Itt is megtalálsz minket.

HTML

Mi ez itt?

Nem vagyunk múlt nélkül. 2008-2009-ben papírlapot adtunk ki Győrben, most pedig felköltöztünk az internetre, mert még maradt bennünk mondanivaló. Minden hozzászólásnak örülünk, a posztok szerzőik álláspontját tükrözik, nem a kollektíváét.

Papírlapot? Tényleg?

Tetszik?

Erről beszélünk

Tévhitek Angela Merkelről

2015.01.06. 17:01 | Írta: trg

Miközben a mindenféle ellenzéki csoportok azért tüntetnének, hogy Angela Merkel keményen lépjen fel Orbánnal szemben, aközben a Kettős Mércén már az a vélemény jelenik meg, hogy (sarkosan fogalmazva) Merkel ellen kell tüntetni, mivel ő másodrendű állampolgárként kezeli a magyarokat.

Lehet arról ábrándozni, hogy Merkel majd rápirít Orbánra, de ha így lesz, az csakis azért fog megtörténni, mert a németeknek (és ezzel együtt valószínűleg Európának) ez az érdeke. Ugyanígy lehet arról is ábrándozni, hogy egyenlő félként kezelnek majd minket, de ez addig egészen biztos nem fog bekövetkezni, amíg a nyugati országok pénzén építjük az illiberális demokráciát. Amíg nem bizonyítjuk be, hogy egyenlő partnerek vagyunk, addig azt követelni, hogy "a külpolitikai alkukban ne gyarmati területként tekintsen ránk", csak arról tesz tanúbizonyságot, hogy teljesen félreértjük Magyarország jelenlegi helyét és szerepét a világpolitikában.

Kép: nol.hu

Tetszik amit csinálunk? Kövessetek minket Facebookon és ask.fm-en, valamint csekkoljátok le a Kinjás oldalunkat is.

26 komment

Címkék: tüntetés orbán viktor angela merkel gyarmat

A bejegyzés trackback címe:

https://alternativa.blog.hu/api/trackback/id/tr477047719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2015.01.07. 08:54:59

Mi a ..somnak kell mindenből tüntetetést, kirakatot csinálni?

A vezető politikusok nem aszerint járnak más országokba, hogy megsimogassák, vagy lekokizzák az ottani vezetők fejét a helyi ellenzék, vagy kormánypárt érdekeinek megfelelően, hanem mert akar tőlük valamit.
...de a lehető legritkább esetben sem a meglátogatott ország belpolitikai érdekcsoportjainak, hanem maguknak.
És innentől kezdve, ha az érdekük azt kívánja, úgy ha nem a patás ördög az (de néha lehet még az is!;), akkor ők mennek oda...

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.01.07. 09:50:22

"Amíg nem bizonyítjuk be, hogy egyenlő partnerek vagyunk"
Ezt például hogy lehetne a T. Szerző szerint? Mindent úgy csinálunk, ahogy mondják? Nem hallottam olyat, hogy az uniós csatlakozásunknál lett volna olyan kitétel, hogy kevésbé egyenlő tagok leszünk.

konrada 2015.01.07. 10:13:46

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote:
Na ja, az egér is egyenlő partnernek hitte magát a hídon!;))

Szelid sunmalac 2015.01.07. 10:20:32

@konrada: Miert ne lehetne? Csak ugy kerdem. Ha zavar, ne nezd.

Mérnork 2015.01.07. 10:25:04

"Ugyanígy lehet arról is ábrándozni, hogy egyenlő félként kezelnek majd minket, de ez addig egészen biztos nem fog bekövetkezni, amíg a nyugati országok pénzén építjük az illiberális demokráciát."
És ha újra a liberális demokráciát fogjuk építeni, akkor is ugyanígy le fogják szarni Mo. érdekeit. Csak a mi "liberális" politikusaink még örülnek is ennek.

metal · http://electric.blog.hu 2015.01.07. 10:29:48

A németeknek akkor van velünk baja, ha a német gazdasági érdeket sértjük, az amerikaiaknak akkor, ha az övékét. Szarnak rá, hogy a mi demokráciánk éppen hogy áll, ha gazdaságilag nekik megéri. De Orbánék szívatják a német érdekeltségű multikat, és az amerikaiak helyett az oroszok kapták az atomerőművet. Ez fáj nekik, nem a korrupció, meg az illiberális demokrácia. Aki annyira naiv, hogy komolyan elhiszi, hogy a nyugat a mi jólétünkért aggódik, az nagyot fog még csalódni az életben.

konrada 2015.01.07. 10:37:14

@Szelid sunmalac:
Ki írtra, hogy nem lehet????
Az kérdeztem, minek kell??!

A kettő között azért alapvető különbség van. Én nem megtiltatni akarom, csak nem értek egyet vele.
...mert egyébként mindenki úgy csinál hülyét magából, ahogy akar. Ha tollal a fenekében akar felvonulni egy kamionon riszálva magát, tegye azt, ha meg azért akar tüntetni, hogy egy ideérkező államfő azért jöjjön, hogy az az adott érdekcsoportnak a szája íze legyen, hát tegye ...

