Itt is megtalálsz minket.

HTML

Mi ez itt?

Nem vagyunk múlt nélkül. 2008-2009-ben papírlapot adtunk ki Győrben, most pedig felköltöztünk az internetre, mert még maradt bennünk mondanivaló. Minden hozzászólásnak örülünk, a posztok szerzőik álláspontját tükrözik, nem a kollektíváét.

Papírlapot? Tényleg?

Tetszik?

Erről beszélünk

Orbán Viktort nem érdekli

2012.12.15. 11:04 | Írta: pinter.bence

P4120653.jpg

Alapvetően nem érezném feladatomnak megvédeni az Alternatíva bloggereit, véleményükért ugyanis személyesen felelősek. Ágoston Dani ráadásul szerintem minden segítség nélkül meg tudja védeni magát bármilyen szempontból, köszöni szépen. A Kettős Mérce bejegyzésére azonban mégis reagálnék.

Nem mondom, hogy egyetértek azzal, amit Ágoston Dani írt. Az erőszakos diáktüntetésnek egyrészt nincs kultúrája Magyarországon (micsoda félmondat!), másrészt a tiltakozásnak léteznek más hatásos formái is. Harmadrészt valójában senki sem szeretné, ha lángba borulna az ország, vagy akár Budapest. Mindenki emlékszik 2006-ra, mindenki tudja mi lett belőle. Kilőtt szemek, törött karok, megszégyenült, becsületüket vesztett rendőrök.

Ahogy például egy másik szerzőnk megjegyezte, rengeteg beigazolódni látszó előítélete ellenére a hétfői tüntetésen történt valami. Én is ott voltam hétfőn, én is szkeptikus voltam a hallgatói fórum elején (el is jöttem), aztán én is csatlakoztam a tömeghez a Petőfi hídon. Valami tényleg történt. A teljesen reménytelennek tűnő szócséplés békés, spontán akcióba torkollott. Azt mondjuk nem értettem, miért álltunk meg a Kossuth téren a virágládáknál, de a szerdai akció ilyen irányú igényeimet is kielégítette. Aki nem volt ott egyik tüntetésen sem, az nem érezhette a „forradalmi változást” amiről a kolléga ír Kettős Mércén. Valami tehát tényleg történt, és ezt az a szkeptikus mondja, aki eljött a fórumról.

A kérdés az,

hogy ez mire elég Orbán Viktorral és cinikus rezsimjével szemben. És itt már lehet, hogy kapizsgál valamit Ágoston Dani. Orbán szerint csak idő kell a diákoknak, hogy megértsék: most jött el a tejjel-mézzel folyó Kánaán. A következő napokban Orbán Viktor felajánl majd esetleg valamit, de amennyire kiismertük őket az utóbbi időben, leginkább semmit. Ha mégis – mert a valóság kicsit betüremkedik Tündérmeseországba és megrémíti a kormányfőt –, akkor majd megpróbálják beleédesgetni, belezsarolni a HÖOK-ot valami gyenge engedmény elfogadásába. Mert Orbán Viktor nem érti, hogy itt már nem csak erről van szó.

Érthet tehát a békés ellenállásból a minden egyes kérdést erővel megoldó kormány? Nem lesz szükség kukaburogatásra? Megijed a kormány tőlünk? Én nem reménykednék benne. Abban viszont igen, hogy ahogy 2006 ősze és 2008-as tandíj-ügy sok fiatal politikai ébredését hozta, úgy hozza majd ugyanezt a mostani tandíj-ügy. Ahogy tegnap írtam a Mandineren, ez az ellenállás szerintem már most is a kormány két és fél évnyi hazugságairól szól, nem csak a tandíjról.

Ugyanitt megjegyezném,

hogy életem azon nagyon ritka pillanatainak egyikét élem, mikor majdnem egy platformon vagyok Gyurcsány Ferenccel. Újra visszautalnék tegnapi cikkemre: ne felejtsük el, hogy a köz- és felsőoktatás átfogó reformja (a 0. pont) esetlegesen magában foglalja valami normális, társadalmi mobilitást biztosító tandíj behozatalát. A fő probléma a kormány szokásos hozzáállásával, a felháborító kommunikációval, a sebességgel, az átgondolatlansággal van.

Tüntessünk tehát békésen, ameddig lehet, de ne feledjük: minden fegyveres szabadságharcunk is a diákok felkelésével kezdődött. A tömegek pedig akkor fognak beállni a diákok mögé, ha éhesek. És a tömegek lassan-lassan nagyon éhesek lesznek. Reméljük nem jön el ez a pillanat, de ha igen, Tündérmeseország szövete nagyon gyorsan fog felrepedezni és hamuvá égni.

2 komment · 1 trackback

Címkék: közélet tandíj tüntetés kettős mérce

A bejegyzés trackback címe:

https://alternativa.blog.hu/api/trackback/id/tr294966537

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.12.15. 12:42:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balázs Critiq 2012.12.16. 16:17:48

youtu.be/ase_4sfP7go
oktatási bizottság elnökéről, azaz Pokorni Zoltánról, hogy gyenge és fél. (7:50) mondja az LMP-s képviselőhölgy.
Viktor nem engedi kertjét elkanászodni.

Tyreo 2012.12.18. 03:19:14

Azt hiszem találtam egy újabb rendszeres olvasásra érdemes blogot. Ráadásul ahogy nézem többen felbukkannak a régi Ellenkultúráról. Úgyhogy hajrá!
süti beállítások módosítása