók, ráadásul itt is 20-szoros a túlképzés. Semmi szükség ezen szakokra

Ezen kívül az összes bölcsész alapszak használhatatlan mesterszak elvégzése nélkül, ergo ezekből osztatlan képzés lenne az egyedül elfogadható.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.26. 10:43:24

@Belpo:

Nem. Mert ugyanilyenek voltak a szempontok két és fél éve, aztán nézd meg. Érzelmi elégtétel kiélése nem hoz, nem is hozhat semmit.

nemecsekerno_007 2012.07.26. 11:03:48

@ByA: Igen, de sajnos egy szavazati joga van mindnek : (

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.26. 11:06:50

@nemecsekerno_007:

Rendben is, de gondolkodás után úgy is dönthetne, hogy úgy él a jogával, hogy visszatartja a szavazatát. Kényszer nincs.

KayaIbrahim 2012.07.26. 11:09:40

@Squid:
Ezen már én is filóztam. A mai gyerekek közül bizony lesz majd olyan is akinek a levágott körmében több tudás van/lesz mint ezeknek összesen van . Ezek= az összes mai politikus. Hisz tudás, versenyszféban megméretés nemigen jellemző rájuk. Egy két kivétellel. A piacon is élni tudók nem politikusnak mentek. Sajnos pl _Simicska is ilyen.
Nos akik mindennek ellenére összeszedik a tudást, egyszer hazajönnek. És biztos lesz majd legalább egy aki nem felejtett. Nem felejtette el, hogy miként jártak a szülei, hogy basztak ki vele. És akkor ezeket politikusnak mondott percemberkéket a saját szarukkal fogja megetetni. Na, szerintem ezektől fél miniSzterelnökünk.

Parajpuding 2012.07.26. 11:11:33

Tessék legközelebb máshová tenni a szavazólapon az x-et.

Squid 2012.07.26. 11:14:20

@KayaIbrahim: Nem jönnek vissza! Legalábbis azok akiket én ismerek és külföldön dolgoznak, már eladták mindenüket vagy épp most teszik és vissza sem néznek.

Ha egyszer külföldön élsz normális melóval akkor tudod értékelni, hogy milyen a kiszámítható élet és a nyugalom, hogy a gyerekeid élete sem lesz katasztrófa pár kommunizmusból ittmaradt őskövület miatt!

manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2012.07.26. 11:20:59

Pont az elsö Orbán-kormány kezdte meg a felsöoktatás túlméretezését kiépíteni. Pokorni rögeszméje még ma is, hogy 35%-os diplomás arányt kellel érni. Azt viszont még az életben nem elemezte, hogy milyen szak(szakmai) struktúrában, meg hogy egyáltalán van-e erre a 35%-os arányra szükség.

De persze a legnagyobb hazugságuk abban rejlik, hogy valójában nem az állami intézmények termelnek túl bizonyos szakokat, hanem az idöközben gomba módra alapított magánegyetemek. Így valójában nem az állami támogatottságú helyeket kellene lemészárolni, hanem a magán egyetemeket szépen fokozatosan leépíteni. Tehát most se stimmel az ok-okozat felismerése a fideszben, de ez már szokásuk. Vagy csak szimplán hazudnak, mert a sarc kurzust mégis csak "Nemmegszorítás!"-ként kell eladni.

Arról is lehetne beszélni, hogy a müszaki karokra is csak azért jutnak bema is annyian, mert már elégséges (pl 240 pontos) szinttel is mérnök lehet a jövönk záloga. A tehetség és korrekt követelmények alapján valszeg 50%-ban konganának az állami helyek. És akokr erre akarnak még több helyet építeni.
Csak hogy ki ülne bele egy 240 pontos mérnök által tervezett repülögépbe?

Venin 2012.07.26. 11:29:30

Igen, a felsőoktatás egyfelől képzett munkaerő. Másfelől viszont annak a terpe, hogy az ember kiművelje magát. Ha én éppen úgy döntök, hogy a szabadbölcsészet, vagy a politológia érdekel annyira, hogy erre a tudásra szomjazom, akkor igen is kell ilyen szak. Az egy más kérdés, hogy ezért mondjuk hajlandó vagyok fizetni. Szóval miért is kellene bizonyos szakokat megszünetetni?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.26. 11:30:25

@Squid:

Ez nem egyértelmű, egyénenként változó, de az biztos, hogy amíg a haza nem válik gyakorlatilag is vonzóbbá, a kintragadás a valószínűbb. Már csak az inercia is mindinkább arrafelé húz.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.26. 11:32:08