Anselmo 2015.01.07. 10:43:01

"amíg a nyugati országok pénzén építjük az illiberális demokráciát"

izé... van itt pár nyugati cég, akik összeszedik a parizerrevalót Magyarországon, talán még többet is. Piacok felvásárlása, az mond valamit? Megfizetjük mi azt bőven, hogy tagjai vagyunk az Uniónak.

Szamiz67 2015.01.07. 10:49:59

@metal: Az úgynevezett magyar gazdaság tulajdonképpen nem létezik, szinte csak az újraelosztáshoz kapcsolódóan értelmezhető. Az export és import is a GDP 2/3-át kitevő nagyságrendű, az import az energia importból és a fogyasztásból jön össze az export 2/3-át pedig az itteni német/nem német multik hozzák össze.
1. Nem ártana tisztázni, hogy történt-e rendszerváltozás, avagy még mindig az (párt)Állam-ért vannak-e a vállalkozások, vagy esetleg fordítva, hogy a vállalkozásoktól, munkavállalóktól azért történik jövedelemelvonás, hogy közösségi feladatok finanszírozhatóvá váljanak.
2. Ha, igen azaz az elsőrendű közösségi érdek, hogy az elvont összeg hatékonyan kerüljön felhasználásra és a lehető legalacsonyabb elvonás történjen és a vállalkozások minél kisebb bürokráciával küszködjenek, akkor vajon kinek az érdeke, hogy a magyar gazdaságot , társadalmat víz felett tartó cégek ne legyenek szívatva, és kiszámíthatóság, jogállamiság jellemezze az Állam működését? Orbán vajon kit képvisel, amikor piacokat rendez át, lassan már visszamenőleges hatállyal. Ha az itt működő multi cégekhez hozzávesszük, hogy a magyar állami beruházások 90+%-ban EU-s, főleg német adópénz kerül felhasználásra, amit gyakorlatilag ellop, svájci számlára tol Orbán, Lázár, Simicska, Mészáros, Nyerges, akkor vajon érthető-e így is, úgy is teli lehet a hócipője a németeknek ezzel a nagyszájú 'cigány' tempójú magyar politikai elittel.

Szamiz67 2015.01.07. 10:51:02

@Anselmo: Számokat, nagyságrendeket, köszi!

Leone_510 2015.01.07. 11:51:15

a cikk szerint tehát nem vagyunk egyenlő felek, akkor vagy felül vagy alul vagyunk, a cikk szerint nem kérdés, hogy alul, ezek szerint mégis igaza van a jobbiknak, hogy az unió másodrendű polgárai vagyunk és kihasználnak minket , persze tolnak egy kis lét de nagyon vigyázva, hogy a saldo azért nekik kedvezzen

metal · http://electric.blog.hu 2015.01.07. 11:58:16

@Szamiz67: Abból amit kifejtettél nem érdekli semmi a németeket, csak az, hogy a német érdekeltségű cégeket szívatják. Az sem érdekli őket, hogy Mo-t ezek a cégek tarják víz felett. Akkor is hasonló lenne a német reakció, ha az ő cégeik csak kis hányadát adnák a magyar GDP-nek.

mikka 2015.01.07. 12:05:42

Erős hadsereg, stabil, stressztűrő gazdaság = tisztelet.
Az SZDSZ köcsögjei kapják be.

Anselmo 2015.01.07. 12:09:22

@Szamiz67: "Számokat, nagyságrendeket, köszi!"

dícséretes ez a precízség, én támogatom. Kezdd azzal, hogy a saját hozzászólásodat egészíted ki számokkal, nagyságrendekkel, aztán kérheted ezt a többi hozzászólótól is.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.07. 12:19:06

Egy szokásos 4-5 ezres balliba utcabál pont jó lenne Merkel látogatására. Orbán megmutatja a tüntetőket Merkelnek, s azonnal megy is a kukába "segítség, diktatúra van" című lemez.

Szamiz67 2015.01.07. 12:19:17

@Anselmo: Köszönöm a javaslatot, rövidesen megteszem, sosem árt a frissítés :)

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 13:03:42

Ki a faszom ez, hogy "rápírit" Orbánra? Mégis milyen alapon?

Engem a ballibsikben nagyon zavar, hogy lépten-nyomon demokratáznak, de simán elfogadnak, sőt helyeselnek olyan dolgokat, ami demokrácia ellenes. Még meg is magyarázza, hogy de hát ő az erősebb.

Gyurcsánytól sem vártam el soha, hogy azért alkalmazkodjon egy idegen ország érdekeihez, mert az erősebb. Ha baja van szól és jobbosként is inkább mellette vagyok mint egy idegen ország államfője mellett.

Az 56-os forradalom jelentőségét nem kell magyaráznom, jóval puhább kommunizmus, óriási respekt a világban, nagyon megéri saját érdekeinket képviselni.