"különösen mert nem vagyunk biztosak benne, hogy a témán dolgozó szakemberek pontosan meg tudják ítélni ma, milyen munkaerőre lesz szükség négy év múlva"

Idáig olvastam el. Én tudok haladni a szakmám fejlődésével, munka mellett.
Legyen még nagyobb a tandíj! Én nem akarok a bulizósfiatal egyetemisták rabszolgája lenni.

dr. Bubó 2012.07.26. 11:32:57

@manhattan (c): én egyet értek az akkori FIDESZ szel...
(akkor még nem fides mafia volt)

a bolónyai "paktum" volt ez... logikusan a nyugat európai átlagot célozták meg...

nyilvánvaló hogy az átlagos művelcség nőtt volna...

elvileg rendben lett volna...

csak gyakorlatilag ez egy szegény balkáni ország, ami egyre jobban szakad le, 4 millió nincstelennel....

hát sz@rból nem lehet várat...

ehhez a gazdasági hejzethez képest túlzó a felsőoktatásunk (és a nyugdíjak, plusz a bürokrácia)
persze úgy még szarabb hogy a befizettet adókat is ELLOPJÁK mind...

hát... épp pusztul a zország... köszönnyük fides !

dr. Bubó 2012.07.26. 11:35:22

@endike: hitelt kell felvenni, kétpofára... és akkor nem lesz gond

Squid 2012.07.26. 11:44:34

@ByA: "Ez nem egyértelmű, egyénenként változó, de az biztos, hogy amíg a haza nem válik gyakorlatilag is vonzóbbá, a kintragadás a valószínűbb. Már csak az inercia is mindinkább arrafelé húz."

Persze hogy arra húz! Ha tényleg bedől az EU és a monetáris unió, hol lennél szívesebben a gyerekeiddel? Németországban vagy a párszáz éve elmebetegek által vezérelt Magyarországon? :D

Netuddki. 2012.07.26. 11:54:20

1. Már régen leírtam, hogy ezzel a diákhitellel gyakorlatilag a kormány a bankokat támogatja. Ami érthető lenne ha üres az államkassza. De nem üres, stadionokra, piaci hitelekre és egyéb hülyeségekre milliárdokat elszór "kedvenc" kormányunk. Miközben horror adókat szed be az állampolgároktól. OK, legyen fizetős az oktatás és még számtalan olyan dolog amit az adókért cserébe ingyen vállalt az állam. De akkor adót se kelljen fizetni B+!

2. Az orbán egy gumicsimmás, ostoba, felületes, pökhendi bugris. Ez minden megszólalásakor kiderül. Nem tudom ki szavazta meg neki a 2/3-ot? Én nem...

kissss 2012.07.26. 12:01:23

A hatodik koporsó egy remek Csurka dráma, olvastátok?

makacs szennyeződés 2012.07.26. 12:03:34

teljesen nyilvánvaló, hogy A Nagy Beteg fiatalkori önmagával küzd, a '90-es viktorban látja a gonosz ellenforradalmárt.

eleve az, hogy ezt a szót így ki merészelte ejteni a száján, súlyos betegségre vall.

ez a buta ember arra sem jött még rá, hogy nincs vasfüggöny, és ezzel a legalapvetőbb eszköz hiányzik a kis beteg forradalmának a győzelméhez.

viktor, a fiatalok elmennek innen.
ja, és viktor: a kurva anyád az ellenforradalmár.

Kotkodus 2012.07.26. 12:38:30

én egyetértek a tandíj (önktg) valamilyen fokozatos formában történő bevezetésével a felsőoktatásba. nyílván az ilyen oktatásban részesülő diák jobban profitál egyénileg ebből, mint a nemzetgazdaság egésze, ezért nem tartom igazságosnak, hogy egyesek egyéni előremenetelét olyan emberek adójából fizessük, akik csak minimálisan részesülnek mások taníttatásából (vagy mondjuk, hogy tanárok adójából fizessük a közgazdászok taníttatását).

azonban képmutatónak tartom a fidesz politikáját, hiszen a milliárdokból lebonyolított népszavazásuk (2006?) nem arról szólt, hogy hogyan nevezzük a felsőoktatásba bevezetendő díjkötelezettséget... szóval megintcsak populista hazudozáson kaptuk viktorkát/a fideszt...

az ellenforradalmazás pedig a régóta sejtett lelki problémáinak manifesztálódása... remélem több embert taszít, mint amennyit vonz ez a hívószó, mert különben nagyobb a baj magyarországon, mint hittem volna... nemsokára úgyis kiderül...

végül, megint elhangzott az 50% feletti hazai tulajdon ötlete a magyar banszektoron belül. furcsa elképzelés annak fényében, hogy még az otp is többségi külföldi tulajdonban van és még elképesztőbb kijelentés egy globalis világgazdaságban... neki inkább arra kellene koncentrálnia, hogy elegendő, és olcsón hozzáférhető tőke legyen a magyar bankokban; már az is nagyon nagy eredmény lenne...
sajnos e kijelentése nem vonzza a külföldi tőkét, a magyar tőke meg nyílvánvalóan elégtelen e célra... ezt tényleg csak az idióták hiszik el (sajnos lehet, hogy viktorka is köztük van...).

azt hiszem, hogy a népszerűségvesztés nem tesz jót viktorka lelkivilágának... talán jobb lenne már most megkezdeni az osztrák szanatóriumi kezelést. jobb lenne neki és az egész nemzetnek is... és ezt a legnagyobb jóindulattal mondom!

nemecsekerno_007 2012.07.26. 12:48:58

@ByA: Ez teljesen igaz. Én már nem fogok elmenni szavazni mert ez az egész rendszer nem legitim.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.26. 12:54:36

@nemecsekerno_007:

Pontosan. Demokratikus megközelítésben nem az. Amikor ezt egyszer talán majd tömegesen is fölfogják(?), megkezdődnek a változások. Addig semmi esély, csak szorgalmasan szavaznak csöbörből vödörbe, majd nagyon lelkesen vissza. Röhej. Illetve siralom.

Squid 2012.07.26. 13:00:54

@Kotkodus: Az a baj, hogy a Fidesz gazdasági intelligenciája a következő:

1. Magyar = Jó

2. Külföldi = Rossz,Privatizálandó,Kiszorítandó

Eközben a MOL,OTP és a többi népnemzeti turbómagyar cég nagyrészt szintén külföldi tulajdonban van, ami meg színmagyar az pedig az offshore adóelkerülést nyomja húsz éve.

Emellett amit ők nagy mellénnyel "Új Széchenyi Terv"-nek hívnak az a büdösmocskosEU támogatás átcimkézése és mélymagyar csomagolása.

Mivel minden multit és külföldi tőkét hazavágtak itthon, mára csak az EU támogatáson élősködő cégek prosperálnak és teremtik meg a GDP illúzióját. A probléma az, hogy a tőke és multik kiűzésével a kkv szektor kinyírásával csak a kóla és az autógyárak termelnek VALÓS versenyszférában képződött GDP-t! Ez katasztrófához fog vezetni és Orbán megkapja a hőn áhított helyét a történelemben.

A probléma az, hogy pont mint átok és balsors, nem mint nagy hazafi..

Kotkodus 2012.07.26. 13:43:09

@Squid: egyetértünk!

hozzáteszem, hogy én elismerem viktorka páratlan retorikai készségét és csak sajnálni tudom, hogy ezen a képességéhez nem párosult elegendő önreflexiós készség (vagy elkopott)...

sajnos a minapi kijenetése, miszerint magyarnak lenni az önmagában egy küldetéstudat (vagy valami hasonló)sokat elárul róla...

nyílván sokaknak szimpatikus ez a kijelentés, de nálam a küldetéstudat pszichiátriai kategória. és ha hatalomkoncentrációval párosul még piszkosul veszélyes is...

sokszor érezni, hogy kardinális kérdésekben a düh és a bosszúszomj vezérli. még ha érzelmeit el is tudja rejteni, szavaiból, tetteiből kikövetkeztethető az indulat. és amikor egy ország sorsáról te döntesz, nem megengedhető és önző dolog a személyes sértettség kompenzálása...

nem mondom, hogy jobban csinálnám; de pontosan ezért nem is könyöklöm magam oda ahhoz az asztalhoz...

Squid 2012.07.26. 13:58:31

@Kotkodus: Ö predesztinálva volt arra, hogy ezeket a hibákat elvétse, apu ugye MSZMP párttitkár volt, ő ezen szocializálódott, ezeket a mintákat látta, ezeket a térdreflexeket örökölte. Mivel a való világban egy napot nem élt, csak a saját kis politikai nukleuszában a kótertársakkal körülvéve, csak így tud viselkedni.

Van erre egy jó amerikai közmondás: "You can take a girl out from a trailerpark, but you can't take out the trailerpark from the girl"
süti beállítások módosítása