Szamiz67 2015.01.07. 13:11:55

@Anselmo: Nem volt hiába a frissítés, mellékelem is a hivatkozást:
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/kulker/kulker13.pdf

Néhány érdekesebb megállapítás, amely az én vélt adataimat is frissíti :) :
2013-ban, Magyarország esetében az export GDP-hez viszonyított aránya 96% míg az importé 88%.

A gépek és szállítóeszközök (közúti jármű - teljes export 10%, villamos gépek, készülékek és műszerek, energiafejlesztő gépek és berendezések, híradás-technikai, hangrögzítő és -lejátszó készülékek) aránya az exportban 53,3%

A feldolgozott termékek (gyógyszer, illat és tisztítószer, műanyag alapanyag, szerves vegyi termék) aránya 31%

A termék exportban vállalati méret alapján a 250 fő feletti cégek 67%-ban részesednek, 50-249 fő között pedig 18%.

A külföldi forgalmazók részaránya az ipari ágak forgalmából 90% feletti, a kereskedelemben 70% körüli, a mezőgazdaság és az egyéb ágazatokban 35-40%.

Szamiz67 2015.01.07. 13:14:07

Jó munkát, Anselmo! :)

nyünyüge 2015.01.07. 14:44:53

Tévhitek Angela Merkerről

Merkerről? Vezetéknév hasonulással ragozva?
Ilyet még nem nem láttam, még magyar név esetén sem.

mortullus 2015.01.07. 15:37:38

@nyünyüge: Azért ha valaki kitesz a netre egy írását, nem ártana előbb elolvasni :)
Vagy legalább megtanulni a német kancellár nevét helyesen.

Ducasse 2015.01.07. 15:59:22

Már, hogy a fenében lennének egyenlőek. Viktor maximálisan a markában tartaj a szerencsétlen Merkelt!

1, Ha Viktor 12 Európai parlamenti képviselője kilép a Néppárti Frakcióból, oda a Néppárt többsége, azaz Merkel Európai hatalma.

2, Ha Viktóor nem építi meg Paks kettőt akkor 2020- után, amikorra minden német atomerőműt be kell zárni, oda Németország villamosenergiai biztonsága. (Mert bizony van néha még az Északi-tengeren is szélcsend, és a nap sem süt mindig)

Úgy hogy jó ha Merkel tudja, hogy hol a helye!!!! és nem pampog!

Szamiz67 2015.01.07. 16:12:14

@Ducasse: Nézd vissza a híreket, hogy csak Mo.-on mennyi készenléti állapotú szénhidrogén alapú erőmű van jelenleg, ráadásul ezeket sokkal gyorsabban lehet üzembe hozni, teljesítményt növelni, mint egy atomerőműben, feltételezem Németországban 10x ennyi van.

Egyébként tavaly nyáron volt olyan nyári nap, amikor No.-ban , napernergiából fedezték a teljes napi energia szükséglet 40%- át.
Azon a napon Németország csak napenergiából 12 paksi erőmű teljesítményét biztosította, elképzelem, ahogy Németország és Merkel már most remeg, mi lesz a majdani 1 db. új magyar atomerőművel.

Szamiz67 2015.01.07. 16:24:28

@Ducasse: Tehát Te úgy képzeled, hogy Németország, amikor eljut 2020-ra és saját döntése alapján leállítja az atomerőműveit, de addig nem sikerül kiépíteni az új zöld rendszert, akkor nem adnak maguknak türelmi időt, átmeneti időt és hagynak működni pár atomerőművet, hanem itt fognak Viktornak könyörögni, hogy építsd meg mihamarabb? Ha pedig Viktor nem ad, nem készül el Paks II. időben, akkor Németország bezár, energiarendszer összeomlik, miközben ott vannak készenlétben a szénhidrogén és atomerőművek? (2013.07.18-as hír: Németország a nyolc atomerőmű bezárása után bejelentette, a többi kilencet is leállítja 2022-ig.) Ha így belegondolok, ott fog állni 17 német atomerőmű, a felének még lehetne működési engedélye, van egy csomó szénhidrogén erőmű, a szenes erőműveket fejlesztik, Németország már most is nagy energia exportőr, miközben 8 erőműt már bezártak, Orbán vajon hová tervezte eladni a paksi erőmű kapacitásait?

trg 2015.01.08. 19:16:06

@metal: Nagyjából ahogy írja (írod - ahogy tetszik), annyit még hozzátennék, hogy az amerikaiakat szerintem nagyon zavarja az orosz közeledés, főleg olyan kényes világpolitikai helyzetben, mint amiben most vagyunk.

trg 2015.01.08. 19:21:36

@Anselmo: "Megfizetjük mi azt bőven, hogy tagjai vagyunk az Uniónak." - azt hiszem, kicsivel több hasznunk van az Unióból, mint azt gondolja (gondolod), a multikat meg ne bántsuk, sok embernek adnak munkát és legalább lehet normális élelmiszereket is kapni itthon.
süti beállítások módosítása